Ik was 7 weken overtijd toen ik na lang aandringen een echo van me onderbuik. eerst een inwendig onderzoek bij de HA baarmoeder was volgend hem vergroot, dag later voor een echo niks te zien Baarmoeder normale grote geen rare dingen op te merken. Dit was op 17 augustus uiteindelijk pas op 5 oktober ongesteld geworden Nu blijk dat ik PCO heb vast gesteld op 12 feb
Spannend spannend... Hopelijk heb jij oko snel een positieve test. Jilly jullie horen het zo snel mogelijk. tante Mars. Wat is PCO? xlie
Dag meiden... Ik voeg me ook bij jullie want ben na een altijd regelmatige cyclus en een positieve LH piek deze maand nog steeds niet ongesteld. Ik ben nu 3 dagen over tijd en voel me ook niet heel veel anders.... wel misselijk maar dat kan ook een griepje zijn. Ik heb afgelopen vrijdag getest en deze was negatief.. en nu is het maandag... wat zal ik doen? Liedjepiedje...heel veel suc6 vandaag. Ik ben erg benieuwd! x noname
hoi liedjepietje, Ik was ook 2 weken overtijd. toen had ik pas een positieve test. Helaas is het een miskraam geworden. Hopen dat jij meer geluk heb.
Hallo daar ben ik dan! Pffff nog geen nieuws. De echoman zei al direct dat ik het pas VRIJDAG van mijn huisarts te horen krijg. Hij kon zelf niks zien. Dat kan ook zijn omdat het nog heel vroeg is om een zwangerschap te kunnen zien. Er gaat nog een arts uitgebreid naar de foto's kijken. En die stuurt een brief naar mijn huisarts en daar moet ik vrijdag dan maar even heen bellen... pff dacht ik eindelijk verlost te zijn.. Valt weer hard tegen. Misschien morgen nog maar even een test. Nu is mn positiviteit wel weer ver te zoeken. Ik moet nuchter nadenken volgens liedjeman. Maar ja dat is zo moeilijk als je er de hele ganse dag mee bezig bent. Hahaha We overleven het wel weer. Bedankt voor jullie lieve meelevendheid! Groetjes
Jeetje balen, je geduld wordt wel op proef gesteld hoor! En wachten is ook al zo'n lastig klus. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat je huisarts vrijdag meer nieuws heeft! Of testen inderdaad, ik zal voor je duimen!
@liedjepiedje; ik ben uiteindelijk gewoon weer ongesteld geworden, weet niet wat er aan de hand was toen.
@Nissy. Ik hoop nu ook dat ik bijna ongesteld wordt. Ik ben het wachten zat. Morgen hoor ik meer over de echo. Nu nog steeds niet ongesteld en nog steeds last van rommelende buik. Erg lastig deze onzekere tijd. Groetjes
Lastig hoor! Normaal kun je al heel goed wat ziet op een echo als je 2.5 weken overtijd bent en zwanger zou zijn! Als ik jou was zou ik ze gewoon bellen om de uitslag, neem aan dat ze m nu lang genoeg hebben kunnen bekijken! Zo niet, dan hoor je het alsnog morgen...je mag best een beetje aandringen hoor Sterkte met wachten, hoop positief nieuws voor je
liedjepietje@ je vroeg wat pco was PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe) ik heb ook pco maar mijn ongesteld (is geen ongi maar bloeding omdat je niet een eisprong hebt) kwam wel om de 30 tot 35 dagen. dus dat kan ook. maar ik had gewoon geen ei sprong. het kan ook komen doordat je te zwaar bent en moet dan ook meestal afvallen. ik heb hormonen gehad genaamd clomid en ben zwanger geworden. ik hoop dat je hier iets aan hebt. liefs
@Sunlight. Dank je wel voor je reactie. Ik heb maar 1 keer eerder zo'n tijd gehad waarin ik zolang niet ongesteld was. Normaal gesproken ben ik gewoon elke maand regelmatig ongesteld. En ik ben niet te zwaar. Ik heb maat 38.
liedjepiedje@ ik ben ook niet te zwaar hoorde ik bij de vk. maar het enige wat ik dus heb is niet een ei sprong mijn ei groeit zonder de clomid niet groter dan 12 mm terwijl een ei 18mm of groter moet zijn om te kunnen springen. dus krijg geen ei sprong. met de de clomid heb ik keurig met dag 12 een i van 20 mm dus heel goed. ik zeg trouwens ook niet dat je pco hebt hoor maar je vroeg wat het was dus heb ik dat even uitgelegd liefs