Voor degenen met menstruatieondergoed: hoe lang houdt het zn vochtabsorberende vermogen? Want ik keek net op Bol.com en daar staat ook menstruatieondergoed. Maar dat is meer voor erbij, naast een cup of tampons, heb ik het idee. En bovendien staat er: "behoudt zn absorberende vermogen 5 tot 10 wasbeurten" Dat vind ik echt heel weinig. Is dat bij bv Thinx wel beter?
Hier ook een wasbaar-fan! De overstap leek me logisch na de wasbare luiers voor de jongsten. Ik heb verschillende merken en ik heb vooral ervaren nu minder bloedverlies te hebben. Ook de eerste 2 nachten, ik moest mezelf altijd halverwege de nacht verschonen en dan wel heel voorzichtig naar de badkamer lopen anders kon ik ook de vloer dweilen en was ik halverwege mijn tampon verloren omdat die uitgezakt was. Nu niets aan de hand, ik kan gewoon de baby uit zijn ledikant tillen, hoef geen schoon ondergoed/pyjama meer aan te trekken halverwege de nacht. Ik gebruik overdag ook wel nachtverbanden, maar dat is meer voor mijn eigen veilige gevoel. Blumchen is vrij dik, maar fijn qua absorptie en heel betaalbaar, Imse Vimse vind ik eigenlijk te dun, maar nooit problemen mee gehad en de nacht versie is lekker lang. MaM heb ik ook, heerlijk zacht, lekker lang en neemt heel veel op. Inlegkruisjes vind ik van Fuzzibunz het fijnst (maat regular).
Ja ik vind het ook een beetje raar om te denken dat een opvangcup invloed kan hebben op klachten en hoeveelheid bloed. Als je logisch nadenkt is dat toch gewoon geen mogelijkheid? Geen broeierig gevoel en bijbehorende klachten meer, logisch en te verklaren, maar de rest niet.
Tja vind dat dus echt heel hard te geloven. Gebruik zelf vaak wasbaar maandverband ivm overgevoeligheid, maar daar zijn de klachten en of het bloeden echt niet minder van geworden. En eerlijk, zo ideaal vind ik het ook niet en die cup probeer ik al helemaal niet weer.
Ik zou die van Thinx best eens willen proberen. Ik zie een email actie dat beiden partijen dan geld terugkrijgen. Zou je daar aan mee willen doen? Ik neem aan dat je daar al eens besteld hebt, op de internetsite?
Ik heb de cup en ben daar wel blij mee. Alleen in combinatie met de koperspiraal niet handig, de spiraal per ongeluk laten verzakken doordat de cup aan het touwtje trok. Ik vind wasbare inlegkruisjes heerlijk, maar wasbaar verband erbij vind ik wel spannend, toch een ander idee.
Die cups lijken me helemaal niks. Dat gefrommel in je bloedende vagina, nee bedankt. Ik vind tampons om dezelfde reden ook heel vies en gebruik die alleen als ik een badpak/bikini aan doe. Maar dat menstruatie ondergoed lijkt me wel wat. Ik zit ondertussen alweer een paar maanden op mijn eigen (anti conceptie loze) cyclus. Volgens mij gaat mn leeftijd spelen want ik ben achterin de 30 en niet meer zo zwaar ongesteld als voorheen. Maar waar koop je dat? IK heb de hele topic gelezen maar heb geen links voorbij zien komen?
Waar koop jij de slipjes? Was aan het zoeken en kwam allemaal berichten tegen over hoge invoerrechten etc.
Ik gebruik al jaren een menstruatiecup en vind het ideaal. Ik lees hier dat sommige weerzin hebben tegen geroer in een bloedende vagina, maar dan doe je toch echt iets fouts tijdens het inbrengen . Ik gebruik het al jaren en het is ook een handigheid dat je erin krijgt. Er komt bij mij weinig geroer bij kijken in iedergeval. Ik heb inderdaad minder buikpijnklachten bij het gebruik van een cup. Vraag mij niet waarom, maar het heeft duidelijk invloed. Alsof het minder irriteert met als gevolg dat mijn baarmoeder daardoor minder verkrampt. Misschien dat het toch te maken heeft met de chemische stoffen in tampons/ maandverband. Ik gebruik nog tampons tijdens en na het sporten ivm een blaasverzakking of als ik ongesteld word buitenshuis (ik ben altijd slecht voorbereid). Ik merk dan duidelijk verschil qua pijn in vergelijking met de cup. Ik hoor dit trouwens vaker.
https://menstrualcupreviews.net/best-period-panties-reviews/ Ik vond deze, je hebt er blijkbaar nog veel meer dan Thinx maar echt iets vanuit Europa (dus geen invoerrechten) zit er volgens mij niet bij. Edit: dit lijkt vanuit de UK te verzenden https://www.modibodi.co.uk/shipping/
Ik snap niet zo goed waarom je je wasbare maandverband e.d. bij Aliexpress besteld. Buiten dat je dan niet weet of het wel voldoet aan alle eisen die hier aan die producten gesteld worden (juist ook qua chemicaliën enz, het is nogal een delicate zone waar je het tegenaan draagt!), het hele principe dat dit beter voor de wereld is is dan toch in 1 klap weg? Het vervoer, de arbeidsomstandigheden enz, hoe dan? Ik bestel er ook wel eens wat hoor, maar geen textiel en zeker geen dingen die ik in/op/bij mn vagina gebruik.
Voor wie een internet adres wou van de Thinx stuff... dat is shethinx.com. Je kunt het ondergoed ook naast een cup of tampon gebruiken als je hevig doorlekt bijvoorbeeld, maar het kan ook prima zonder. En ik was ze gewoon samen met andere kledingstukken. Kan prima. Het bloed ondergaat in dat kruis een of andere "behandeling" denk ik, het loopt er in ieder geval niet uit ofzo. Ik ga het zeker ook aan mijn dochter aanraden. Tampons zou ze sowieso niet mogen gebruiken op jonge leeftijd dus dit is een prima alternatief.
Ik heb ook de Thinx slipjes besteld enkele maanden geleden, best prijzig maar mama mia, ik wil nooit meer zonder! Tampons en cups waren bij mij pijnlijk of lastig dus ik heb heel mijn leven maandverband gebruikt. Niet dat ik er allergisch voor was of het vreselijk vond om te dragen, maar nu... WAT een verschil!
Mag ik vragen waar je Thinx ondergoed heb besteld? Het lijkt mij ook een uitkomst. Ben nu nog aan het stoeien met verschillende maten en merken cups. Wil zo graag van maandverband en tampons af...
Ik wilde ook de onderbroeken van Thinx bestellen, maar ze kosten bijna 50 euro per stuk Ik merk dat mijn menstruatie milder word (40 jaar) dus ga ik het niet doen. Mijn compliment voor de meiden die het geld er wel voor over hebben De bedrijven mogen zelf ook een oplossing vinden en het niet altijd afschuiven op de consument.
Een Thinx kost ongeveer 30 euro per stuk, maar daar komen (als je pech hebt) nog wat importkosten bij. Kijk wel goed uit met andere merken! Op bol.com verkopen ze menstruatieondergoed, van Birdie Rock, maar die kun je niet zelfstandig gebruiken. Er moet altijd een maandverband/tampon bij. De ene fabrikant lift dus mee op het succes van de andere maar kan door de gepatenteerde technologie nooit hetzelfde aanbieden. Opletten dus!