Om de dag of elke dag sex??? wie is zo zwanger geraakt.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kellyk, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyk

kellyk Niet meer actief

Ja de titel zegt al genoeg.
    Mijn verloskundige en gyn zeggen dat je best rondom je eisprong iedere dag kunt vrijen. Ze zeggen dat om de dag alleen nodig is bij wat minder goed zaad. Als je goed zaad hebt mag je prima iedere dag vrijen.

Maar op internet lees ik andere dingen.
    Mijn vraag is dus wie is zwanger geraakt met om de dag en wie met elke dag.

Ik zelf bij de eerste met elke dag seks.

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Wij hebben om de dag aangehouden, was uiteindelijk de 14de ronde pas zwanger maar dat bleek aan een afwijking in mijn hormonen te liggen waardoor ik meestal geen eisprong had.
    In die periode was elke dag ook niet echt haalbaar, het moet ook wel een beetje leuk blijven i.p.v. een verplichting.

3. kellyk

kellyk Niet meer actief

Nou leuk blijft het wel, maar ik lees echt veel tegenstrijdige verhalen. Sommige zeggen dat ze eerst maanden om de dag deden en niet aantelde en toen elke dag rondom ei en meteen zwanger raakte. Dus ik wordt daar echt super onzeker van.

4. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Het is een kwestie van goede timing. Alleen weet niemand wanneer de perfecte moment is. Ligt aan je eisprong en hoe snel op dat moment de spermacel in staat is te gaan zwemmen.

Ik heb deze vraag ook een keer gesteld in mijn directe vriendenkring. Mijn vriendenkring weet dat mijn man en ik aan het proberen zijn. Deze gaven als antwoord dat zij rondom de eisprong (2e week van de cyclus) elke dag hebben gevreeën met na ongeveer 3 maanden een positief resultaat.

Succes !! Hopelijk gaat het snel.

5. kellyk

kellyk Niet meer actief

Oke zou heb ik het vorige maand ook gedaan.
    Ga het nu weer zo doen, de vorige keer is het ook zo gelukt!

6. jammy84

jammy84 Lid

9 jan 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    in de vruchtbare periode deden wij het om de dag, maar zonder resultaat. En heel toevallig afgelopen maand, waren wij een midweek weg wij hadden op de dag dat we een knaller (ovulatietest) hadden 1 keer gedaan daarna niet meer was ziek geworden en totaal geen zin, dus vruchtbare periode voorbij. Dacht deze maand niet raak maar niets is minder waar ben erg zwanger.

7. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Om de dag.. heel af en toe dagelijks

8. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Ik las op internet ook dat om de dag zeker voldoende is omdat er zo altijd zaadcellen aanwezig zijn..... Iedere dag vrijen is na verloop van tijd meer een moetje en dat werkt ook niet....

9. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    De eerste periode van de cyclus doen we het wanneer we zin hebben, dagen rondom de eisprong iedere dag. Tsja, geen idee wat nu wijsheid is..

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    De 1e 2x wist ik niet wanneer mn eisprong was en ben ik zwanger geworden met om de dag. Misschien dat we het precies op de juiste dag hebben gedaan. Daarna werd ik even niet meer zwanger met om de dag, had het gevoel dat het zaad niet zo lang leefde. Heb het toen ovulatie testen gebruikt en paar dagen achter elkaar gedaan na positieve test en op die manier ook 2x zwanger geworden.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Voor mijn tweede heb ik twee keer sex gehad. In TOTAAL. Dus ik denk dat het niks uitmaakt.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    1e zwanger met 1x in de maand ;)

En 2e met 11 dagen achter elkaar elke dag...was de MMM zat en wilde zeker weten dat ik er alles aan deed om dat ei te benutten, dus ook samen met ovulatie testen erbij. :D Werd ook een jongen :p

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij doen het vanaf dag 8 om de dag.. maar ik ben geen goede adviseur denk ik :D

14. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Van de eerste ben ik zwanger geworden van om de dag vanaf cd 13 tm cd 21

15. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Het duurt ongeveer twee tot drie dagen eer bij de man de zaadvoorraad weer helemaal is bijgevuld.

Elke dag vrijen kan geen kwaad, maar het is een beetje zinloos omwille van twee redenen. Ten eerste is de hoeveelheid zaadvocht en zaadcellen dan minder, waardoor de kans op een zwangerschap dus ook relatief gezien minder groot is. Ten tweede zijn de zaadjes van de vorige keer wellicht nog in leven. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je de eisprong gaat missen als je niet elke dag vrijt.

In het begin lijkt elke dag vrijen misschien wel leuk, maar als je dat een paar maanden moet volhouden is de lol er vaak snel af. Vandaar dus de regel: om de dag. elke dag kan geen kwaad, maar er is geen reden om het wél te doen.

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier elke dag :) en dat hielp

17. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik heb eerst mijn vruchtbare dagen uitgerekend en omdat ik wou of dat klopte gebruikte ik ovulatietesten. het klopte. Gevreeën op de dag dat de ovulatietest positief was en de dag erna.
    Ik denk dat als het zaad goed is dat iedere dag geen kwaad kan maar ik zou wel genoeg uren tussen laten.
    bv niet de ene dag 's avonds en dan 'smorgens terug. Ik zou dan weer 'savonds nemen

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij de derde was het bij mij met een man mét libido en deden we het 3-4x per dag, toen was het ook zo raak hahaha. Dus. Seksen jullie!

19. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Altijd elke dag sex.. werkte hier wel :)

20. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Wij doen vanaf dag 10 om de dag sex en zo ben ik zwanger geraakt van de eerste en de tweede in beide tweede ronde :)

Deel Deze Pagina