Au hij bijt! Wat moet ik doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Joppie1, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Nou de titel zegt het al: Sinds 2 dagen bijt mijn zoon op mijn tepel. Het doet echt goed zeer ook al heeft hij nog geen tandjes. Mijn tepel is zelfs een beetje blauw. (Toevallig een paar keer dezelfde achter elkaar gebeten..)
    Wat kan ik er tegen doen. Ik maak hem direct los als hij het doet, maar leg hem daarna opnieuw aan. Dan drinkt hij weer een minuut of twee om vervolgens weer te bijten. Ik heb melk genoeg.
    Hij kluift ook veel op zijn handje en rammelaar. Kan het betekenen dat er tanden doorkomen? Zijn luiers hebben een dag zuur geroken, maar ik denk dat dat kwam doordat ik wat scherps gegeten had...verder niets meer van geroken...
    Help, help...:(
    Hij begrijpt het nog niet als ik streng tegen hem praat enzo...en eigenlijk wil ik dat ook niet, want hij is te klein om te begrijpen dat hij me pijn doet.
    Wie kent het en wat heb je toen gedaan?

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Oei, ik herken het en voel de pijn nu weer:$ Onze jongste begon dit met een maand of 7 te doen, het deed echt heel veel pijn, want zn tandjes waren al door onder en boven! Ik heb alles geprobeerd, tepelhoedje, vinger er bij tussen. Maar hij bleef het doen..
    Op een gegeven moment werd ik gewoon bang om te gaan voeden, als hij maar niet bijt.. en dan schoot (door mijn angst) de melk niet snel genoeg toe, dus beet hij weer.. Ik heb heel hard huilend au geroepen, en toen begon de ellende:):x
    Hij weigerde mijn borst, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid meer aan. Een fles weigerde hij ook.
    Alle soorten speentjes en flesjes geprobeerd, en ondertussen voeden met lepeltjes en bekertjes, man man wat verschrikkelijk..
    Ondertussen kolfde ik de melk af, en na 2 weken zat ik totaal gesloopt op de bank, huilend met mijn kindje op schoot.
    Mijn man had weer een flesje mamamelk warm gemaakt (we bleven het proberen) En toen heb ik huilend gezegd tegen mijn kleine dat hij nu echt uit het flesje moest gaan drinken, omdat hij door het bijten niet meer aan mama's borst kon drinken. En dat ik echt niet meer wist wat ik moest doen, dat hij nu echt uit het flesje moest gaan drinken. Iets in die trant... hij keek me aan, echt met zo'n gezichtje om op te vreten, hij zette zijn handjes om de fles, en dronk hem gewoon leeg:$:$
    Alsof hij begreep dat mama echt klaar was met dit gekke spelletje van bekertjes, lepeltjes en verschillende flesjes...pfff

Ik heb fulltime gekolft tot zijn eerste verjaardag, en toen begon de melk echt terug te lopen, en ben ik gestopt.

Ik heb dus verder geen echte tip voor je, maar probeer in iedergeval niet zoals ik, overstuur te raken tijdens de voeding, want dan gaat je kindje misschien borstweigeren. Als hij dan ook nog gaat flesweigeren, is het feest compleet..;)

Je zou het kunnen proberen met een tepelhoedje, dan voel je het bijten minder, maar mijn manneke trapte daar dus niet in..

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik koppel los en dan mag ze ook niet meer drinken, dat heeft ze een aantal keer gedaan en nu bijt ze niet meer.
    Ook handig om te kijken wanneer hij bijt, Lotte beet vooral als de melk niet heel hard meer stroomde, je kan dan ook wat dingetjes doen om het wat harder te laten stromen of voor het bijten van je borst te halen.

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Heb ik allebei veel aan!

Ik weet dat er op het moment dat hij bijt nog melk genoeg is, want als ik zachtjes knijp spuit het er nog uit. Maar losmaken en niet terug aanleggen ga ik proberen. Ik denk dat mijn zoon op zo'n moment misschien niet zoveel honger meer heeft en dan gaat 'spelen' met mijn tepels zoals hij ook met de speeltjes in de box doet. Op het moment stopt hij alles in z'n mondje...

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afgelopen is...:)

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
  6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Heel erg bedankt! Ik maak mn zoon nu los, zeg nee, en leg hem weg met een bijtring en dat helpt heel goed! Gisteren heeft hij nog maar 1 x gebeten en net een keer. Maar minder hard en dus niet meer bij iedere voeding.

De eerste keer moest ik er om lachen en ik denk dat ik hem daarmee uitgenodigd heb tot een spelletje. Nu vindt hij het zelf niet meer leuk, omdat het einde voeding betekent.

Volgens mij krijgt hij al tandjes. op zijn tandvlees voel ik wat bobbeltjes. Hij kwijlt ook veel en bijt lang en hard op de ring die ik hem geef.

Ik ben blij dat ik hem en mezelf kan helpen! Nogmaals bedankt voor alle goede adviezen en waarschuwingen...;)

Deel Deze Pagina