wat maakt nou het verschil tussen zwangerschapsymptomen of gewoon ongesteld worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door an12, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    of je nou zwangerschapsymptomen hebt of je word ongesteld, volgens mij zijn het dezelfde symptomen..althans dat denk en merk ik bij mijzelf.

-ik heb op dit moment hele gespannen borsten, is een zwangerschapsymptoom, maar het kan ook gewoon van ongi wezen
    -ik heb ook een hele opgeblazen buik, kan ook alle 2 zijn.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die hier een verschil in hebben gemerkt.

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben net 4 weken zwanger ( heb 2 miskramen gehd ) maar het grootste verschil is nu dat ik het nu gewoon wist hd eigelijk geen test meer nodig .... maar inderdaad klachten lijken erg veel op elkaar

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel echt verschil gevoeld, bij mij was dat:

Normaal (dus met ongesteld zijn): week van te voren gigantische honger. En pas op dag 2 lichamelijke pijntjes en heel zeurderig rot gevoel van onder zegmaar:D.

En met zwangerschap opgeblazen buik/darmen (ik heb dit eerder nooit gezien, maar was er toen niet zo bewust mee bezig). Pijntjes in mijn buik al week voor NOD.

Dus ik merkte wel duidelijk verschil:)

4. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    maar wat ik me dan afvraag, hoe weet je dan zo zeker dat je zwanger bent..?? is er een aanleiding voor waardoor je het zo zeker weet??

(misschien stel ik rare vragen, maar ik wil een beetje duidelijkheid voor mezelf, ben veel te bang dat ik me dingen aan ga praten namelijk)

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    tja het was een gevoel ... weet niet zo goed hoe ik dat moet uitlegen maar opeens floepte ik eruit tegen mijn vriend het is raak.....en de dagen erna bleef dat gevoel en toen ik een paar dagen voor mijn nod ook nog wat last van me tepels kreeg en heel veel speeksel ging aan maken en opvliegeriger werd wist ik het zeker

6. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    best bijzonder zeg..vorige keer had ik allemaal hele rare klachten, toen was ik er ook bijna zeker van, maar toen was het helaas niets:9

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het zowel bij mijn vroege miskraam als nu het 'gevoel', ik wist het gewoon. Niet iets dat echt te omschrijven is. Klachtjes bevestigden het alleen voor mij maar meer. Ik denk alleen dat het vaker voorkomt dat mensen het pas echt weten als ze een posi test in handen hebben;).

Misschien dat ik er ergens overheen lees, maar wanneer zou jij ongesteld moeten worden An?

*oh ik zie het al, je kan morgen testen*. Ben benieuwd!

8. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik moet eigenlijk 4 jan. ongi worden, maar ik heb beetje rare cyclus, dus het ook ook zo 6 zijn. maar als ik 4 jan niet ongi word ga ik wel testen hoor haha.
    ik denk dat ik er (misschien wel ongemerkt) er soms teveel mee bezig ben, en dat ik daardoor vaak een paar dagen uitloop.

9. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik had ook zeker een ander gevoel dan bij mijn menstruati.
    Hele gevoelige tepels, al een paar dagen duizelig (licht in het hoofd), erg moe de week voordat ik positief teste.
    Ik voelde gewoon echt dit keer dat ik positief ging testen en dit klopte. De vorige keren dat ik dacht dat ik door de pil heen zwanger was voelde ik dingen die op een zwangerschap zouden kunnen wijzen, zoals misselijk zijn en vermoeid, die keren had ik waarschijnlijk gewoon iets onder de leden. Daadwerkelijk zwanger zijn voelt echt heel anders :D

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Heel eerlijk gezegd voelde ik dit keer helemaal niks! Ik had normaal voor de menstruatie altijd al pijntjes, maar deze keer niets.
    Een dag had ik pijn in mijn buik en lage rugpijn. 2 dagen pijnlijke tepels na de eisprong, verder niks.

Iedereen zegt dat je het "weet" dat je zwanger bent, maar ik heb dat niet.
    Schrok me rot toen de test positief was!
    Wel super blij natuurlijk! Maar alleen nooit verwacht...
    We waren net de MMM ingegaan ivm een zeer korte LF, maar dat is dus niet meer nodig.:D

Misschien dat ik iets meer moe ben zo rond 16.00en en soms wat steekjes in mijn baarmoeder, maar verder heb ik eigenlijk nog geen klachten.

Deel Deze Pagina