ingeknipt en ontstoken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lient, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Ik ben drie weken geleden bij mijn bevalling ingeknipt. De eerste twee weken geneeste dit prima, maar sinds vorige week heb ik weer meer pijn. Het is een beetje ontstoken en ik ben hier begin deze week mee naar de huisarts geweest. I.v.m het geven van borstvoeding krijg ik geen antibiotica. De huisarts raadde mij aan twee keer per dag te spoelen (ik spoel sinds de bevalling na iedere toiletgang) en als het erger wordt of als ik koorts krijg weer langs te komen.
    Ik vraag mij af of er naast antibiotica niet iets anders tegen te doen is, want de pijn is erg vervelend. Ik neem wel af en toe een paracetamol. Hoeveel mag ik daar per dag van hebben zonder dat dit schadelijk is voor mijn zoontje?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi lient,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
    Vaak zie je dat als de wond na twee weken gaat ontsteken dat dit komt door dat er een hechtdraadje neit word opgenomen en zich naar buiten gaat ontsteken. Neem sodabadjes 2x dgs 5 min, of biotex, of groene badedas. Dit helpt de ontsteking te ontsmetten.
    Je mag 6-8 paracetamollen per dag.

Imke

3. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben inmiddels al naar mijn verloskundige geweest. Ze heeft alle hechtingen die ze kon zien verwijderd. Dat hielp wel wat. Ik week nu ook 2x per dag in de biotex. Het voelt al een stuk beter en ruikt ook nog lekker fris. :D

Groetjes, Lient

Deel Deze Pagina