"goh je kunt het wel al zien he "

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zaterdag, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    pff even mn hart luchten ( en ja ben sneller geïrriteerd nu ik zwanger ben :D)

* klaagmodus aan *

Ik ben nu 6 weken zwanger en heb een maat 38 maar wel een beetje een buikje. Niet heel erg maar heb nooit een platte buik gehad en daarbij ook al een zoontje wat een beetje zijn sporen achterlaat, zo een zwangerschap.

Ik heb er zelf geen moeite mee, ben tevreden met mijzelf en mijn man ook. Maar ik ben dus nu voor de 2e keer zwanger en mn darmen zijn een beetje opgezet. Maar het is nog zeker geen zwangerbuik en het valt ook niet op als je het niet weet.

Nu weet 1 van mijn collega's dat ik zwanger ben wat ik niet erg vind, heb het zelf verteld, had geen zin om krampachtig te gaan zitten doen als ik misselijk ben en ik weet ook dat zij het niet verder verteld.
    Maar nu begon ze afgelopen week al eerst met " goh ben benieuwd wanneer je het gaat zien " wat in de loop van de dag werd " ben benieuwd hoelang je het verborgen kan houden want volgens mij teken je wel snel " tot " ik kan het toch al een beetje zien hoor".

En ik baal ervan, want weet zeker dat als ik het niet gezegd had, ze niks gezien had.
    Daarbij is mijn schoonmoeder een type die al jaren iets moet zeggen over mijn figuur, zelfs lang voordat ik zwanger werd kon zijn al opmerkingen maken in de trant van " ben je aangekomen?" en dat was dan het eerste wat ze zei als ik binnen kwam.

Ook vind ik het zo stom als mensen over zwangere vrouwen zeggen " goh die heeft een dikke buik" of " weet je zeker dat het er geen 2 zijn".
    blegh hoe irritant.

Ik ben zelf tevreden met mijn maat 38 maar snap echt niet dat mensen dat soort dingen zeggen, laat iedereen toch lekker in zijn waarde.
    Ik probeer me altijd voor te houden dat die mensen blijkbaar zelf een obsessie hebben met hun gewicht ofzo, ik let er nl bij anderen helemaal niet op.

* klaagmodus uit *

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh heel herkenbaar meid!

3. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Vervelend inderdaad. Je voelt je dan ook heel erg bekeken lijkt me. Jammer dat sommige mensen zelf niet door hebben dat het eigenlijk best ongepast is.
    Trek je er maar niks van aan hoor. Met een maatje 38 heb je niks om onzeker over te zijn en al had je 10 maten meer, als jij je er goed bij voelt moet een ander zich er niet mee bemoeien.
    Ik heb zelf maat 42 maar vind mezelf ook prima en mijn man vind me prachtig en dat vind ik het belangrijkste. Waarom zijn vrouwen onder elkaar toch altijd zo bezig met uiterlijkheden? Wij vrouwen moeten elkaar 'empoweren' en elkaar de mooie dingen aan onszelf laten inzien!
    Bovendien, een buikje heeft ook zijn schoonheid. Het is vrouwelijk en zeker als het het gevolg is van een vorige zwangerschap is het extra mooi!
    Zo, ik heb gesproken. :D

4. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Heel herkenbaar!! Bij mijn vorige zwangerschap zei mijn schoonmoeder: goh, je word wel dik hoor! (was ruim 20 weken zwanger)
    1 collega weet het hier ook en die vind het alleen maar leuk voor me.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ken het..
    Mijn schoonmoeder noemde me Betsy Turf ;)
    Ik krijg nu trouwens nog opmerkingen van mensen zoals: "Nu zie je het echt goed hè" of "Jaaa,nu kun je er niet meer omheen hoor".
    Eeeeh,ik ben over een week uitgerekend..;):(:$

6. Leyni

Leyni Niet meer actief

Heel herkenbaar.

Het topic staat wel vekeerd...

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij mij zagen mensen het al met 4 weken, en zij zeiden dus ook dergelijke dingen. Ik vond het alleen maar leuk! Het is vast positief en lief bedoeld, dus probeer er een beetje doorheen te kijken. Zeker als je zelf tevreden bent met je lichaam!

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Och mijn kleintje is er al 16 weken uit, en nog vragen mensen voorzichtig wanneer ik uitgerekend ben ;) ik was 27 kilo aangekomen, moeten er nu nog 7 af. Het meeste zit op mijn heupen en buik.

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    k heb dan wat anders
    op 4 april 2010 wist ik niet dat ik zwanger was
    en we hadden het er wel over ..
    we hadden toen een feestje en mijn oma zat naast mij
    ik zat met een baby van 8 weken in mijn handen toen van een vriendin
    ik zei wij willen ook best graag een kindje

hoor je mijn oma ..

"' nou dan mag je eerst wel eens afvallen hoor ! '

4 dagen later teste ik positief

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Meid ik heb er ook last van en ik irriteer me er ook mateloos aan. Bij mij vragen ze ook constant of het er geen 2 zijn en iedereen lijkt wel een mening over mijn buik te hebben. Bij mij zag je het ook al heel snel in het begin van de zwangerschap. En het is net of mensen het nergens anders meer over kunnen hebben dan mijn buik. Soms vind ik het echt beledigend als mensen vragen of het er geen 2 zijn. Met andere woorden ik ben dus heel dik! En toch ga je je steeds verdedigen he. Althans ik wel.

11. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen: Ik ben zwanger en wat is jouw excuus?

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Zo herkenbaar...
    Toen ik 3 maand zwanger was en iedereen er andere aangaven dat je het al kon zien toen had ik er zelf geen moeite mee.
    Maar mijn schoonmoeder zei ook direct als ze binnen kwam ''goh ga eens staan!, Je bent wel dik geworden zeg'' Of ''jee je hebt me een paar benen gekregen'' Of '' ik werd nooid zo dik tijdens mijn zwangerschap''.
    Oke ik was ook 30 kilo aangekomen, maar tja daar kon ik niets aan doen, was ontzettend opgeblazen door het vocht.
    10 dagen na de bevalling op mijn verjaardag zei ze waar iedereen bij was '' je bent nog niet veel afgevallen he, ik was zo alles kwijt '' ... en je raad nooit wat ik toen gekregen heb voor mijn verjaardag ........ een......WEEGSCHAAL !!!!!

Bah, altijd comentaar.... Vreselijk!

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Oooh mama 1984 dat vind ik echt zo beledigend. Mijn sm let ook altijd zo op mijn gewicht. Ik doe aan volleybal, maar moest er al vrij snel mee stoppen ivm rugklachten. Dus ik zei tegen haar dat ik wel iets anders wou gaan doen dat ik wat in beweging blijf. Jaa dat moet je ook zeker doen, dat is wel goed voor je was haar reactie. :$ Net alsof je niet dik mag worden in de zwangerschap. Blegh...

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Joh, wees blij met je buik en heb schijt aan wat mensen zeggen, er zijn velen hier die graag zouden willen dat ze dit soort opmerkingen te horen zouden krijgen (mezelf incluis). Stel uit dat je blij bent met je buik, hoe groot of klein ook. Heerlijk toch!

15. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjeeeeees zo erg :$ nou moeten ze bij mij echt niet mee aankomen! Ik word daar echt agressief van hahaha

16. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hahaha ja ik was heel erg beledigd, mijn moeder werd er boos van en maakte een opmerking.
    Ik ben naar boven gevlugd... Huilen stond me nader dan het lachen.
    Ik had namelijk geen problemen op dat moment met mijn gewicht.
    Ik was gelukkig met mijn zoon.
    Uiteindelijk viel ik zonder er wat voor te doen 10 kilo meer af.... maar toen was het nog niet goed. Toen dacht ze dat ik niet goed ging eten... Mijn man moest mij elke keer verdedigen.

mijn sm is klein, smal maar heeft zelf wel een behoorlijke buik... Ik had maatje 36-38 en ook toen was ik volgends haar stevig :$... en dat terwijl ik helemaal geen buikje had.
    Tja ik ben niet anders gewend dan dat ze naar me aan het staren is.
    Haar dochter is nu dikker gebleven en heeft meer ''vet kwabben'' als ik, maar daar word niets over gezegt.

17. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja dat komt idd ook niet echt leuk over ;)

18. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat is makkelijker gezegt dan gedaan hoor! Sommige opmerkingen kunnen heel kwetsend zijn ondanks dat je zelf heeel blij bent met je buik!!!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    In het zwanger zijn gedeelte is een topic: ergenissen tijdens de zwangerschap.

Volgens mij staat opmerkingen over buik/lichaam met stip op nummer 1!

20. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik ben dan nu 9.5 week zwanger en het is niet meer te ontwijken, ik heb een behoorlijke buik. Ik ben stevig dus tjhaah..
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vind en het op je zenuwen werkt..
    Ik kan er gelukkig nog wel om lachen.. als iemand zegt van jo wie zijn zijn het er twee.. dan moet ik erg hard lachen.. en zeg ik van jo het kan een heel elftal zijn, maar 1 is eerst genoeg.

Deel Deze Pagina