Hoi, Zit een beetje te twijfelen of ik weer ga starten met de pil of dat ik wacht op een natuurlijke menstruatie!! Ben 9,5 week geleden bevallen,en weet dat het lang kan duren voor je weer ongesteld word. Wat vinden jullie wachten of weer beginnen? Liefs
Ik ben 2 weken (precies 14 dagen na de bevalling) opnieuw begonnen met de pil. Je zou kunnen wachten tot de natuurlijke menstruatie en dan beginnen dan is hij ook sneller weer werkend hoorde ik laatst. Of nu beginnen maar 3 maanden lopen met een pil die waarschijnlijk niet helemaal goed werk. Je zou ook aan je vk kunnen vragen wat zei advieseerd
Als je borstvoeding geeft kan je menstruatie wel tot een jaar of langer weg blijven (en moet je even kijken welke pil je wil gaan nemen). Geef je kunstvoeding dan (maakt het niks uit welke pil en) word je hoogstwaarschijnlijk zeer binnen kort wel een keer ongesteld. Ik zelf zou het nog even afwachten, hoewel ik na de tweede zwangerschap na een maand alweer begonnen ben. Als je start met de pil zonder dat je ongesteld bent is deze na mijn mijn weten na 1 maand gewoon veilig, en niet pas na 3. Maar dat zal ik als ik jou was even aan de huisarts/apotheek vragen.
ik ben ongeveer 13 weken geleden bevallen,en bij mij is er nog steeds niks! ik heb geen borstvoeding gegeven,dus daar ligt het ook niet aan. moet straks weer aan het werk en ik had graag gewild dat de 1e keer geweeest was voordat ik weer ging werken maar ja.. aan de ene kant denk ik "heerlijk" ik geniet er nog ff van,maar aan de andere kant wil ik ook wel graag weten waar ik aan toe ben. dus ik twijfel ook wat ik doe,want wil weer aan de pil eigenlijk
je loopt kans op een hoop doorbraakbloedingen als je met de pil begint zonder eens normaal ongesteld te zijn geweest omdat je je hele hormoonhuishouding door de war gooit.. je kan bv wekenlang weer bloed verliezen of steeds tussendoor een beetje bloed verliezen, in je stopweek dan weer niets verliezen, kortom niet erg gezond..
Geef nu volledig FV,eerste 6weken wel BV gegeven. Ik heb gelukkig voor dat ik zwanger werd nooit klachten gehad van de pil,hij ligt zelfs al klaar in me nachtkastje. De huisarts had hem bij de nacontrole gelijk voorgeschreven,en ik mocht gelijk beginnen als ik dat wilde! Maar iets in mij zegt ,lekker laten liggen en even van genieten nog..... Wat ik me wel afvraag is, wat het allemaal met je hormoonhuishouding gaat doen , zal het veranderen ,heb hiervoor wel nooit last gehad,maar nu na een zwangerschap zal het misschien anders zijn? @isademi:heb je dat zelf gehad en was dat voor de zwschap al of erna pas? Ik denk dat ik maar rustig ga wachten op iets wat ik al die tijd eigenlijk niet gemist heb hahaha! Liefs
iemand van ons forum is nu al wekenlang ongesteld en moest nu na haar stopweek zelfs dubbele dosissen gaan innemen om haar "schema" in een bepaalde richting te "duwen" ze baalt er flink van (zou ik ook doen), zij was ook met de pil begonnen terwijl ze nog niet nornmaal ongesteld was geworden/geweest. Ik heb beide keren gewacht tot ik 2 keer normaal ongesteld was geweest (en dus ook weer op mijn eigen oude cyclus zat maar ik heb meteen FV gegeven dus zat meteen met 8 weken (beide keren) op mijn eerste ongesteldheid..
Ik ben binnen 2 weken na de bevalling begonnen met de pil. Werd mij tenminste aangeraden, want dan zou je gelijk weer veilig zijn
nou.. ik ben ook met de pil begonnen tot finn 4 weken was.. 3 weken geslikt, toen de stopweek, ongesteld geworden, 1 dag weer de pil geslikt, wéér ongesteld! echt blij wordt je er niet van!:S
nee 1 keer ongesteld worden in een periode is meer dan zat, ik vind eigenlijk 1 keer per jaar zat maarja niet voor het zeggen he.. Ik snap niet waarom huisartsen niet betere begeleiding geven en zeggen dat dat niet verstandig is dat je beter eerst even een normale menstruatie kan afwachten. Ik snap dat je veiligheid wilt maar een beetje geduld en lief zijn voor je eigen lichaam is ook belangrijk in dit verhaal..
ja precies.. verloskundige zei dat ik 4weken na de bevalling kon beginnen, dus meteen gedaan natuurlijk! als ik dit had geweten.. ben alweer bijna 2 weken ongesteld!:x volgens mij ga ik ook maar helemaal stoppen met de pil, ik vergeet ze ook regelmatig! ik slik m 's ochtends.. al verscheidene keren dat ik 's avonds op de badkamer kwam en de pil nog zag liggen.. oeps!
hihi oops... ja of je moet OF doorzetten en in overleg met je huisarts evt dubbel innemen elke dag (in een schema dwingen zeg maar) OF je stopt even en wacht even 1 of liefst 2 menstruaties af en begint dan weer.. want dit is ook niets inderdaad..
nee precies.. en ik ga voor het laatste.. ook omdat ik de laatste maand veel last heb van hoofdpijn, misschien door de vermoeidheid, maar ik denk de pil!
ja heb ik ook vreselijk last van (moeheid door de pil) en het gekke is ; ik ben juist ERGER ongesteld MET pil als zonder (das ook meestal andersom)
oh.. das inderdaad gek ja, het zou toch andersom moeten wezen! nouja.. ik ga gewoon eens ff kijken hoe het bevalt zonder pil, waarschijnlijk goed, want ik wil er eigenlijk toch vanaf.. weet alleen niet wat ik dan wil... maar goed.. dat zien we dan wel! haha...