Hoi hoi, Heeft er iemand ervaring met furosemide in de zwangerschap? Ik hou ineens heel veel vocht vast in mijn benen wat echt pijn doet. Mijn bloeddruk was 130/75. Onderdruk normaal ook zo 70. Mijn gyn heeft me nu voor 2 weken furosemide voorgeschreven maar ik durf het niet goed in te nemen ivm de kleine.... Uiteraard heb ik alle huistuin en keukenmiddeltjes al geprobeerd. Benen liggen hoog,drink veel, ben in beweging enz enz. Mijn albuminegehalte in bloed is wel aan de lage kant en heb onverklaarbare eiwit en beetje microscopisch bloed in urine. Bloedonderzoeken verder goed. Vind die medicatie beetje een risico ondanks dat de gyn zegt dat het kan.... Iemand ervaring?
tsja de gyn heeft ervoor geleerd, dus die is de enige die jou het juiste antwoord kan geven. Of het werkt is een 2e aangezien vocht in je benen, zich in de derde ruimte bevind, en niet in de vaten. Met furosemide ontwater je wat in de vaten zit, daardoor ontrekt het zich wel wer in de derde ruimte, maar dat gaat niet snel ofzo. Draag je al wel steunkousen? Want dat helpt zowiezo.
Hoi Bedankt voor je antwoord. Nog geen steunkousen. Heb ik ook al aangedacht. Ik neem aan dat hij idd wel weet wat hij doet maar toch he. Ik was nieuwsgierig of er meer mensen met ervaringen hiermee zijn want je hoort het zo weinig. De gyn schreef het ook voor omdat ik nog zo lang moet..
Ben toevallig pas wat aan het opzoeken hierover. Werk zelf in de zorg en merkte dat ook mijn voeten wat dikker beginnen te worden. Veel mensen slikken die Furosemide (65+ leeftijd, dus niet zwanger...) Begrijp dat het wel kan tijdens de zwangerschap, maar wel onder controle van arts als er geen andere oplossing mogelijk lijkt... Gyn zal wel weten wat hij doet verwacht ik zo. Ik vind je bloeddruk niet echt hoog.... zou dan eerder aan een veel hogere onderdruk denken. Ikzelf heb mn voeteneind van het bed iets omhoog gedaan door er een kussentje (van de bank) onder te leggen. Verloskundige adviseerde me veel water te drinken en vruchtensapjes enzo te laten staan. Geregeld je voeten omhoog leggen als je ergens rustig zit. Niet alleen stil gaan zitten, maar ook wat in beweging blijven. Maar vertrouw op je gyn hoor!
Hoi. Bedankt! De gyn schreef het voor omdat ik ineens hele dikke benen had. Ik belde voor advies maar moest komen. Omdat ik nog 16 weken moet en bewegen op deze manier niet echt een optie was/is heeft hij dit voorgeschreven. Vraag me wel af of 2 weken wel nu heeft. Ik moet woensdag weer op controle en ga het er toch weer over hebben. Ik ben wel snel bezorgd dat dan weer wel.