Ik zoek een lekker recept met bietjes. Normaal maak ik bietjesstamppot met worst. Maar nu krijg ik eters en mag het wat feestelijker. Wie heeft er een lekker recept?
Ik maak ook vaak stamppot maar dan met stroken uitgebakken spek, fetta blokjes en uienringen. De uienringen eerst gefruit in een pan en dan balsamico azijn toevoegen en 20 min laten stoven.
Oh ik doe echt een moord voor haring bietjes salade... Als je dat lust tenminste.. 1 pakje kant en klare bietjes 4 middelgrote tot grote aardappelen 3 zoet zure party sticks (augurk ) 2.5 a 3 zure haringen (uit pot) 10 zilveruitjes. 1 tot 1.5 lepel mayo Zout en peper Bieten raspen. Aardappels koken en raspen. Augurk in kleine stukjes snijden. Zilveruitjes door de midden choppen. Zure haring in kleine stukjes snijden. Klodder mayo erdoor en zout en peper en goed door mekaar roeren. Als het nog niet smeuïg is dan nog wat mayo. Koud serveren. Gruwelijk zo lekker!!
Een frisse salade maken. Blokjes biet, ui, appel, rucola, augurkje, tomaat, kwark als dressing (niet te veel).
Bietencarpaccio als voorgerecht. Hele dunne schijfjes van snijden, bv met een mandoline. Die schijfjes net als carpaccio op het bord leggen en bestrooien met: Kleine uitgebakken spekjes Blokjes feta Ringetjes bosui Misschien aan de rand vh bord wat rucola leggen.
Deze bietnrisotto is ook heerlijk én ziet er gezellig uit: Romige bietenrisotto met Italiaanse kaas - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Je kunt ook bietensoep als voorgerecht maken, is hier altijd een succes. Je neemt bieten en tomatencremesoep (gewoon uit blik) in gelijke verhoudingen. Samen in de pan en goed verhitten, dan pureren met de staafmixer tot een glad geheel. Als het te dik is doe je er wat water bij. Beetje peper en koriander doorroeren en de soep op een diep bord scheppen. In het midden van het bord een klodder zure room met daarop wat uitgebakken spekjes of een paar plakjes rookworst. Echt ontzettend lekker. Denk dat ik het vanavond zelf ga maken want nu heb ik er zin in, hahaha!