Hoi, Ik heb een prangende vraag, ik heb 29 dagen op mijn eisprong moeten wachten en nu hij eindelijk komt, lig ik al 2 dagen met behoorlijke griep in bed (gister echt 39.8 koorts) Nou was mijn vriend al ziek met hoge koorts, en precies tussen onze ziektes in hebben we nog een keertje seks gehad. Maandagavond. Dus eerst hebben de zaadcellen in een koortsig lichaam gezeten, en vervolgens hebben ze nog zeker 2 dagen moeten overleven in mijn koortslichaam, eigenlijk 3 denk ik. Ik heb vandaag een positieve ovulatietest, maar ben nog te ziek om nogmaals te proberen. Is er enige kans dat er toch een bevruchting plaatsvindt door die vorige zaadcellen, ondanks die hoge koorts van ons allebei? Misschien zelfde soort ervaring gehad?
Voor zover ik weet heeft koorts niet direct invloed op de zaadjes. Dit kan wel na een paar mnd invloed hebben... Aan verse zaadjes kunnen ze zien dat je id voorgaande maanden ziek bent geweest. Ook kan koorts je eisprong eerder of later laten komen maar voor de bevruchting zelf maakt het weinig uit.
Wil je niet meteen hoop geven. Maar ik was ook ziek de week dat ons zoontje is verwekt. Je zult je verbazen wat er dan dus nog allemaal kan gebeuren in je lichaam!
Bedankt voor jullie reacties allemaal! En fijn om wat positieve verhalen te lezen. Ik ben benieuwd.......
Oh ja, de tijd tussen seks en eisprong is ook nog eens ca 3 dagen nu.. Dan is het op zich al twijfelachtig of er nog spermacellen in leven zijn toch?
Iemand die ik ken is ook tijdens hoge koorts en ziek zijn bevrucht terwijl ze die week maar 1x gezellig gemaakt hebben. Dus nee het heeft vlgs mij geen invloed
22 maanden bezig geweest voordat wij zwanger waren. In de maand dat het gelukt is, was ik 1 dag na mijn eisprong ineens goed ziek voor +- 24 uur met hoge koorts. Dit was mijn eerste zwangerschap symptoom!
Ja dat soort dingen hoor ik ook wel eens! Alleen ik heb nu echt een zware griep te pakken. Ik maak me eigenlijk steeds meer zorgen. Wat als het nu raak is? Dat kan toch niet goed zijn? Ben al maandag bezig om mijn lichaam fit te maken met acupunctuur, en dan zou dit juist echt een slecht moment zijn waarop je lichaam echt niet fit is en eerst nog met herstellen toch? Pfff.. Zou bijna willen dat we deze keer idd geen kans maken.. Ben zo onzeker, heb namelijk al 2 miskramen gehad..