Hoi allemaal, ik heb een vraag. Ik heb in juni een kindje gekregen en in augustus de mirena laten zetten. Een week later werd ik ongesteld, maar dat is nu 2,5 week aan de gang. Heb ook al die tijd gewoon menstruatiekrampen. Het bloedverlies wisselt in hevigheid, en heb ook steeds stukjes slijm bij het bloedverlies. Ik heb vorige week een echo gehad en de spiraal zit goed. Maar is het normaal dat ik al zo lang bloed verlies? Ik ga morgen sowieso maar weer de huisarts bellen, maar hoop hier herkenning of tips te krijgen
Bij mij duurde dat ook best heel lang voordat t over was, toen t over was werd ik wel ook een hele tijd niet meer ongesteld, heerlijk was dat. Nu word ik af en toe ongesteld maar meestal maar 1 a 2 dagen heel licht
Hier een maand of 4 bloedverlies gehad. Maar daarna 4,5 jaar niets en een paar maanden geleden weer een nieuwe laten zetten en zo goed als geen bloedverlies gehad. Ik vind het ideaal!
Ik heb 6 weken last gehad van vanalles. Daarna leek het goed te gaan en vervolgens kreeg ik pijn en cystes. Ben gelijk gestopt en over gegaan op de pil.
Ik heb de Mirena vanaf Mei, en mijn lichaam heeft er ook wel even aan moeten wennen! In het begin ook op en af bloedverlies gehad! Kan nu pas zeggen, dat het weer enigszins normaal word, en ook minder! Ook ik heb op het punt gestaan om dat ding er weer uit te laten halen, maar na wat ik van de Gyn begrijp, kan het wel een halfjaar duren voordat alles weer op orde is! Ik ben blij dat ik het heb afgewacht!
De eerste keer ( bevallen in augustus laten plaatsen in oktober ) heb ik 6 mnd nonstop gevloeid. Pil erbij gehad zou het moeten stoppen.. Nou niet dus! Dus hoppa er uit dat ding! Nu heb ik hem weer bijna een jaar en ben na het plaatsen wel gewoon ongesteld geworden alleen vele malen minder
Ik heb m vorig jaar augustus laten zetten (4mnd na de bevalling) en ik heb m in april eruit laten halen,vloeide alleen maar... denk in een maand dat ik een paar dagen geen bloedverlies had maar de rest van de maand dus wel. Nu zonder de mirena een mooie nette cyclus van 28 dg,en een normale menstratie en geen tussentijds bloedverlies meer,geen pijn klachten meer en mijn sex leven weer terug Voor mij dus nooit meer
Had ik ook,maar als je je er niet lekker bij voelt,laat m er dan uithalen... ik heb ook getwijfelt om m eruit te laten halen,nog een maandje wachten,maar t ging me zo tegen staan...
Ik heb hem sinds begin juni. Na 3 weken bleef ik ongesteld, maar mijn gyn hield vol om het nog even aan te kijken. Gelukkig gedaan, af en toe eens spotting gehad, maar sinds 3 weken bloedvrij. Binnen 2 weken nog eens een nacontrole want hij was de vorige keer een beetje gezakt, maar zat nog goed. Toch laat ze me even terug komen voor de zekerheid. Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is die 4 kg die er na mijn bevalling zijn bijgekomen... Nou ja, daar probeer ik nu iets aan te doen dus.
Van mirena houdt je alleen tijdelijk vocht vast, dus daar hoef je niets aan te doen, dat gaat vanzelf weg. Anders komt het niet van mirena waarschijnlijk...
Ik heb met mijn eerste Mirena totaal geen problemen gehad. Toen 2 jaar niets (nu ex was gesteriliseerd) Daarna weer Mirena laten zetten en toen veel problemen gehad. Eerst een zware baarmoeder ontsteking door het zetten. 2 verschillende antibiotica kuren tegelijk gehad. Daarna altijd blijven klungelen. Geen 1 maand normaal altijd tussendoor blijven vloeien, niet veel, maar niet normaal als de eerste keer. Na 1,5 jaar bleef ik 35 dagen vloeien terwijl me cyclus 24 dagen is. Echo gehad, bloed geprikt en alles was normaal. Toen dat ding er uit en binnen 3 dagen stopte het vloeien en ging ik netjes in me cyclus verder. Dus voor mij geen mirena meer.
Ik heb in november 2014 de mirena laten plaatsen. Heb toen drie maanden non stop gevloeit. Daarna werd hrt wat beter. Maar mijn cyclus is onregelmatig. Soms al om de 3 weken ongesteld, dan weer om de 5 weken. En meestal ook een week lang. Verder heb ik veel last van acne op mijn rug en hals. Volgens de ha komt dat door de hormonen. Bij gebruik van de pil jaren geleden had ik dat ook. Soms heb ik wat vage buikklachten. Volgens de ha is dat niet van de mirena, die buikpijn moet dan lager zitten. Ik had gehoopt niet meer ongesteld te worden met de mirena, maar dat is niet zo helaas.
Hoelang is "tijdelijk"? Van het eten komt het eigenlijk niet, want wij eten naar weight watchers-gerechten. Snoepen doe ik eigenlijk ook bijna niet... Heb mijn huisarts gevraagd om bloed te prikken, maar hij wou nog even afwachten omdat de bevalling nog geen jaar voorbij is en de suikertest tijdens de zwangerschap goed was.
Toch wel veel vrouwen hoor ik en lees ik steeds meer die de klachten hebben en houden met de mirena,terwijl de gyns en de ha er zeer positief over zijn...
Na mijn eerste kindje ook een mirena laten plaatsen. Heb deze 8 maanden gehad en bleef buikpijn houden en elke maand gewoon ongesteld... Op verzoek van de gyn dat ding er maar uit laten halen. Ben nu weer begonnen aan de pil