Hoe werkt het nou precies? ovulatie.. beginner

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mrslima, 18 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 mrslima, 18 jun 2016
    Laatst bewerkt: 18 jun 2016
    Hi allemaal,

Sinds kort dit forum gevonden, heb een boel gelezen!
    Ik dacht ik stel hier de vraag of iemand me kan helpen.

Mijn menstruatie begon 31 mei tot ongeveer 3 a 4 juni. Soms zijn dit 4 dagen en soms ook 5. Dit vind ik ook nog al moeilijk schatten met mijn ovulatie omdat ik de laatste dagen van de menstruatie weinig bloedverlies heb, vaak bruine afscheiding. Moet ik dit dan ook meerekenen met menstruatie dagen? Soms kan het ook een week duren voor alles weer helder is beneden.

Maar goed volgens de App 'Kalender' hier hou ik mijn menstruatie bij. Moet ik op 28 juni ongesteld worden.

Ik en mijn vriend hebben het vorige maand geprobeerd maar is niet gelukt. Deze maand hebben wij dus op 14 en 15 juni sex gehad. Ik heb mijn eisprong niet gevoeld, wel had ik op 15 juni lichtelijk buikpijn. Soms voel ik mijn eisprong heel erg en soms helemaal niet. Dit maakt het natuurlijk lastiger. Omdat ik nu ook niet zeker weet of ik een eisprong had.

Sinds vandaag heb ik steekjes in mijn linkerlies en eierstok en ook een beetje kramp, lijkt op menstruatie maar dan heel lichtelijk. Ook niet rechts alleen links.. Kan dit een teken zijn? Ik heb dit zelf nog niet eerder gevoeld. Heb voor de zekerheid een ovulatie test gedaan maar deze was negatief. Kan het echt zo zijn dat ik zo snel iets voel als het gelukt is..

Verder nooit de pil gebruikt of iets.

Groetjes,
    MrsLima

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Heb je je cyclussen de afgelopen tijd bij gehouden? Een app kan helaas niet zeggen wanneer je eisprong is. Zou je de ideale cyclus hebben van 28 dagen, dan is je eisprong rond dag 14. Dag 1 is de eerste dag van je menstruatie, hoeveel dagen je menstrueert is niet van belang. In jou situatie is 31 mei dag 1 van de cyclus en zou je eisprong plaats vinden op dag 14, 13 juni. Je nod is dan inderdaad op 27/28 juni.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Een app zegt niets. Alsj je echt wil weten wanneer je eisprong is dan moet je temperaturen icm ovulatietestjes doen

4. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    He dankjewel voor je bericht!
    Ja vorige maand had ik een cyclus van 29 dagen en de maand ervoor van 28. Het schommelt dus een dag maar mijn cyclus is nooit langer dan 30 geweest.

Klopt maar je kunt instellen hoeveel dagen je cyclus is en hij kan dat dan berekenen. Maar vanaf nu zal ik het gewoon zelf doen. Bedankt in ieder geval voor de reactie!

Gelukkig dat hoeveel dagen je menstrueert niet van belang is.. hier had ik altijd mijn twijfels over!

5. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi,

Dankjewel voor de reactie! Klopt maar het was meer voor een geheugensteuntje en als je bijv. invult dat je een cyclus van 28 dagen hebt gaat hij dit uitrekenen. Ik zal dit ook niet meer gebruiken maar vanaf nu zelf gaan doen.

Hoe zit dat met temperaturen?

Ik hoor graag van je!

6. Snoep

Snoep Niet meer actief

Je eisprong hoeft niet standaard 14 dagen voor je volgende menstruatie te zijn. Je kunt ook een kortere luteale fase (periode vanaf eisprong tot volgende menstruatie) hebben dan 14 dagen.

Het handigste is om ovulatietesten te gebruiken, vanaf cyclus dag 10 of 11 elke dag een test doen (niet met de eerste urine van de dag) en als deze dan positief is (streep net zo donker of donkerder dan de controlestreep) volgt je eisprong meestal binnen 1 a 2 dagen

7. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    O super! bedankt voor de info. ja soms heb ik ook het gevoel dat mijn eisprong wat later komt. Ik weet niet of dit nu ook het geval is (door de symptonen). Hoop in ieder geval dat het raak is.

Ik test nu met de ovulatietesten van de action maar ben benieuwd of ze goed werken. Welke ovulatietesten raadt je aan?

8. Snoep

Snoep Niet meer actief

Action is prima! De dipsticks van zwanger&kids zijn ook erg goed!

9. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankje! Gefeliciteerd met de zwangerschap. Mag ik vragen hoe het bevalt? Al veel verschijnselen?

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Overigens, als je ovulatietest geen ovulatie aan geeft, betekent t niet dat je m niet hebt.
    Ik heb verschillende van die tests geprobeerd, zowel van de action als van clearblue, maar nooit een positieve test in handen gehad....... Tot de zwangerschapstest dan ;)

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Je begint op de eerste dag van je menstruatie.Je tempt iedere dag op hetzelfde tijdstip in de ochtend. Voor het uit bed gaan. Uit bed gaan verhoogt de temperatuur. Dus bijv om 7 uur voordat je opstaat . Rectaal is het meest betrouwbaar. Je temperatuur houd je bij in een curve. Als je eencyclus hebt van 28 dagen kun je bij 10 dagen beginnen met ovulatietestjes.
    Temperatuurlijsten kun je downloaden
    Op deze site heb je ook een topic temperatuurkaartjes. Daar zitten dames die er veel verstand van hebben.
    Succes!

12. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bruinverlies is "oud" bloed en reken je niet als de eerste dag van je menstruatie. Pas als het rood is is dat de eerste dag van je menstruatie.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een app kan inderdaad niet in je lichaam kijken wanneer je ovulatie is, maar kan soms wel een handige geheugensteun zijn. Ik heb zelf nooit ovulatietesten gebruikt ( In ronde 1, ronde 3 en ronde 3 zwanger geraakt dus weinig klagen, bij de tweede en derde keer eerst een miskraam toen ongesteld, toen zwanger ) het hielp wel om even een beetje te rekenen, maar wij vreeën wel vaker als 2x in de vruchtbare periode hoor, als dat tenminste haalbaar is! We grappen er weleens over dat we dit keer iets te enthousiast geweest zijn ( zie onderschrift )

14. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja precies het is voor mij juist wel handig. Ja ik heb vandaag hele pijnlijke borsten aan de zijkant vooral, nog steeds steekjes in mijn onderbuik en mijn buik is ook erg opgezwollen.

Ik weet nu niet of mijn eisprong dit dus is/was (al heb ik dit al sinds zaterdag) of nog moet komen.. iemand gaf eerder aan dat ik misschien een kortere luteale fase heb. Vervelend dat onzekere...

Ik hoop dat het raak is. Vorige maand 29 dagen maand ervoor 28.. cyclus.

Superleuk een tweeling gefeliciteerd!! Zit bij ons in de familie! Moeder en opa, dus wie weet!!

15. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja precies, als het deze maand niet lukt ga ik volgende maand elke dag proberen om te kijken of het überhaupt wel werkt. Zondag heb ik een ovulatietest gedaan omdat die steken nog niet wegwaren.. dacht dat dit dus misschien mijn ovulatie zou kunnen zijn maar hij was negatief. Eigenlijk gister niet meer geprobeerd ik wacht het wel af. maar wachten duurt zolang!!

16. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Een ovulatietest reageert op het LH hormoon, deze heeft z'n piek 24-48 uur voor de eisprong. Dat de ovulatietest negatief was wil dus niet zeggen dat je zondag geen eisprong gehad hebt. Het beste kan je vanaf dag 10 elke dag testen, van 1 ovulatietest kan je geen conclusies trekken.

17. mrslima

mrslima Lid

18 jun 2016
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Top erg bedankt!

Deel Deze Pagina