LH piek op dag 4 van je cyclus..?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Aylin16, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben 31 oktober opnieuw gecuretteerd. Nu ben ik afgelopen vrijdag ongesteld geworden. 1 dag heel heftig de andere dagen minder bloedverlies. Ik ben dus in het totaal 3 dagen ongesteld geweest. Omdat mijn cyclus na de curettage maar 21 dagen was ben ik op dag 4 (gister) begonnen met ovulatie testen. Het vreemde is dat ik op dag 4 van mijn cyclus een positieve ovulatie test had..? Ik vind dit heel vreemd....

Kan je überhaupt een positieve ovulatie test hebben op dag 4 van je cyclus?

Ik heb 11 oktober al negatief getest met een zw test dus het hormoon hcg is allang verdwenen. 11 november had ik een positieve ovulatie test en 12, 13 november had ik weer een negatieve ovulatie test.

Ik snap er echt helemaal niks meer van..?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Aylin16,

ik begrijp dat je er even niets meer van snapt. Op dag 4 van je cyclus een ovulatie hebben is niet echt waarschijnlijk. Dat zou betekenen dat je een ccylus gaat hebben van ongeveer 18 dagen. Je lichaam kan na een curretage wat van slag zijn, maar dit lijkt me niet logisch. Waarom de test dan wel positief werd weet ik niet. Houdt er met gemeenschap maar gewoon rekenign mee dat je wel een cyclus van 21 dagen kunt hebben en om de dag gemeenschap in je vruchtbare periode, dan heb je de meeste kans. En verder afwachten of je inderdaad weer een cyclus van 21 dagen hebt, of nu langer.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina