welke draagdoek fijn om in te voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafje, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi!!

ja ik ben er vroeg bij, maar ik ben me aan het orienteren op draagdoeken ..
    het gaat mij vooral even om de eerste 6 mnd ...en ik wil het gebruiken vanaf dag 1...

Welke merk , wat voor doek is daar ideaal voor....ik vind het ook prima om 2 soorten doeken aan te schaffen, om bijv de eerste 3 mnd in 1 soort te dragen+voeden en daarna een ander...

Mij spreekt de Mei tai aan en een normale rekbare...

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Alle draagdoeken en geen enkele...

Het is namelijk niet de bedoeling dat je dit doet omdat je dan niet meer op een correcte (lees: ergonomische) manier aan het dragen bent. Je kan het natuurlijk wel lekker doen om discreet te voeden ofzo maar dan doe je gewoon je doek wat losser en je kindje wat laten zakken in de doek.

3. fafje

fafje Niet meer actief

nou niet per se voor de discretie maar omdat het mij handig lijtk als je een 18mnd+ kind erbij hebt...en bijv tijdens wandelen oid

maar ja ik ga natuurlijk niet ALLE draagdoeken aanschaffen

4. 4days

4days Niet meer actief

Een MeiTai is meestal niet zo geschikt voor pasgeboren, veel MT's zetten er zelfs bij: vanaf 6 maanden. Het kindje kan alleen rechtop zitten en de doek is verder niet echt in te stellen, dus loop je al snel het risico dat ze lap stof van het zit-gedeelte veel te groot is en het kindje onderuit gaat hangen ofzo. (al kun je 'm wel korter maken als het flexibele stof is, maar ik heb bv een ByMama en daarmee gaat t niet)

Normale rekbare is denk ik beter geschikt voor een pasgeboren kindje. Maar om t voeden zul je 'm toch even anders moeten knopen denk ik. Je kunt dan wel voeden tijdens het lopen, maar ik zou de doek daarna wel weer even normaal knopen. Ik vond het zelf trouwens juist wel fijn, even een rustmomentje voor mezelf en de beeb en even rustig voeden.

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Een rekbare doek vind ik het fijnste om te dragen, maar daarin zal je inderdaad losser of anders moeten knopen om te voeden.
    Hier een tricot slen waar ik erg blij mee ben :)

Om te voeden zou ik voor een ringsling gaan omdat je je kindje dan nog enigsinds in een goede positie hebt liggen.. Zeker in het begin.
    Ik heb het ook wel gedaan, maar dan wel zittend dus geen idee of dat lopend ook werkt.. Helaas vond mijn ventje de ringsling niets en heb ik hem nu te koop staan (hint :p)

Heel veel succes met je keuze!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een rekbare lange doek is eigenlijk de enige die je echt vanaf de kraamtijd gebruiken kunt. Je zult dan toch nog wel even moeten gaan zitten om aan te leggen, omdat de doek OVER je borst zit, en je kind niet in de drinkhouding.

Als ze wat ouder zijn: kwestie van voorkeur.

Ik had een Afrikaanse pagne, waarmee ze eerst voor, en later achterop zaten. Daarin wisten ze op een gegeven moment zelf de weg naar de borst wel te vinden. In een Indonesische slendang gaat dat ook relatief gemakkelijk.

Maar als je op You Tube even zoekt op 'babywearing' dan kun je heel veel voorbeelden zien, en dan is het makkelijker om te bepalen wat bij je past.

Een mehtai is ook heel prettig als ze iets groter zijn en het grote voordeel vind ik dat je er geen kapitalen aan kwijt bent: patroon is zo op het internet te vinden.

7. fafje

fafje Niet meer actief

oke bedankt dames!

ja ik zal echt niet altijd lopend voeden ofzo hoor!! maar stel je voor...ik ga dr ook wel voor ziten, maar ik hou even in gedachte, stel dat ik nu een kindje krijg dat veel clusterd of gewoon vaker drinkt als mn zoontje..

dus sowieso de rekbare...mei tai wraparound, las ikd at die vanaf 0mnd mocht...maar goed ik kijk nog wel even verder...

Wat betreft die rekbare, zijn er nog merken dat je zget die is ehct heeel fijn...mn zoontje was namelijk heel klein en ikzelf ben ook klein,...
    is 4,60m dan een fijne maat!? las dat er nog kleinere zijn!?

8. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hier een ByKay draagdoek.
    Vind hem zelf heel erg fijn. Kan vanaf dag 1 gebruikt worden.
    Je schijnt er ook in te kunnen voeden (doek iets anders knopen) maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
    Succes met je keuze!

9. fafje

fafje Niet meer actief

Oke thanks! ja ik heb in een ander topic ook al wat info gelezen, dus komt wel goed...maar die Bykay is dus wel een goede voor het begin...!

10. girl21

girl21 Niet meer actief

volgens mij is een ringsling ook wle geschikt dan...

11. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb een tricot slen en daar heb ik laatst in gevoed was eignelijk uit nood want e waren aan het winkelen maar mevrouw had toch echt trek hahah dus even gefrummelt en toen kon ze lekker drinken en wij verder winkelen.

Deel Deze Pagina