Menstruatie en eisprong na pilgebruik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Selah, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selah

Selah Nieuw lid

5 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Het is nu ongeveer 3 maanden geleden dat ik gestopt ben met mijn pil (ben 26 jaar oud en nam reeds 10 jaar de pil, laatste pil genomen eind februari 2012). Vanaf dat moment dat ik gestopt ben met mijn pil was mijn menstruatie onmiddellijk zeer regelmatig (telkens na exact 28 dagen) maar wel minder hevig (één dag vrij veel rood/bruinverlies, daarna nog 3 dagen beetje bruinverlies en gedaan).

Voordat ik de pil gebruikte was mijn menstruatie altijd (zonder uitzondering) regelmatig en vrij hevig (5 dagen en erg rood bloed). Tijdens mijn pilgebruik was mijn menstruatie uiteraard ook regelmatig (wel minder en soms ook veel bruine afscheiding ertussen). Maar nu ben ik dus 3 maanden gestopt met de pil, nog steeds regelmatig maar echt beduidend minder bloed dan ooit dan voor en tijdens ik de pil slikte.

Is dit normaal?
    Heb ik reeds een eisprong gehad?
    Kan je een eisprong gehad hebben en toch weinig/bruin bloed verliezen 2 weken later zoals bij mij het geval is? Ik heb altijd gehoord dat als je bruin bloed verliest je dan geen eisprong gehad hebt ...

PS: Ik ben niet zwanger. De laatste keer dat ik sex had met mijn partner was begin april (hij woont in het buitenland) en ik heb verleden week nog een test gedaan (die negatief was dus).

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    of je eisprong heb gehad kan ik je niet zeggen dan zou je ovutesten moeten gaan gebruiken
    maar ik zou je geen zorgen maken om je menstruatie
    mijn menstruatie is ook anders als voor de ac
    ik vloei 1 dag heel erg voor mijn idee komt er dan alles uit en dan 2-3 dagen een heel klein beetje druppeltjes volgens ha kan t geen kwaad

Deel Deze Pagina