Beste verloskundigen, Misschien een beetje voorbarig om mijn vraag hier te stellen... Sinds vele jaren heb ik al last van vaginale schimmelinfecties. Ik heb hiervoor ook altijd vagine capsules en zalf (miconazolnitraat) in huis. Sinds dat ik gestopt ben met de pil heb ik geen schimmelinfecties meer gehad. Nu ben ik echter 6 dagen overtijd (heb op dag 1 getest, was negatief, wacht nu dus even af totdat ik opnieuw test), maar inmiddels heb ik wel een stevige schimmelinfectie te pakken. Volgens de huisarts kan ik de vaginale capsules gewoon blijven gebruiken, dus dat heb ik nu ook gedaan. De schimmelinfectie wordt er echter (nog) niet beter op. Alle andere adviezen die bij deze klachten gegeven worden volg ik uiteraard altijd trouw op (niet met zeep, katoenen ondergoed etc etc). Aan jullie de vraag of jullie misschien nog andere tips hebben om van dit enorm vervelende probleem af te komen en te blijven? Misschien andere vrouwen uit de praktijk die DE oplossing gevonden hebben?
Hoi zoe, Misschien word je een beetje immuun voor dat middel omdat je het zo vaak gebruikt vraag eens of je iets anders kan en mag gebruiken. In de zwangerschap ben je helaas vatbaarder voor schimmel infecties omdat de zuurgraad in je schede zoeter word. Ik heb helaas niet DE oplossing voor je. Maar hoop voor je dat je die snel vind!~ Imke