Hey! 25 juni heb ik de eerste iui gehad. Ik mocht 2 weken later testen, en dat was dan zatedag 9 juli. Ik heb getest, en dat was negatief. Alleen nu ben ik nog steeds niet ongesteld. Ik heb vanochtend dus opnieuw getest en dit was weer negatief. Ik heb gebeld met het ziekenhuis, maar ze gaf alleen aan dat ik dan als het maandag nog niet doorgekomen was aan de primolut moest. Ik had volgens haar al ongesteld moeten zijn nu. En ze vond het heel raar. Maar zijn er meer die dit hebben gehad? Want ik wordt hier een beetje zenuwachtig van. Weten jullie hoe dit zou kunnen komen? En of het een beetje "normaal" is? Ben heel benieuwd of het vaker voor komt. Ik heb trouwens alleen clomid, en 2 dagen voor iui pregnyl gebruikt.
Het kan zijn dat je ondanks de Pregnyl toch geen eisprong hebt gehad, dit komt helaas voor. En zonder eisprong volgt er vaak ook geen menstruatie. Dan zou een Primolutkuur uitkomst bieden, zodat je menstruatie opgewekt wordt. Het kan ook zijn dat er wel iets van een beginnende zwangerschap gaande is geweest, maar dat het meteen weer fout is gegaan. Hierdoor kan je lichaam van slag zijn, met als gevolg dat je niet ongesteld wordt. Heb je ook pijnklachten? Ik had precies hetzelfde na de eerste IUI-behandeling. Bij mij bleken het helaas twee cystes op de eierstokken te zijn, veroorzaakt door het Clomid-gebruik. Cystes schoppen alles hormonaal gezien in de war, waardoor ik dus niet ongesteld werd en negatieve testen bleef houden. Ik had wel buikpijn, wat uitstraalde naar mijn zij en liezen. Succes!
Hey Jippie (volgens mij ken ik je nog van een topic een paar jaar geleden. Had je toen een iets andere naam hier?) Bedankt voor je reactie. Tijdens de follikelmeting zagen we inderdaad een grote cyste. Volgens de gyn nog van mijn vorige cyclus, en dat kwam inderdaad door de clomid. Dan zal dat het vast zijn. Ben jij toen na de cyste's ook overgestapt naar een ander medicijn? Ik ga denk ik in ieder geval een bloedtest aanvragen, lijkt me dat ze dat geen probleem vinden. Ik wil toch graag weten of er wat heeft gezeten of niet.
Ik heb altijd dezelfde naam op het forum gehad. Maar het kan best zijn dat je me van eerdere topic's kent. Ik banjer hier al een poosje rond, net als op een aantal andere forums. Ik denk dat de cyste dan inderdaad wel eens de oorzaak kan zijn van het uitblijven van je menstruatie. Ze kunnen alles hormonaal gezien in de war schoppen. Ik ben na de cystes niet meteen overgestapt op andere medicatie. Het kan een enkele keer voorkomen dat een follikel niet springt, maar doorgroeit tot een cyste. Maar als dit eenmaal gebeurt, hoeft dit niet nog een keer te gebeuren. Ik was toen heel bang dat ik de keren erna weer cystes zou krijgen, maar dat is nooit weer voorgekomen. Uiteindelijk heb ik twee jaar aan de Clomid gezeten. Op een gegeven moment werd ik er resistent voor en sloeg het helemaal niet meer aan. Toen ben ik overgestapt op Menopur-injecties. Ik heb in totaal vier IUI behandelingen met Clomid gedaan en zes met Menopur. Ik weet niet of een bloedtest nog zin heeft. Je kunt het altijd vragen, maar over het algemeen zijn ze er wel terughoudend in. En als een prille zwangerschap meteen fout gaat, dan is het HCG vaak amper meer te meten. Maar wie weet... Ik kom trouwens ook uit Friesland. In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Wij zijn bij de fertiliteitsafdeling van het MCL in Leeuwarden. Alleen staat het zwanger worden voor ons tijdelijk stil om medische redenen. Pas vanaf volgend jaar mei mogen we eventueel weer verder.
Hey! Nou ik ben nu toch ongesteld geworden. En ik ben er heel blij om! Nu hoef ik niet te wachten tot de primolut gaat werken, maar kunnen we nu al door. Ik denk dat het toch echt door die cyste is gekomen dan. Ik ga het bij de follikelmeting nog even vragen. Ik reageer vanaf het begin gelukkig al voorbeeldig op de clomid 50. Maar had inderdaad gelezen dat je er ook resistent voor kunt worden. Ik moet hooguit nog 2 keer clomid slikken (daarna zou ik nog 3 iui's doen met spuiten) dus ik hoop dat het tot dan in ieder geval nog even blijft werken. Ik ga inderdaad ook naar het MCL! Misschien hebben we jullie er wel eens gezien dan? We hebben dr. P. Wonen jullie vlakbij Leeuwarden? En jeetje nog moeten wachten tot mei Dat is wel erg lang! Wat een geduld moet je dan ook weer hebben. Ik weet niet waarom jullie zo lang moeten wachten maar het lijkt me echt vreselijk! Ik vond het voorstel van een maand pauze al vervelend!
Fijn dat je toch nog ongesteld geworden bent, scheelt weer een kuur Primolut en lange tijd wachten. Ik ga je even een pbtje sturen!