Vandaag is onze hond gesteriliseerd, nu hebben we een kap mee gekregen van de dierenarts maar ze vindt dit niks, nu ligt ze gewoon lekker te slapen zonder kap op en ze zit ook niet aan de wond. Nu moet ze vannacht gewoon in de bench maar ben benieuwd hoe dat gaat met zo'n kap op Ik had vanmiddag de grootste maat romper gekocht bij de zeeman 98/104 maar deze is net te klein:x ik dacht anders kan ze deze mooi aan maar helaas. Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben!
Onze hond is vorige maand gesteriliseerd, en daar had ik een Medical Petshirt voor gekocht. Lijkt ook op een rompertje eigenlijk. Maar met katoenen binnenstukje, zodat je goed kan zien of de wond lekt. Nu ligt ie uitgewassen in de kast. Je weet maar nooit of we hem in de toekomst nog een keer nodig hebben. Moest in het begin er lachen! Zag er zo komisch uit..
Kan ze niet evt en nachtje buiten de bench? Ik zou nl persoonlijk vannacht die kap wel omdoen. Je weet niet wat ze doet als je er niet bij bent en als ze er echt bij wil komen, dan kan ze iets van stof zo aan de kant krijgen. Helaas weet ik uit ervaring dat het niet prettig is als ze de hechtingen eruit kunnen krijgen... Sterkte!
Zo'n romper hadden wij ook, vond het ideaal en voor de katten hadden we deze ook omdat ze anders niet in de kattenbak konden.
Die blauwe rompers zijn heel effectief, maar uit ervaring tijdens mijn stage bij de DA praktijk.. als een hond echt wilt vinden ze overal wel een weg uit, als het niet goedschiks kan dan kwaadschiks.. maar als de kap geen optie is, is dat rompertje een goede tweede optie! maar een garantie dat ze er echt niet bijkomt heb je helaas nergens mee EDIT: ik zie dat je hem vanavond al nodig hebt dus dan kom je waarschijnlijk sowieso niet meer aan zo'n romper of je DA moet de praktijk nog open hebben.. dan zou je een hemd met een onderbroek kunnen proberen wat hierboven al aangegeven is. Dat komt het dichtst in de buurt van zo'n romper. en anders toch de kap en een nacht uit de bench ?
ik ben zelf dierenartsassistente en als bij ons de honden worden gesteriliseerd krijgen ze eigenlijk nooit een kap mee. Juist hierom! Maar wij hechten onder de huid in 3 lagen, dus ze kunnen niks los trekken. Ik weet dat er nog wat klinieken zijn die met de ouderwetse knoopjes werken. Hoe is het gehecht bij je hond? Zie je de hechting zitten of alleen huid? Anders zou ik zeggen, laat lekker af. Ze mogen er best aan likken. Alleen als ze dit te fanatiek doen, kan het gaan irriteren.
Hier ook! Ideaal! We hebben er niet zelf voor hoeven zorgen overigens, die had ze aan na de operatie toen wij haar op kwamen halen.
onze hond had ook geen kap , maar omdat we haar snachts niet in de gaten konden houden hadden wij haar een baby romper aan gedaan gat voor haar staart geknipt klaar ! moet je alleen wel een hond hebben die in baby rompertjes past
Dit advies ook van onze DA gekregen! Zij doen het liefst ook geen kap meer mee, en dat vonden wij een goed idee! Uiteindelijk is de wond wel iets gaan irriteren, toen heeft ze nog een spuitje gekregen tegen de jeuk en een zalfje voor de wond..
precies Anders even hydrocortiderm zalf ophalen tegen de jeuk. 3 x daags smeren met een max van 2 weken. Opsmeren voor het uitlaten zodat het even kan intrekken. Maar meestal hebben ze van de kap of rompertjes meer last dan van de hele operatiewond. Maar nogmaals, als het met knoophechtingen is gedaan en ze kan ze lostrekken, moet ze zeker een kap op. Maar dat zou ik wel erg ouderwets vinden . (Niks mis mee overigens, alleen wat lastiger met nazorg)
Hier een gewoon rompertje aangedaan van mijn neefje toen en dat werkte ook perfect wel een gat inknippen voor de staart en klaar
Wat ik begreep is ze onderhuids gehecht en bovenhuids, je ziet de hechtingen wel echt zitten! Ze likt er aventoe aan, weet niet of dat kwaad kan? Volgende week vrijdag mogen de hechtingen eruit en morgen moet ze ook even op controle. Vannacht is manlief bij haar op de bank gaan slapen en heeft ze dus geen kap op gehad. Vandaag misschien toch maar eens achter zo'n pakje aan gaan. Ik had de grootste maat romper gekocht maar die past niet is net te klein! Het is een Beagle
Hier ook romper snachts en als ik wegging overdag gewoon uit ze zat ook niet aam de wond.. Evt grote t shirts aan deed ik bij mn vorige hond ook , was complete kniereconstrutie nieuwe kniebanden en meniscus , dus romper was geen optie. Kap ook niet die kreeg ze altijd af...
Toch de kap... Die van ons vond het eerst ook niet leuk maar na een paar uur zijn ze het gewoon gewend en gaan weer verder met hun leven. Maar goed, dat was onze hond.