hartslagdaling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wonder3aug, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonder3aug

wonder3aug Nieuw lid

19 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Nu ben ik niet zo'n voorstander van angel sound maar aangezien wij de hartslag van de baby graag aan de oudere kinderen wilden laten horen toch maar 1 geleend.

Ik ben nu 25 weken zwanger en de kleine groeit goed, 20 wkn echo was uitstekend en kleine is goed bewegelijk. Nu is het echter zo dat de hartslag van de kleine bij een harde buik standaard daalt naar ongeveer 40 slagen / minuut. Het is niet mijn eigen hartslag en aangezien ik ervaring heb als kraamverpleegkundige weet ik ook echt zeker dat het de foetale hartslag betreft (de navelstreng hartslag gaat nl net zo traag). De kleine herstled zich in 1 a 2 minuten.

Ik heb het eens gemeld bij mijn verloskundige maar zij ging er eigenlijk niet op in. Ik ben nu alleen best angstig om harde buiken te krijgen laat staan straks echte weeen te krijgen...

Wat te doen?? (ofwel is het terecht dat ik me druk maak?)
    Alvast bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet,
    wonder3aug

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik twijfel toch wel heel erg of je dan zeker wel die kleine hebt want met een harde buik zou de hartslag niet mogen dalen naar 40.
    Het kan zijn dat de angel sound geen goede terug registratie geeft van de hartslag dan waardoor deze laag is terwijl de hartslag wel normaal is, want is een buik hard kan ik het ook slechter horen met een doptone.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina