Er niet teveel mee bezig zijn..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angeline, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Kennen jullie de opmerking van mensen in je omgeving?

"Als je er teveel mee bezig bent .. lukt het toch niet".

Het is bij mij een maandelijks terugkerend iets geweest.. inmiddels ben ik al wat voorzichtiger geworden in mijn enthousiasme als ik door mijn PMS weer in de maling wordt genomen ;)

Ik vraag me af.. hoe kun je - als je eenmaal samen besloten hebt om ervoor te gaan - er niet teveel mee bezig zijn??

2. DeBa

DeBa Actief lid

4 aug 2013
    198
    0
    0
    Geen idee!

Ik probeer het ook steeds, maar dan de laatste week voor mijn ongi ben ik er toch veel mee bezig.
    Nu bijvoorbeeld..

3. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten...
    Dat advies kreeg ik ook van de huisarts, toen ik daar zat omdat het na 1,5jr nog niet gelukt was en alles uit lijkt te zien.

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    #4 kar89, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Grote onzin vind ik het,
    Ik loop al meer dan 1 jaar het ziekenhuis in en uit en spuit elke dag in mijzelf.
    En er niet mee bezig dan,vertel mij eens hoe het moet?

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Vind dat ook een onzin. Tuurlijk ben je er mee bezig. Net als wanneer je een nieuw huis krijgt of een puppy. Alleen zijn die dingen over het algemeen een stuk makkelijker. Het moet alleen niet zo zijn dat je er 24 uur mee bezig bent. Maar dat is erg moeilijk als je bv in de medische malle molen zit.

Veel plezier en succes met zwanger raken.

6. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Haha dat ging hier niet op.. Na m'n missed abortion in april wilde ik niets liever dan opnieuw zwanger worden! Geloof me ik was er elke maand heel erg mee bezig.. Vooral de laatste week voor je nod.. Maar ik denk als je eenmaal bezig bent met zwanger worden moeilijk kunt gaan denken dat je er Niet mee bezig bent. Haha!
    Oja zie m'n onderschrift nu, dus degelijk zwanger geworden ondanks dat ik er toch veel mee bezig was! ;)

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De grootste onzin die er is.
    Hoe kun je, als je bezig bent met een van de grootste stappen in je leven, er nou tegelijkertijd niet mee bezig zijn?!
    Onmogelijk.

Obsessief ermee bezig zijn is weer wat anders natuurlijk..

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pure onzin. Ik was er HEEL veel mee bezig en binnen no time zwanger. Dat zou dan toch niet moeten kunnen?

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Meest irritante opmerking ooit! ! Hier inderdaad ook dagelijks moeten spuiten en dan die opmerking krijgen. .. als ik er niet mee bezig geweest was had ik nu niet mijn 2 wondertjes gehad. ..

10. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Gelukkig deze opmerking weinig tot niet gehad, maar ik denk dat de mensen die dat zeggen met een kus al zwanger kunnen worden (bij wijze van spreken)

11. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof daar ook niet in, ik was er super veel mee bezig en werd wel zwanger. Het hangt van heel veel factoren af of het wel of niet lukt en het is heus niet zo dat het niet lukt omdat je er teveel mee bezig bent. Wat ik wel geloof is dat stress en spanning niet goed zijn en dat je lichaam beter presteert bij ontspanning, bij ons was het op vakantie raak. Dat hoor je wel vaker.
    Hopelijk snel goed nieuws voor jullie!

12. Elizabett

Elizabett Lid

6 feb 2011
    35
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp dat wel. Op gegeven moment dacht ik dat het niet zo jammer zou zijn als het deze keer niet ging lukken omdat als ik ziek zou worden door zwangerschap het net zou vallen in de zomervakantie en dat wilde ik niet. Dus hebben we dan ook maar 2x sex gehad die periode. En wat is er gebeurd, BAM zwanger!

13. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is idd een K** opmerking!! Ik krijg hem ook vaak te horen. Iets wat je bezig houdt als een kinderwens, kan je niet 'loslaten'. Natuurlijk zou het het makkelijker maken als je het los zou laten en er niet teveel mee bezig bent, maar dat geeft heus geen garantie dat het de eerstvolgende maand meteen raak is.
    Het is van belang om voor jezelf te kijken: hoe kan ik er op een positieve manier mee bezig zijn zonder dat het een negatieve lading krijgt. Alleen dat is een hele lastige opgave. Heel veel succes iedereen!!

14. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zwanger zou worden door er niet mee bezig te zijn...zag de wereld er heel anders uit! Ik vind het echt een lompe opmerking, kan er zo boos om worden. Ggggrrrrrr

15. GelukkigeMama01

GelukkigeMama01 Actief lid

16 okt 2013
    185
    0
    0
    's-hertogenbosch NB
    Idd meiden, als je iets wil dan ga je ervoor en als je ergens voor gaat denk je aan niks anders meer.. het is gewoon een droom van je om zwanger te worden en de opmerking "probeer er niet aan te denken" is echt een rotopmerking.

toen ik zwanger wilde worden van mijn zoontje dacht ik aan niks anders.. je wilt iets en je hebt er zin in!
    nu ik weer zwanger wil worden heb ik misschien wel een klein "voordeeltje" wij krijgen over 4 weken een pup.. dus daar heb ik me handen volaan ;) misschien dat dit een beetje meewerkt

liefs van mij en voor alle meiden: heel veel succes ik hoop dat jullie snel zwanger zijn van een plakbeeb!! (en ik natuurlijk ook;):D)

16. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hmm bij mij klopte het ergens wel, bij beide zwangerschappen

bij de eerste zaten we tijdje in mmm, maar werd tijdens pauze zwanger op huwelijksreis... toen we terug gingen starten met mmm bleek dat ik 6 à 7 weken zwanger was...

En nu bij de tweede was ik er naar mijn gevoel ook weer heel hard mee bezig (geen mmm), vooral na vmk! En dan de ronde dat ik dacht dat ik weer niet ovuleerde, bleek ik zwanger!

Maar of het nu echt helpt of niet, geen idee... weet wel dat het gewoon niet makkelijk is om er niet mee bezig te zijn, zeker als je fan bent van dit soort forums ;)

veel succes iedereen !

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Er niet mee bezig zijn... Hoe werkt dat? :)
    Het is een stomme opmerking!

Het is een grote wens die we graag uit laten komen. Het zijn maar 12 kansen per jaar om zwanger te kunnen raken. En die willen we wel goed benutten. Als we er niet mee bezig zouden zijn, dan klussen we wanneer we zin hebben. Dan zou je natuurlijk net zien dat dan mijn eisprong er die dagen niet is. Vooral in de dagen rond mijn eisprong en in de laatste dagen voor nod ben ik er erg mee bezig. Hopen of het deze ronde wel is gelukt.

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik geloof er wel in, dat het zwanger raken moeilijker is als je er teveel mee bezig bent.
    Wij waren bijna een jaar bezig, en keer op keer was het een teleurstelling als ik dan toch weer ongesteld werd.
    Onderzoeken bij de ferti gehad, maar alles was goed.
    Op 28 december 2011 stond er bij mij een kijkoperatie van de baarmoeder gepland.
    Die maand was ik dus absoluut niet bezig met zwanger worden, want ik moest immers geopereerd worden.
    Op 27 december, een dag voor de operatie, zei ik tegen mijn man dat ik de operatie zou afzeggen, omdat ik naar mijn gevoel zwanger was. Op 1 januari testte ik dus inderdaad positief, en onze dame is alweer 13 maanden :)
    Ik heb vanaf de geboorte van mijn dochter geen anticonceptie gebruikt, enkel alleen een condoom. Ik augustus waren wij 1x vergeten een condoom te gebruiken, en jawel hoor,..........ik testte positief.
    ( helaas is dit een miskraam geworden )
    Dus ik geloof er wel in, dat je moeilijker zwanger raakt als je er teveel mee bezig bent. Bij mij in elk geval wel.

19. pankoeke

pankoeke Lid

19 sep 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen vind het ook een verschrikkelijke opmerking.
    Het is nu niet zo dat ik er 24 uur per dag mee bezig ben en telkens tijdens het klussen alleen maar daaraan denk.
    Maar tussendoor denk ik toch echt wel... hmm zou het nu raak zijn?
    Zouden we onze droom kunnen verwezelijke?
    Het is toch iets waar je samen naar uitkijkt toch?
    En vooral vind ik dan dat je steeds meer zwangere mensen om je heen ziet of van die kleine baby's dat je dan denk van oooo dat willen wij ook!

20. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Het is net als jullie zeggen, je kan ook niet anders dan dat je er mee bezig bent!! Je wilt zo graag etc.

Echter heb ik 2 verhalen, waarbij dit wel het geval was:

Collega 1. wilde heel graag zwanger worden, jaren in de MMM, opgegeven dat het niet zou lukken, kindje geadopteerd, 1 jaar later zwanger.

Klant 1. had 13 jaar een kinderwens, 1% kans op een natuurlijke zwangerschap , jaren in de MMM, en nu 13 jaar later eindelijk bevallen van een prachtig meisje (haar verhaal komt binnenkort in de vriendin).

Deel Deze Pagina