Menstruatie en zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xdotjex, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xdotjex

xdotjex Lid

23 okt 2016
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goedemorgen iedereen,

Ik had een vraagje...
    Ik heb ongeveer driekwart jaar aan de pil gezeten en ben gestopt.. Ik vraag me af...
    Mijn menstruatie kwam gelijk erna alweer, maar het was niet super veel. Voordat ik aan de pil was was het meer.
    Normaal gesproken duurt het ook nog wel even voordat de menstruatie weer opstart?
    Ik vraag me af of ik hierdoor nog steeds zwanger zou kunnen zijn, omdat mijn bloeding maar iets van 3 dagen duurde. En het stopte tussendoor ook wel eens zo weinig.

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Het duurt meestal even voordat je cyclus weer enigszins regelmatig is. Na het stoppen met de pil kan het zo zijn dat de menstruatie de eerste keren anders is dan voordat je met de pil begon.

Je kunt altijd even een zwangerschapstestje doen als je denkt dat je zwanger bent maar ik zou zelf eerder rekening houden met het ontpillen ;).

3. xdotjex

xdotjex Lid

23 okt 2016
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    dat zou ook best kunnen...
    Ik vind het opmerkelijk dat het wel meteen op de juiste dag kwam.
    Ik denk dat ik voor de zekerheid een test doe...

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Wat bedoel je met op de juiste dag? Als je net gestopt bent met de pil dan weet je helaas niet hoelang je cyclus zal zijn in de toekomst. Tenzij je ovulatietesten hebt gebruikt of temperatuurt zodat je je eisprong weet?

5. xdotjex

xdotjex Lid

23 okt 2016
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Iemand met enige ervaring?

6. xdotjex

xdotjex Lid

23 okt 2016
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik bedoel zeg maar.. dezelfde cyclus als ik tijdens pil gebruik had

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Ja, alleen daar kun je dus niet vanuit gaan. Tijdens het pilgebruik heb je geen echte cyclus. Ik zou als ik jou was even een testje doen, als die negatief is dan ben je voor nu niet zwanger.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja ik! Voordat ik aan de pil begon heel heftig, volle week en lag zelfs op bed omdat ik er zo ziek van was. 13 jaar aan de pil gezeten en tijdens de stopweken echt een week vloeienen. Gestopt met de pil omdat we een kinderwens hadden en daarna was mijn menstruatie vele mare minder EN korter dan voor het starten met de pil en tijdens het starten. Was ik erg blij mee. Ik werd na het stoppen met de pil overigs wel onregelmatig ongesteld.

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    is gewoon ontpillen. waarschijnlijk een laatste onttrekkingsbloeding. let maar op. je volgende cyclus zal waarschijnlijk een heel stuk onregelmatiger zijn. langer of korter.

ontpillen kan wel tot een half jaar duren.

10. xdotjex

xdotjex Lid

23 okt 2016
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    aha oke..
    Dit zou dus niet met een zwangerschap te maken kunnen hebben en dus puur met ontpillen

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja of je menstruatie veranderd gewoon zoals bij mij.

12. missy2003

missy2003 Nieuw lid

20 okt 2016
    1
    0
    0
    Ik heb nu een beetje het zelfde waar ik onzeker over ben, ik ben nog niet zo heel lang geleden gestopt met de pil, ik ben daarna de eerste 2x gewoon met +/- 28 dagen ongesteld geworden nu de 3de x(13 oktober) ook met 28 dagen alleen heb ik maar 2 dagen heel ligt bloed verlies gehad en daarna was er niks meer.... ik ging er vanuit gewoon ongesteld geweest te zijn.... tot ik op internet ging zoeken en ben er nu niet zo zeker meer van! Heb laatste tijd ook het een en ander aan kwaaltjes maar ben bang dat ik het te graag wil zien.... ben ik nu nog aan het ontpillen?

13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    De duur en hevigheid van je menstruatie kan wel vaker verschillen, dat hoeft niet perse te zeggen dat je zwanger bent. Je kunt natuurlijk een testje doen als je het niet vertrouwd maar ik had voor de zwangerschap ook menstruaties die lichter waren in vergelijking met eerdere menstruaties, dat is vrij normaal.

14. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Als je stopt met de pil krijg je na een paar dagen een onttrekkingsbloeding, net zoals je hebt in de stopweek als je de pil juist gebruikt. Je lichaam weet dan immers nog niet dat je niet meer begint met een nieuwe pilstrip. Een onttrekkingsbloeding is ook geen echte menstruatie omdat je tijdens pilgebruik geen eisprong hebt (op uitzonderingen na).

Deel Deze Pagina