Progesteron

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaVanEmily, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanEmily

8 nov 2021
    57
    16
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik heb waarschijnlijk 15 dec mijn eisprong gehad, er lagen 2 follikels klaar van 17 en 19 mm.
    24 december (dus 9 dagen na eisprong) is progesteron geprikt en de waarde was 35,9.
    Daarnaast is op prolactine geprikt omdat ik ineens uitvloed had uit de borsten (normaal nooit!), hiervan lag de waarde boven de 250 (260 nog wat). Helaas kon de assistente mij verder niet vertellen wat dit allemaal betekende, alleen dat ik een goede eisprong heb gehad.
    Ik heb pas volgende week een belafspraak met de gynaecoloog, dus vroeg me af of jullie misschien een idee hebben.. De progesteronbepaling was dus 9 dagen na eisprong met een waarde van 35,9. Ik ben sowieso benieuwd of de follikels allebei zijn gesprongen of niet, maar dus ook of dat prolactinegehalte oké is.

Alvast heel erg bedankt!

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Progesteron waarde klinkt goed hoor.. prolactine weet ik niet veel van.
    Mijn progesteron waarde was een week na de eisprong 9. Veel te laag... maar ik had bloedgeprikt via de huisarts en die vond het wel prima. :rolleyes:

3. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Progesteron waarde klinkt wel goed hoor! Moet geloof ik boven de 20 liggen. Prolactine geen idee.

Deel Deze Pagina