Hier weer 2x per week zwemles op de verschrikkelijkste tijd. Wil vandaag dus Spaghetti maken, maar hoe doe ik dat het beste? Gewoon al helemaal klaarmaken en daarna even opwarmen of de pasta nog niet doos de saus doen en apart bewaren? Of wordt het dan een klefferige hoop? Ben zo bang dat als ik alles al helemaal klaar maak het zo droog wordt als ik het weer opwarm? Vertel
Man neemt vaak spaghetti mee naar het werk die al klaar is en gemengd om dan daar op te warmen. heb hem nog nooit horen klagen Of restjes de dag erna zijn ook altijd nog lekker vind ik (zelfs koud haha) Ik vries soms zelfs restjes in
Ik maak elke zondag een grote pan pasta omdat ik op maandagavond werk. De restjes gaan door elkaar in porties in de koelkast. Heb ze nog nooit horen klagen.
Ik maak de saus klaar (of pak een pot) en gebruik dan de Grand'Italia Linguine all'Uovo Die duurt maar 4 minuten en met water uit de waterkoker is dat razendsnel klaar. Bij Boons in elk geval te krijgen, zie m helaas zelden bij andere supermarkten.
Ik kook sowieso drie dagen in de week smiddags al sinds we baby hebben, en we piepen dat op in magnetron of even in pan. Gaat allemaal prima
Pasta op dag 2 is heerlijk vinden wij dan! Dus van te voren helemaal maken en dan ff opwarmen warm het wel in de pan op
Ik hou meestal wat saus achter die ik er dan voor (microgolf) of tijdens (fornuis) het opwarmen weer bij doe. Dan wordt het niet zo droog.
Gaat prima samen. Ik vind alleen invriezen en opwarmen niet zo lekker, dan houd ik het apart. (Behalve voor de dreumes, die klaagt nog niet)
Speciaal voor zwemles hadden wij een oven met uitgestelde start Hebben we nog steeds, ideaal. Met speelafspraken, sporten etc etc. Ook een crockpot express met uitgestelde start. Etc etc. Haha maakt het leven makkelimk
Ik maak ook vaak pasta van tevoren omdat het daarna lekkerder smaakt! Opgewarmde pasta is zelfs (soort van?) gezonder: https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/magazine-29629761.amp
Wij maken ook regelmatig gewoon bewust teveel pasta/spaghette in rode saus. Gewoon alles door elkaar in een bakje, even nuken in microwave en lekker!
Qua invriezen vind ik los saus invriezen en pasta bij koken veel lekkerder. Maar ook ik ben voorstander van een bord pasta op dag 2 alles door elkaar en ff in de magnetron.
Ik maak op zondag vaak een grote pan pasta met saus, dus alles al door elkaar. En op maandag warmen we het dan gewoon even op in een pan. Met nasi bv hetzelfde, gewoon rijst en groente ed al helemaal door elkaar, dag erna even opbakken. We vinden het de tweede dag eigenlijk allemaal lekkerder, omdat de smaak dan ook echt in de pasta of rijst is getrokken denk ik… En mochten we het de dag er na niet gaan eten, dan gaat het gewoon zo de vriezer in. Op de dag dat we het wel eten, haal ik het ‘s ochtends uit de vriezer en bak ik het ‘s avonds even op.
Wij hebben geen magnetron en op het fornuis opwarmen en de dag erna is het toch droog. Wij maken de pastasaus en zetten de rest klaar. Water koken we in de waterkoker omdat die sneller is dan de pan. Daarna kort de pasta koken en aan tafel. Als je een magnetron hebt zou ik hem koud spoelen en een klein scheutje olijfolie bij de spaghetti. Blijft het ook niet plakken. Klaar met zwemles op een bord en even in de magnetron. Wij aten dit of erwtensoep/ andere soep met eventuele tosti op zijn zwemdagen, ideaal.
Ja hoor, doen wij regelmatig. Of in ieder geval de saus vooraf en de pasta later koken. Is zó gedaan. Maar ook wel eens dat we het later opwarmen in een schaal (alles door elkaar). Kan prima.
Hier niet droog hoor, en anders gewoon klein beetje vocht eraan toevoegen. Ik doe het ook nooit in de magnetron, pan is hier veel sneller.
Zelf maak ik de saus van te voren klaar en kook ik de pasta (veelal de vlugkokende macaroni) dan op het moment zelf (water koken in de waterkoker en dan in de pan) Maak je alles van te voren klaar zou ik de pasta wat korte koken en het opwarmen in de pan met af en toe een scheut water erbij. Maar ik gok erop dat je dan net zo lang bezig bent als bij de bovenste optie
Toen onze kinderen op zwemles zaten (ook precies rond etenstijd, waaaaarom???), kookte ik het eten wat eerder op de middag. Altijd ovenschotels of eenpansgerechten, zoals spaghetti of stamppotten. Ik zorgde ervoor dat het precies klaar was als we weg gingen naar zwemles. De ovenschotel bleef wel een poosje warm in de oven (ik deed de oven uit als we vertrokken en liet de ovendeur dicht). De eenpansgerechten liet ik in de warme pan en dan deed ik een paar handdoeken om de pan, zodat de pan warm bleef. Ik dekte zelfs de tafel al voordat we gingen. Bij thuiskomst konden we gelijk aan tafel
Verschillende reacties dus, dus volgens mij kan het allebei. Ik ga nog even bedenken hoe ik het dan ga doen. Bedankt!