Hallo dames, Ik ben een leek in het gebruiken van ovu testen..heb er gisteren voor het eerst 1 gedaan en die was negatief. Nu heb ik een halfuur geleden weer getest en kreeg ik een licht streepje. Wat betekend dit nu? Dat myn vruchtbare dagen nog moeten komen? Want gisteren zat er helemaal geen streep.. Ik bloed nu heel onregelmatig dus weet ook niet meer wanneer wat is Zal de test ff plaatsen.
Hij is pas positief als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep. Omdat er altijd wel wat LH in de urine zit komt er soms een lichte streep. Succes met het vinden van je ei!
Aha ok. Tnx, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Is 1 test op een dag voldoende? En welk tijdstip is het beste om te testen? ALle tips zyn welkom
1x per dag is voldoende hoor. Wel elke dag op/rond hetzelfde tijdstip testen. 2 uren van tevoren niet meer drinken is ook belangrijk. Anders is je urine te waterig wat de testuitslag kan beïnvloeden. Succes!
Inderdaad is 1x per dag genoeg. Elke dag op hetzelfde tijdstip is heel belangrijk! Ik test elke keer rond 12u, omdat ik ergens gelezen had dat dat het beste tijdstip was. Had de 2 dagen voor de eisprong positieve testen, dus dat ging heel goed. Had op de dag van de eerste positieve test ook 's avonds rond 6 uur nog een keer getest, maar omdat mijn drinkgewoontes overdag anders zijn dan 's ochtends was de test toen negatief, terwijl hij de volgende ochtend er weer uitknalde. Dus zoals panter al zegt, drink niet teveel voor de test!