Sinds een paar dagen komt mijn zoontje 's nachts ELK UUR om te drinken. Ik ben kapot! Toen hij een paar weken oud was kwam hij om 1 uur en 4 uur (ongeveer). Dat veranderde hij naar alleen rond 3 uur maar na een paar weken kwam de voeding van 1 uur weer terug. Nou prima, daar kan ik uitstekend mee leven. Maar nu, elk uur.. ik slaap amper nog en heb nog een jongetje rondlopen wat graag aandacht van mama wil. Ben net weer begonnen met werken en de weekenden zijn ook vrij druk. Ukkie slaapt trouwens wel 's avonds van ongeveer 19:00 tot 00:00, dus een lange ruk maakt hij wel. Maar dan begint hij dus elk uur te komen, terwijl hij dat overdag niet doet. Dan drinkt hij om de 2, 2,5 uur wat normaal is voor ons. Hij geeft ook geregeld wat melk terug na een voeding. Dat wil toch zeggen dat hij genoeg heeft? Zijn plasluiers zijn wel minder vol aan het worden heb ik het idee. Kan iemand mij even bemoedigend toespreken ofzo..?
Het lijkt wel of hij zijn nacht verplaatst heeft? Mss proberen te laten clusteren vanaf 7 uur en dan later de nacht in? Hier ook een onrustige periode achter de rug, maar ieder uur...pff zwaar, maar je kunt het!
Kun je hem niet troosten zonder aan te leggen? Mijn jongste is ook heel erg vaak wakker 's nachts, een hele tijd kwam ze om de 2 uur en dan werd ze soms ook elk uur wakker maar ik legde haar niet vaker aan dan om de 2 uur, ze went er zo snel aan is mijn ervaring en als ik haar elk uur zou aanleggen dan geheid dat ze de volgende nacht weer elk uur wakker wordt. Ik merk het nu nog steeds. Als ik haar in de avond om de 2 uur voed komt ze 's nachts ook elke 2 uur. Troost ik haar als ze wakker is en voed ik haar om de 3 of 4 uur dan slaapt ze 's nachts ook beter. Bij haar is het echt puur gewenning.
Helaas (nouja voor mij wel fijn natuurlijk hihi)kan ik geen tips geven. Weet nog dat zoonlief rond 3 maanden z'n 7,5 tot 9 uur doorsliep. Wat waren wij verwend, want met 4 maanden besloot hij weer 1 a 2 nachtvoedingen te willen hihi. Dat vond ik al zwaar dus kan me voorstellen dat je wel je nacht terug wil. Gelukkig is de rust hier weergekeerd sinds een week en word er zn 11 a 12 uur geslapen . Heel veel succes en je kunt het hoor !!!!!
Helaas kan ik je niet bemoedigend toespreken, dit had ook zo mijn verhaal kunnen zijn . Zl komt hier ook om de haverklap 's nachts. Heel fijn.... Hier komt het omdat hij overdag niet goed wil drinken, hij is momenteel super snel afgeleid. Weet dat je niet alleen bent!
Hier ook gehad. Bij alledrie trouwens. Duurde bij alledrie lang (veel te lang!). Begon met een maand of 4 tot een maand of 7. Daarna een rustiger periode en met een maand of 9 weer drama tot 12/13 maanden. En met 2-2,5 weer bal. M slaapt sinds een paar weken door en T heeft het stokje van haar overgenomen . Dus ... succes! Ik ging en ga heel vroeg naar bed, zelfs mn man doet mee (die gaat meestal naar T namelijk) ...
Ahh dat is pittig! Slaapt Uk bij je op de kamer? Dat kan wellicht schelen. Mijn zoontje had ook van die periodes (toen was hij wel een stuk ouder) en dan liet ik hem gewoon tussen ons in liggen, hing hij constant aan de borst voor mijn gevoel. Het gaat ongetwijfeld wel weer over maar daar heb je nu niets aan.. Misschien overdag om de 2 uur aanleggen op jouw verzoek?
Bij ons begon rond 3,5 wk de zgn 4-maanden dip, (ik denk eigenlijk groeispurt, maar goed) en kwam ze een paar wekenlang elke 1,5 uur. Dat werd heel langzaam weer beter, maar het was retezwaar... Drinkt hij wel goed voor je gevoel? (hele voeding) Volgens mij wil melk teruggeven niet zeggen dat ze genoeg hebben, kan ook te snel gedronken zijn of refluxachtige klachten. Heb verder geen advies voor je.
Heeft je kindje een speentje?? lukt het niet te troosten zonder voeden? heeft ie mss pijn van krampjes of maagzuur, dan willen ze ook vaak drinken om pijn te verzachten...maarja dan krijgen ze ook teveel voeding binnen, waardoor ze spugen en de kramp of maagzuur weer extra veroorzaakt etc etc vicieus cirkeljte zegmaar! Overdag om de 2 uur aanleggen sowieso..en dan hopen dat hij een nachtslaap pakt einde van de avond...evenbtueel de laatste voeidng uit een flesje geven? zodat jij heel vorge je nacht in kan gaan alvast ( dit om even verder te kunnen en energie te krijgen, wnat dit is natuurlijk geen doen!) sterktemet 3 mnd is er ook een sprong, hopelijk gewoon een fase!