weer zwanger na 2 miskramen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by samkids, Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Beste verloskundigen.

Na mijn tweede miskraam eind januari dit jaar, ben ik denk ik opnieuw zwanger. Mijn NOD is pas over een paar dagen, maar toch daarnet al positief getest (ik was te ongeduldig en had al te veel symptomen). Is niet van de vorige mk, want ik heb een negatieve test gehad.

Van een vriendin heb ik ooit gehoord dat haar moeder ook meerdere miskramen heeft gehad voor ze mijn vriendin kreeg. Toen haar moeder zwanger was van haar, kreeg ze wekelijks hormooninjecties want blijkbaar was er iets hormonaals aan de hand bij haar.
    Toen ik dit twee maanden geleden aankaarte bij de gynaecoloog, wuifde zij dit weg en durfde ik er niet over door te gaan. Nu ik echter weer zwanger lijk te zijn, wil ik er alles aan doen om deze zwangerschap goed te laten verlopen. Is er toch niet een mogelijkheid om onderzoeken te doen of er bij mij ook iets hormonaals aan de hand is?

Bedankt,
    groeten,
    Drew

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Drew,

Is er na de tweede miskraam onderzoek bij jullie gedaan? zo ja dan moet alles als het goed is nagekeken zijn.
    Je kan je laten testen op je hormonen dit kan via je huisarts of via de gyn. Geef aan dat je dit voor je eigen gemoedrust graag wilt, dat mogen ze niet weigeren.

Imke
    Ik duim voor je!

3. samkids

samkids Niet meer actief

Hoi Imke, bedankt voor je antwoord.
    Na de tweede mk is er bloed bij mijn man en mij afgenomen. Maar dat was volgens mij alleen voor chromosomenonderzoek. Verder dus niet omdat de gyn daar geen aanleiding voor zag. Voor dat chromosomen onderzoek kan ik binnenkort bellen, misschien kaart ik het dan nogmaals aan.

Groeten,
    Drew

Share This Page