Pijlijke gewrichten

Discussion in 'Na de bevalling' started by sunshine1976, Aug 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb sinds een paar weken last van mijn gewrichten ( enkels, knieen, vingers).
    Dit heb ik vooral als ik 's morgens op sta, dan doen mijn vingers zeer, heb ik last van krachtvermindering.
    Maar het trekt wel weg naarmate de dag vordert. In mijn vingers trekt het ergste wel weg maar het gevoel van spierpijn blijft gedurende de dag.

Zijn er meer dames die daar last van hebben?

Ik vroeg mij af of dit inderdaad door de zwangerschap of door de bevalling kan komen?

2. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb exact hetzelfde.

Helaas is het bij mij niet meer overgegaan. Ik ben 12 maanden geleden bevallen, toen begon het, en het is er nog steeds! Ik heb al allerlei artsen bezocht en niemand kan het echt verklaren...Gek he!

Handig is wat anders moet ik zeggen :x

Groetjes Marieke

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,570
    113
    ik heb na allebei de zwangerschappen gehad.
    Mijn bekkenfysio legde uit dat tijdens je zwangerschap er meer vocht ook in je gewrichten komt en dat dus weer verdwijnt na je zwangerschap.
    Bij mij werd het ook weer minder na een tijdje.
    Maar een zwangerschap zet je hele lijf op zijn kop en kan bepaalde zaken triggeren.

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had gister mijn huisarts gebeld en die zei dat je tijdens je zwangerschap een hormoon aanmaakt dat je gewrichten weker maakt, zodat je bekken ook weker wordt tbv de bevalling.
    Nu je aan het ontzwangeren bent kun je door het vertrek van die hormonen klachten krijgen. Hij zei dat het veel gehoorde klachten zijn. Nou heb ik echter nog nooit iemand over gehoord.

De huisarts zei dat de klachten met 3 maanden moeten verminderen en als dat nog niet het geval is er een behandelplan kan komen. Zal wel iets van fysio zijn denk ik.

Thanks voor jullie reacties!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik heb dat ook gehad!! Maar het gekke is dat het idd. weer is weggegaan. Ik kreeg er al last van (stijve gewrichten, vooral in vingers) in week 30 van de zwangerschap. Na de bevalling werd het alleen maar erger. Volgens mij was het ongeveer een half jaar later verdwenen. Ik weet het niet meer precies.
    Maar nu ben ik weer zwanger; ik verwacht dit dus weer te krijgen... :(

6. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Ik heb hier ook last van (zelfs na 15 maanden nog). De eerste maanden na de bevalling had ik het vooral in mijn voeten, enkels. Echt in mijn gewrichten alsof ze heel stijf zijn. In mijn voeten is het minder geworden, maar niet weg. Echter in mijn rug, bekken is het alleen maar erger geworden en nu dus bij fysio, maar het wordt alleen maar erger. Het is echt mijn bekken en de SI gewrichten. Ze spreken van post partum Bekken instabiliteit bij mij. Fijn is anders hoor!

Sterkte en hoop voor je dat het overgaat.

Jille

Share This Page