Hallo, Allereerst wil ik bedanken dat u de moeite neemt om naar mijn vraag te kijken. Ik ben zo bang dat ik niet zwanger kan worden. Mijn kinderwens is zo groot Ik ben sinds augustus gestopt met de pil, en tot op heden ben ik nog steeds niet zwanger. Nu ik het boek ""Zwanger worden" van Mariël Croon heb gekocht, ben ik nòg ongeruster. Ik ben in juli 2011 ook zwanger geweest, en dat binnen 1 maand na het stoppen van de pil. Door omstandigheden en heel veel stress kon ik het niet houden. Nu ben ik bang dat dit mijn straf is. Is het normaal dat een zwangerschap zo lang op zich laat wachten? Mijn cyclus is overigens tussen de 22 en 29 dagen, gemiddeld 26 dagen dus. Ik heb overigens niet elke maand veel slijm. Dit verschil heel erg.
Hoi, Het duurt gemiddeld 9 maanden om zwanger te worden voor een stel. Pas als het langer dan een jaar duurt moet je er iets achter zoeken en heb je recht op vervolg onderzoek. Na het stoppen met de pil moet je lichaam altijd even wennen en kan het soms wat langer duren. Ik zou er nu nog geenzorgen om maken. Groeten Evelien