menstruatie cyclus

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miss geul, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi andere mama's

even een niet zo frisse vraag maar....
    wanneer was jullie menstruatie weer een beetje als vanouds?

ik ben in 27 april bevallen van een topper van een zoon en was na ruim 2 maanden ongesteld ik ben toen meteen de minipil gaan gebruiken omdat ik ook borst voeding geef.

maar sinds dien ben ik bijna constant ongesteld soms 1 week effe niet en nu de laatste keer 2 weken niet en nu ben ik het weer.
    ik wordt er eigenlijk best moe van vooral omdat ik maandverband en tampon irritatie heb(altijd al gehad) en nu loop ik al maanden bijna dagelijks met minimaal 1 van de 2 dingen.

en mijn emoties zijn ooka ltijd erger in de periode dat ik ongesteld ben maar dat ik het nu zo vaak zo lang ben dat doet die emotionele achtbaan niet veel beter.

herkent iemand dit en wanneer was jullie cyclus een beetje op orde?

ik ben trouwens intussen gestopt met die minipil omdat ik er gewoon doorheen ongesteld werd heb hem 2 maanden geslikt.

groetjes wendy

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Hoi Wendy,

Hoe lang ben je al gestopt met de Cerazette (ik neem aan dat dat de minipil is die je bedoelt?)? Na mijn tweede heb ik ook de Cerazette geslikt maar ik was ook continu "ongesteld". Dus ik vermoed dat jij daar nu ook nog last van hebt, hopelijk heb je snel weer een gewone cyclus te pakken. Als je nog steeds BV geeft heb je helaas weinig andere alternatieven, mocht je al gestopt zijn dan kun je met de gewone pil wellicht je cyclus wel weer normaal krijgen.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi margreet,

ik ben 2 weken gelegden gestopt met de pil(inderdaad cerazette)
    toen was ik na 1 dag van mijn ongesteldheid af en nu ben ik sinds vandaag weer ongesteld.

ik was voor mijn zwangerschap ook niet heel erg stabiel met ongesteldheid maar dit is wel erg extreem dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
    ik was juist altijd te laat ongesteld.

ik geef nog steeds bv en zie het niet zitten om een spiraal te zetten dat gevroet aan mijn lichaam echt geen interesse in.

groetjes

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ben natuurlijk geen expert maar ik denk echt dat je het nu dan nog even tijd moet geven als het nog maar twee weken geleden is dat je gestopt bent. Mijn lijf heeft ook lang last gehad van de Cerazette (daar ben ik bij onze derde dus ook echt niet opnieuw mee begonnen).
    Wellicht dat je nu een "normale" menstruatie hebt en weer in een gewoon ritme gaat komen omdat je nu niks meer slikt. Succes!

Deel Deze Pagina