onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door diana1982, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    hoi Japke en Mirjam,

    Ik ben bijna 9 weken en heb een beetje last van de griep. Mijn temp is lager als normaal. 36.9. normaal heb ik 37.1 of 37.2. Kan dit kwaad? Is het nu niet meer goed? Ik maak me erg zorgen hierover. Heb ook buikpijn net onder de navel en maagstreek en een opgezette buik. Verder is mn misselijkheid meerendeels over. Terwijl ik met de eerste 2 zwangerschappen bijna elke dag was. Mn borsten voel ik nog wel.

    Ik heb met 7 weken 4 dagen een positieve echo gehad met een kloppend hartje. en met 6 weken ook. En kan 13 april bij de verloskundige komen. Kan ik de verloskundige bellen om nog een termijnecho omdat ik zo onzeker ben?
    Zij vond het namelijk niet nodig om met 11 weken nog een echo te maken.

    gr. diana
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Diana,

    je temperatuurverschil kan geen kwaad hoor. Dit zegt ook niets over of de zwangerschap wel of niet goed is. Griep heerst en het is niet gek dat jij er ook aan mee doet. Je opgezette buik kan ook door de zwangerschap komen. Door de hormonen werken je darmen trager en daardoor houden ze vaak meer lucht vast. Hierdoor kan je buik opzetten. Of je misselijk bent of niet zegt ook niets over het wel of niet goed zijn van de zwangerschap. Soms heb je dat bij vlagen in de eerste drie maanden, soms maar een paar weekjes en dan is het al voorbij. Als je het hartje op de echo hebt zien kloppen, is dat een teken dat het bijna altijd goed gaat. Daar mag je echt wel aan vasthouden hoor. Als je het echt niet meer houdt van de onzekerheid kun je wel bellen, maar ik vraag me af of je een echo krijgt. Onzekerheid en spanning hoort ook een beetje bij die eerste 12 weken. Ik wens je in elk geval veel sterkte en beterschap van de griep.

    Mirjam
     
  3. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Op de echo was ook te zien dat ik een cyste heb van 6.5 cm in linkereierstok. De beeb ligt ook aan die kant. De gyn zei dat dit met 13 weken wegtrekt. moet ik dit ook vertellen aan de verloskundige?

    krijg met 20 weken ook nog een echo om zeker van te zijn dat die weg is. En tevens is dit een goedmakertje van het ziekenhuis omdat ik geopereerd ben met 5.5 week.
     

Deel Deze Pagina