wil er nog 1

Discussion in 'Zwanger worden' started by happymama, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo,
    moet eventjes mijn hart luchten.
    we hebben 2 prachtige kids .
    een meisje van 2 en een half en een jongetje van 4 mnd
    dus wat wil je nog meer zou je denken .
    ik heb een heel sterk gevoel dat ik er nog wel 1 wil .
    nu nog niet maar als on manneke een jaar of 2 -3 is .
    heb t wel tegen me vriend gezegt uiteraard maar hij zegt 2 is genoeg .
    ik denk dat t voor een vrouw toch anders is omdat wij t kindje dragen en t voelen .
    t is zo mooi !!!! en natuurlijk ook alle tijd die erna komt .
    ook zegt mijn vriend dat t niet te betalen is maar ik ben van mening dat je t zo duur kan maken als je zelf wilt .
    wat moet je eigenlijk met je gevoel als je er nog 1 wilt en je vriend niet ????
    en zijn t nu echt zoveel extra kosten ?
    ik denk wel dat t duur word als ze allemaal naar school willen een opleiding volgen .
    maar niemand weet eigenlijk wat t over 20 jaar kost en hoeveel geld je hebt over 20 jaar .
    dat is natuurlijk een risico dat je neemt of je er nu 1 of meer hebt toch. dat lijkt me bij iedereen t geval . iemand die nu geld zat heeft kan t over 20 jaar miss niet hebben en andersom , of zie ik t verkeerd??
    zijn er miss meiden die dit ook hebben of hadden en toch voor meer gegaan zijn???

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Mijn man vond 1tje wel genoeg.
    Hij is enigs kind en ik niet.
    Ik heb het laten rusten maar toen ons manneke alweer 6werd heb ik het onderwerp nog nastrevend terspraken gemaakt.
    Uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
    Was meteen zwanger in de 2de ronde,helaas is het mis gegaan!
    Maar we zijn weer vollop aan het klussen. Hihihihi

Dus mijn advies:
    Laat het even rusten,de kleinste is nog maar 4maanden.
    Eer hij eens 2jaar is veranderd hij Mss wel van gedachten!
    En gelijk heb je,je kunt het zo duur maken als je wil.
    Het enige waarbij denk dat de meeste tegen aan hikken is met werken.
    Ze moeten toch naar een opvang of oppas en dat vind ik wel vrij prijzig.
    Gelukkig heb ik mijn schoonouders die een bedrijf aan huis hebben en zij letten graag op als ik werk.
    Maar kan me voorstellen dat dat voor andere een heel gedoe is.

En het is inderdaad zooooo mooi!
    Als ik niet hoefde te werken zou ik wel 6kinderen willen. Hihihi
    Maar helaas moet je tegenwoordig wel 2 inkomen hebben.

Succes en geniet van je wondertjes!!

3. happymama

heb gelukkig ook de gratis oppas dus dat is t niet hihi

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik wist altijd al dat ik meer dan 1 kind wilde en de vroeggeboorte van Simone heeft me niet op andere gedachten brengen. Mijn man heeft 1.5 jaar heel hard geroepen dat hij het wel best vond maar geduld is een schone zaak en inmiddels is hij ook wel om :) We zijn dus lekker voor een 2e bezig nu.
    Een 3e krijg ik er niet door denk ik, vind ik zelf ook een stuk minder praktisch, het past nauwelijks in een normale auto en ons huis is er ook niet echt groot genoeg voor. Dus ik denk zelf ook niet dat het er ooit van komt....

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

Aug 7, 2010
    1,678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is 8 maanden en ik heb een heeeele sterke wens voor een tweede, derde, vierde.... Maar mijn vriend wil er maar 1, heeft hij altijd al geroepen en het onderwerp is al meerdere keren ter sprake geweest. Hij is vrij standvastig, dus geloof niet dat er nog verandering zal komen in zijn standpunt.... Ik vind het heel moeilijk om dit een plaatsje te geven, de ene keer lukt me dit beter dan de andere keer. Maar dat het moeilijk is kan ik je wel vertellen :( Ik probeer zoveel mogelijk van ons lieve schatje te genieten en dat doe ik ook, maar met vlagen steekt het me enorm dat het bij 1 zal blijven. Ik zou haar zo graag een broertje of zusje geven en heb zelf nog zoveel liefde te geven....

6. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Hier precies dezelfde situatie..:(

7. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Bij mij kriebelt het ook al! Ons meisje is nu net 1 jaar oud. Een tijdje geleden hebben we het over een 2e gehad maar twijfelde allebei nog. Misschien ook nog te vroeg om om er over na te denken.

Maar nu ons meisje 1 is is de kriebel bij mij duidelijk aanwezig. Bij mij is het probleem dat ik het moeilijk vind om er over te beginnen. Mijn man is super makkelijk dus hoef geen drama te verwachten. Dat is het niet maar ben gewoon bang voor het antwoord "nee, 1 is genoeg". Terwijl hij dat nooit heeft geroepen.

Stomme trut ben ik he.....voor het zelfde geld zegt hij gewoon ja.

grtjs

Shygirl

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

Mar 20, 2010
    3,050
    0
    0
    @ Tooske; even off-topic, maar kwam jou volgens mij ook altijd tegen bij de augustus 2011 mama's en zie nu dat we op dezelfde dag bevallen zijn. :) Wat gaat het hard hè? 8 maanden alweer...

@ Happymama; ik snap dat het heel lastig is...Mijn vriend en ik zijn het erover eens dat we een tweede kindje willen, waarschijnlijk gaan we hier eind 2012 voor. Maar ik heb altijd gezegd dat ik graag 3 kinderen wil en mijn vriend wil er 2. Ik geloof ook niet dat hij zich over laat halen. Maar wat jouw vriend zegt, dat het niet te betalen is daar zit wel wat in. Ik heb er toevallig gisteren zelf over gedacht. Het gaat zo slecht in nederland of eigenlijk in de wereld dat ik niet weet of ik een derde kindje op de wereld zou durven zetten. Je wilt je kinderen tenslotte alles kunnen bieden wat ze nodig hebben en het wordt er niet makkelijker op.
    Maar zoals andere dames hier ook al zeiden, je wil nu nog geen derde en wie weet hoe je vriend er over 2 jaar tegenover staat. Of misschien verander je zelf nog van gedachten. Nu vooral lekker van je kids genieten zou ik zeggen en zien wat de toekomst brengt. ;)

9. happymama

ik geniet zeker van nu en tis ook snel om erover te beginnen want nu zou ik t zelf ook nog niet willen .
    we zien idd over 2 jaar wel weer maar zou t echt jammer vinden
    tis altijd de een wil er 2 de ander 3 en tja je moet ze toch echt samen maken he

10. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier was het ook het geval manlief was er klaar mee vond het prima zo, mijn wens was altijd 3 maar wat miste ik de derde heel vreemd gevoel we hebben 2 prachtige jongens maar mis de derde die er niet eens is naja ik probeerde me er over heen te zetten bijna alle baby spullen weg gedaan en opeens zei mijn man ik zou toch wel graag nog 1x een kleintje met je willen en zie mijn banner
    na 2 jaar wou hij graag, ik sprong een gat in de lucht

11. happymama

das helemaal geweldig natuurlijk !!!
    wel jammer van de spulletjes

12. Tooske

Tooske Fanatiek lid

Aug 7, 2010
    1,678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat heerlijk Fokje!

Bibi, ja gaat zeker hard! Waarom kom je niet weer lekker meelketsen met de aug 2011 mama's heel gezellig :D

13. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ik heb nu ook twee kindjes en ook nog de kriebels voor een 3e kindje. Mijn man vind het wel goed zo en vind het ook heel druk. Wij hebben namelijk niet zulke hele makkelijke kindjes, vaak ziek en slecht slapen, maar toch het blijft bij mij kriebelen. Ik heb ook altijd in mijn hoofd gehad dat ik met 3 kindjes compleet ben. Dit moet je niet verkeerd opvattten want ik weet heel goed dat het niet vanzelf komt. Mijn man zegt nu dus nee, maar nog niet definitief. Na onze eerste heeft hij ook even tijd nodig gehad, de eerste maanden zijn natuurlijk ook even behoorlijk pittig. Dus hier is het nog even afwachten (ook nog op een cyclus dus het kan sowieso nog niet). Voor de meiden met 1 kindje en een wens voor nog eentje, maar de man niet. Dat lijkt me verschrikkelijk want ik ken maar al te goed het gevoel van heel graag willen en dat het niet kan (ons tweede kindje was met recht een heel groot wonder namelijk en een evt derde zou helemaal een wereldwonder zijn aangezien ik haast geen eisprong heb).

Share This Page