Arend is nu vier maanden oud. Hij krijgt al een tijdje 5 voedingen per dag. Dus om de 4 uur (ongeveer). Nu vraag ik me af: kan je die laatste voeding van 23:00 uur weglaten en zoja vanaf wanneer? Het lijkt me wel raar, omdat je dan toch een hele maaltijd weglaat. En vier keer drinken op een dag lijkt me zo weinig. Voorlopig maken we hem dan ook nog maar wakker om 23:00 uur. Arend drinkt dan toch gerust 20 minuten. Hoe doen jullie dat?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Alleen is mijn laatste voeding al lang niet meer rond 11 uur maar rond een uur of 21.00 uur, zou dit ook al te verplaatsen zijn naar 20.00 uur? Meestal kom ik dan niet goed uit met voedingen omdat ze dan al rond 18.00/19.00 uur de laatste voeding heeft....
Er zijn wel kinderen die het met 4 of 5 voedingen aan de borst toedoen. Maar de meeste kinderen die ik ken ook nog ouder gaan veel vaker dan 4 keer aan de borst. Of heb je de slokjes tussendoor niet meegeteld?
Slokjes tussendoor? Arend drinkt gewoon 7 - 11 - 15 -18:30 - 23 uur. Iedere keer net zolang tot hij loslaat en niet meer wil drinken. Ik vind het alleen zo zielig om hem iedere avond wakker te maken voor die voeding van 23 uur. Ik wil natuurlijk best 5 voedingen geven, maar Arend is gewend dat er 4 uur tussen zit. Dus kom ik toch uit rond 23 uur.
wat heerlijk zo'n strak schema! Dit heb ik nog nooit meegemaakt tot nu toe! Doe jij dit zelf of geeft je baby dit zelf aan?
Gewoon niet meer wakker maken en zien wat er gebeurt. Je hebt best kans dat hij dan gewoon doorslaapt. Zo niet, dan kan je hem altijd weer wakker gaan maken.
Lijkt me ook een goed idee. Word ie dan toch snachts wakker voor een voeding dan zou ik hem weer gewoon om 23.00 uur wakker maken zodat ie de nacht doorslaapt. Succes.
Ik geef Kynan nog steeds 5 voedingen. Hij is echt de makkelijkste baby ooit, en vraagt/ huilt ook nooit om eten. Dus het gaat eigenlijk op mijn verzoek . Hij maakt 's nachts wel 12 uur zonder voeding. Ik voel me zelf niet prettig bij minder dan 5 voedingen, en zie er persoonlijk ook het nut niet zo van in om af te bouwen... Dus, Kynan drinkt nu ongeveer: 9.00u / 12.00u / 15.00u / 18.00u / 21.00u. Maar niet zo strak hoor, zit zeker speling in
ik laat Jonathan sinds kort vanaf 19.00 doorslapen. daarvoor maakte ik hem altijd wakker voor een voeding om 23.00. HIj slaapt nu tot 6.00-7.00. Ik doe dit pas nu omdat hij nu extra groente, fruit en brood eet en dus zo extra voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik was eerder bang dat hij niet genoeg zou hebben want op crechedagen betekent dit dat hij maar 4 keer drinkt. Als ik thuis ben drinkt hij wel 5 soms 6 keer bij mij maar minder per keer denk ik.
Bedankt voor de reacties! De tijden die ik nu heb, zijn natuurlijk allemaal maar ongeveer-tijden. Kan ik dus gewoon tot 6 maanden die voeding van 23 u blijven geven? En als Arend dan bijvoeding krijgt, alsnog kijken hoe het gaat? Het duurt nog wel even voordat het zover is, maar ik wil het alvast weten. Ik ben zo benieuwd wat andere bv-moeders doen.
Veel babies vragen tussen de voedingen door af en toe een slokje. Voor de dorst, of om te troosten, of uit mamahonger. Vandaar mijn vraag. Als je 23 zo laat vind, kun je hem ook gewoon laten slapen en voeden wanneer hij zich meldt. Waarschijnlijk blijf je dan rond de 5 voedingen zitten, maar het kan zijn dat je er dan eentje om 4 uur in de ochtend hebt. Je kunt ook om 22 uur aanleggen, zodat je zelf wat vvroeger naar bed kunt.
mij was geadviseerd in ieder geval de late voeding (tussen 2200 en 2300 u) erin te houden tot 6 maanden en als hij meer ernaast gaat eten, dan kijken of je het kan overslaan... ik maak hem nog steeds wakker tussen die tijd want echt wat anders eten doet hij nog niet. Wat Dirksmama ook zegt, je kunt hem ook iets eerder de laatste voeding geven... en als jij het zieilig vind om hem wakker te maken, kun je het ook skippen, maar dan zal hij waarschijnlijk jouw wakker maken s nachts om zo toch voldoende te krijgen.... tja hij vindt dat niet zielig voor jou
haha! Ik wou gewoon eens weten of er moeders zijn die maar 4 voedingen geven, zonder bijvoeding. Voorlopig ga ik door zoals het nu gaat.
Sven is nu net begonnen met hapjes en drinkt ook nog 5x op een dag. Misschien dat nu hij bij voeding krijgt hij daar minder behoefte aan krijgt. Ik heb vanavond voor het eerst de laatste voeding (18.00)afgekolft (kolf al heel lang op mijn werk, maar ik bedoel terwijl ik thuis ben) en heb daar rijstenbloem aan toegevoegd. Ben benieuwd of hij zich zal melden om 23 uur of later?
Hoi Britt, Hoe heb je die rijstenbloem gegeven? Met een fles of met een lepel? Je schrijft dat zijn laatste voeding om 18:00 uur is, maar waarom denk je dat Sven nu misschien wel om 23:00 uur komt?
Als Arend zelf 5 genoeg vindt en hij niet vaker komt, dan ga ik hem natuurlijk niet vaker aanleggen! De laatste week wil hij wel langer drinken en uit beide borsten, terwijl hij dat al twee maanden niet meer deed. Maar zo blijft hij tevreden en dat is de bedoeling.
Ik ben dan ook erg trots op hem! Nu drinkt hij de laatste dagen weer korter en maar weer uit 1 borst per keer. Dus is het nooit zeker waar je aan toe bent, maar dat is helemaal geen probleem. Dat is juist mooi van bv!