Droog

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mirre, Oct 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoe verschillend is bij jullie de periode van het ei tot aan NOD per cyclus?
    Ik heb nu vanaf m'n ei (5 a 6 dagen terug) geen afscheiding en dat is mij vreemd :(
    Vorige keren had ik juist veel dunnere,melk witte afscheiding!
    Nu ben ik zo droog dat ik amper met m'n vinger naar binnen kan (sorry :oops: ) en dan alleen achteraan iets heel droogs, korreligs tegenkom.

Hebben jullie ook heel verschillende afscheiding per cyclus?

Mirre

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mirre ik kan je niet helpen. Ik heb wienig last van afscheiding. Wel merk ik dat je rond de ei sprong makkelijk kunt vrijen omdat ik een stuk vochtiger ben. Dus enig voorspel is anders wel handig haha.
    Succes hoor !

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb deze maand precies hetzelfde! Ook ontzettend droog en allemaal korreltjes. Ik heb geen last van jeuk, vieze geurtjes ofzo...en aangezien ik vrij vaak een schimmel heb gehad, weet ik vrijwel zeker dat dat deze keer niet het geval is. Misschien verschilt het inderdaad van cyclus tot cyclus, maar in ieder geval viel het mij ook op!

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ge;lukkig!
    ben ik niet de enige ;)

5. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    bij mij kan het elke mnd weer verschillen

6. kareltje

kareltje Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,144
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb deze maand ook erg weinig last van afscheiding,en ik kan ook heel moeilijk naar binnen met me vinger.
    Nu valt het mijn ventje ook op als we klussen dat ik strakker ben/komt er moeilijker in :oops:

7. Niet meer actief

Meiden, lees dit maar even:

Hoe werkt het?
    De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af. Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder en je kunt er draden van trekken van ongeveer tien centimeter lang. Het ziet er een beetje uit als rauw eiwit. Dit slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong. De rest van de maand, vanaf ongeveer vier dagen na de eisprong, is het vaginale slijm ‘droog’ of wit korrelig en ben je ‘niet’ – of in ieder geval minder - vruchtbaar.
    Liefs Nies

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    En toch,

Aan de hoeveelheid afscheidng die ik had merkte ik al dat ik echt wel eens zwanger zou kunnen zijn, het was direct na mijn eitje gewoon veel en witcreme achtig tot waterig maar wel wit.

Denk dat het per persoon verschillend is.

9. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    oh ninetje je hebt al MvM op bezoek gehad toppie meid hoe voel je je?

10. Niet meer actief

Je hoort het heel veel dat meiden dikkere witcremige afscheiding krijgen als ze zwanger zijn.
    Zou er dan eindelijk 1 symptoom zijn dat echt aangeeft dat je zwanger bent?
    Zou wel es makkelijk zijn!

Liefs Nies

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Oke, ik ben nu dus niet meer droog, maar net na het toilet had ik een ontzettend dikke mooie klodder 'vruchtbaar slijm' HUH? Net zoals op het plaatje dat al een paar weken op dit forum voorbij komt....het vrouwelijk lichaam is maar slecht te begrijpen en zit voor veranderlijkheden...

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    :confused: ...hahaha...echt waar....hetzelfde had ik begin vd middag ook..., maar dat was na een grote poep en plas :oops: ...daarna is het weer droog geworden. Vreemd toch.. :(

13. Niet meer actief

he bah, wat een vieze praatjes ! ;)

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    S
    Sorry :oops: :p :confused: :D ;)

15. Niet meer actief

Hee meiden,

zit even na te denken hoe ik mijn slijmpjes deze cyclus heb beleefd...
    ik ben deze maand nogal aan de droge kant gebleven...heb zelfs met eisprong dagen geen slijm gezien maar wel eisprong gehad volgens de temperatuurmethode. het is nogal droog maar niet korrelig...ik heb de afgelopen cyclus veel stress gehad en vraag me af of het daar ook niet mee te maken kan hebben...als een soort biologische blokkering ofzo...(je weet wel....'vrouw in gevaar dus dan ook geen baby die gevaar kan lopen'...lichaam werkt gewoon niet mee aan zwanger worden...)

als het goed is, heb ik rond a.s. vrijdag mijn eisprong dus let ik heel goed op dat rekbare slijm..dat moet ongeveer rond woensdag of zo toch wel een beetje gaan komen, als ik alle verhalen over vruchtbare dagen enzo moet geloven.

ik hou het in ieder geval in de smiezen

Aoife

Share This Page