altijd inwendige echo bij Clomid gebruik???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door colo, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Vorige week is bij mij PCOS geconstateerd na een inwendige echo, bloedonderzoek moet dit nog voor 100% vaststellen maar hoogstwaarschijnlijk moet ik met Clomid beginnen binnenkort...
    Ik weet ongeveer wel wat het inhoud denk ik :) maar toch ff een paar vragen voor degene die er ervaring mee hebben...
    Ik weet dat ik moet gaan tempen dagelijks maar moet je ook elke cyclus naar het ziekenhuis voor een inwendige echo of niet? en is het alleen maar met een inwendig echo te zien of er een ei rijpt en springt of kan dat ook dmv een gewone echo?
    En wie zijn er allemaal zwanger geraakt door Clomid gebruik?
    Mijn man en ik zijn nu 1 jaar bezig en ik heb zeer onregelmatige (korte,lange) cyclussen, met en zonder menstruatiepijn en met en zonder veel of weinig bloed...geen touw aan vast te knopen.
    Maar op de echo waren heel veel eitjes te zien in mijn stok...
    Het is best een tegenvaller en ik zie het dan ook ff allemaal niet meer zitten, hebben net een moeilijke tijd van een aantal jaar van ziekenhuis in en uit achter de rug vanwege mijn chronische ziekte dus ik zie er best wel tegenop. Op zich niet zo tegen de Clomid maar ben zo bang dat dat ook niet gaat helpen :(

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Sommige ziekenhuizen volgen je cyclus heel nauwkeurig door middel van inwendige echo's. Vaak heb je er meerdere per cyclus. Met een gewone echo is het niet goed zichtbaar.

Sommige ziekenhuizen doen helemaal geen echo's. Dan moet je bijvoorbeeld elke dag een ovulatietest doen en heb je bloedonderzoeken.

Het hangt er dus echt vanaf welk protocol jouw gyn heeft.

Hier twee jaar lang Clomid gebruikt, omdat ik PCOS heb. Daarna resistent geworden en op hormooninjecties overgestapt. Alleen hebben wij ook een verminderde zaadkwaliteit en er treedt een bevruchtingsprobleem op. Dus bij ons is het uiteindelijk op ICSI uitgelopen, wat gelukkig geresulteerd heeft in een prachtige dochter.

Succes!

3. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier bij onze dochter ook clomid gebruikt. De eerste keer 50 mg maar die sloeg niet aan. De tweede ronde 100 mg en daar is onze dochter uit ontstaan. Wel bij beide rondes regelmatig een inwendige echo gehad om te kijken of het aan sloeg.

Bij deze zwangerschap 4 rondes clomid gebruikt en die sloegen de ene keer wel aan de andere keer niet. Wel elke keer weer echo's gehad. Daarna overgestapt op hormoonspuiten en daar was het de 2e ronde in raak. Ook nu weer regelmatig controles gehad.

Ik denk trouwens dat het zaad van je mannetje ook nog onderzocht gaat worden

4. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hier ook PCOS en clomid, maar nog niet zwanger. Vorige maand kwamen we erachter dat er ook problemen zijn met m'n man z'n zaad. Twee iui pogingen en nu wachten op het resultaat.
    Mijn eisprong wordt steeds opgevolgd door inwendige echo's. Ik heb vaak meerdere follikels, maar van heel die hoop neemt er altijd eentje de bovenhand en ontwikkelt zich tot een goede, vruchtbare follikel

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hier ook een clomid slikster vanwege pco. ik herken je gevoel van 'teleurstelling', weer zkh in en uit, medicijnen, bah, het liefst wil je gewoon zonder zwanger kunnen raken.
    maar dan is daar de clomid, die bij de meeste vrouwen in een bepaalde dosering een eisprong kan geven, waardoor je cyclus regelmatig wordt.. en je ineens iedere maand kans maakt ipv om de zoveel tijd.. bijwerkingen moet je voor lief nemen, maar er zijn genoeg succesverhalen hier te vinden! het is dus ook ergens heel erg prettig als je wens zo groot is!
    je bent ook welkom bij topic nieuwe clomiddames bij vruchtbaarheidsbehandelingen. daar zitten allemaal meiden die clomid gebruiken.

zelf ben ik in ronde 3 zwanger geraakt, maar helaas vmk geworden. nu met ronde 4 bezig. ik wordt door de gyn ook gevolgd met inwendige echo's, maar meestal maar een per ronde nu. verder temperatuur ik en gebruik ovutesten, maar dat is niet verplicht van de gyn, dat doe ik puur voor mezelf!

hoe dan ook, veel succes met clomid en ik hoop dat je snel in blijde verwachting mag zijn!

6. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik heb om de dag een inwendig echo.

7. Moefoe

Moefoe Actief lid

7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi, Ik heb ook even meegelezen, dank jullie wel voor de reacties.
    Ik begin namelijk vanaf 14 december, ten minste dan krijg ik een recept met provera, volgens mij, om mijn ongi op te wekken. En dan op dag 1 moet ik dan beginnen met Clomid. Maar daar krijg ik nog info over. Dokter K. vertelde dat ik dan op dag 3 en 5 een echo krijg in de eerste weeke van de cyclus en dan nog een paar in de 2de week.
    Dat wordt dan de eerste maand zo gevolgd met echo`s, en de maand daarna hoeft dat niet perse. Ik woon namelijk op 1,5 uur rijden van het ziekenhuis.;) Ik vind het zo spannend. Ik heb heel erg het idee dat het ons nu gewoon gaat lukken! Wel afwachten natuurlijk, maar toch ik heb al zoveel positieve verhalen gelezen.
    @ Colo wat balen zeg dat je Pcos hebt. Ik vind het echt rot voor je.
    En spannend is het he?! Ook wel heel intensief toch, iedere keer naar het ziekenhuis. Geef de moed niet op!

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik ben inmiddels ook alweer een tijdje bezig met clomid. Had ook een flinke cyste die verwijderd is en een ronde clomid 50 die niks deed. Nu ben ik aan de 100mg en heb ik 1 heel goed ei gehad de vorige cycles met een geweldig goede eisprong. Ik kreeg vanaf dag 9 ongeveer om de twee/drie dagen een inwendige echo. Nu mogen we het lekker 3 maanden thuis proberen zonder controles met clomid. Hoop dat het binnen deze 3 rondes raak is en anders moeten we terug naar het ziekenhuis. Ze gaan dan (eindelijk) het zaad van mijn vriend checken en ook krijgen we dan een samenlevingstest. Dat vind ik van het ziekenhuis waar wij lopen wel een groot nadeel. Heb meerdere keren gevraagd of ze het zaad ook wilde checken, maar dat doen ze echt niet. Daar baal ik van, want heb steeds een stemmetje in mijn achterhoofd dat er bij hem ook iets niet goed zit. Als je trouwens op de echos ziet dat er een eitje groeit en die ook goed groeit, dan wordt er bloed geprikt om te kijken of je een hoede eisprong hebt gehad.

Wat wel zo is bij clomid, is dat je eitje wat later springt en het vaak iets groter is dan bij niet clomid gebruikers. Mijn eisprong was ongeveer 2/3 dagen later en mijn eitje was zeker 25mm ipv 20mm bij niet clomid gebruikers.

Dat wist ik niet en ik kwam dus 2/3 dagen voor de eisprong in het ziekenhuis. Eitje was toen ongeveer 23 mm en zat er nog steeds. De gene die de echo maakte vond het raar dat het eitje nog niet was geprongen en had het voorgelegd bij een andere arts, waar ik een paar dagen later terecht kon. Ik ben huilend het ziekenhuis uitgelopen en maakte me vreselijk druk. Achteraf dus voor helemaal jiks en als ze me dit gewoon hadden verteld, had ik het iig geweten en me niet zo druk gemaakt.

Sorry voor het lange verhaal.

Deel Deze Pagina