Hoge koorts rond conceptie: maken we nog kans?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aquavis, Mar 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Hoi,
    Ik heb een prangende vraag, ik heb 29 dagen op mijn eisprong moeten wachten en nu hij eindelijk komt, lig ik al 2 dagen met behoorlijke griep in bed (gister echt 39.8 koorts)
    Nou was mijn vriend al ziek met hoge koorts, en precies tussen onze ziektes in hebben we nog een keertje seks gehad. Maandagavond. Dus eerst hebben de zaadcellen in een koortsig lichaam gezeten, en vervolgens hebben ze nog zeker 2 dagen moeten overleven in mijn koortslichaam, eigenlijk 3 denk ik.
    Ik heb vandaag een positieve ovulatietest, maar ben nog te ziek om nogmaals te proberen.
    Is er enige kans dat er toch een bevruchting plaatsvindt door die vorige zaadcellen, ondanks die hoge koorts van ons allebei?
    Misschien zelfde soort ervaring gehad?

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,237
    1,891
    113
    Female
    Voor zover ik weet heeft koorts niet direct invloed op de zaadjes. Dit kan wel na een paar mnd invloed hebben... Aan verse zaadjes kunnen ze zien dat je id voorgaande maanden ziek bent geweest.
    Ook kan koorts je eisprong eerder of later laten komen maar voor de bevruchting zelf maakt het weinig uit.

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Wil je niet meteen hoop geven. Maar ik was ook ziek de week dat ons zoontje is verwekt. Je zult je verbazen wat er dan dus nog allemaal kan gebeuren in je lichaam!

4. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

Jan 13, 2016
    707
    480
    63
    Ja hoor. Mijn tweede is verwekt terwijl ik strontziek was tijdens de ovulatie.

5. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Ik ben ondanks griep met flinke koorts rond mijn ovulatie ook zwanger geworden van mijn 2e.

6. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! En fijn om wat positieve verhalen te lezen. Ik ben benieuwd.......

7. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Oh ja, de tijd tussen seks en eisprong is ook nog eens ca 3 dagen nu.. Dan is het op zich al twijfelachtig of er nog spermacellen in leven zijn toch?

8. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,397
    1,175
    113
    Iemand die ik ken is ook tijdens hoge koorts en ziek zijn bevrucht terwijl ze die week maar 1x gezellig gemaakt hebben. Dus nee het heeft vlgs mij geen invloed :D

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    zaad leeft gemiddeld 3 dagen en kan wel tot een week overleven in de juiste omstandigheden

10. Lasje

Lasje Actief lid

Feb 7, 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    22 maanden bezig geweest voordat wij zwanger waren. In de maand dat het gelukt is, was ik 1 dag na mijn eisprong ineens goed ziek voor +- 24 uur met hoge koorts. Dit was mijn eerste zwangerschap symptoom!

11. Aquavis

Aquavis Actief lid

Oct 23, 2012
    224
    0
    16
    Ja dat soort dingen hoor ik ook wel eens!
    Alleen ik heb nu echt een zware griep te pakken. Ik maak me eigenlijk steeds meer zorgen. Wat als het nu raak is? Dat kan toch niet goed zijn? Ben al maandag bezig om mijn lichaam fit te maken met acupunctuur, en dan zou dit juist echt een slecht moment zijn waarop je lichaam echt niet fit is en eerst nog met herstellen toch?
    Pfff.. Zou bijna willen dat we deze keer idd geen kans maken.. Ben zo onzeker, heb namelijk al 2 miskramen gehad..

Share This Page