Hoi vlos! 3 weken terug kreeg ik last van hartkloppingen, maar dacht dat het wel over zou gaan.. Een aantal dagen erna begonnen mijn borsten pijn te doen en het lijkt alsof ze steviger zijn geworden en super gevoelig. Toen schoot me ineens te binnen dat ik weleens zwanger zou kunnen zijn , bij de zwangerschap van mijn dochter had ik ook hartkloppingen! Later die week begon ook de moeheid en duizeligheid te komen. S'middags om 4 uur lig ik met een dekentje op de bank, want dan ben ik helemaal kappot. Vorig weekend ben ik gewoon ongesteld geworden en de test is negatief. Vanmiddag mocht ik langs komen bij de huisarts. de assistent had me al 1 week aan het lijntje gehouden. Mijn huisarts constateerde meteen al dat als je ongesteld bent en negatieve test hebt gehad dat er 0% kans op een zwangerschap is. Hij heeft me geeneens onderzocht, na een kort gesprekje mocht ik de spreekkamer weer verlaten, hij heeft alleen nog even gekeken waarom ik niet meer kan lopen (ik kon mijn spijkerbroek gewoon aanhouden!!!) en constateerde dat het mijn bekken zijn. Ik heb verschrikkelijke buikpijn en weet niet meer wat ik ermee aan moet, mijn huisarts neemt me niet serieus, testen negatief.... maar toch heb ik veel van de voorkomende zwangerschapskenmerken zoals, pijnlijke borsten, veel moe, ik transpireer meer dan normaal, buikpijn, bekken pijn, duizeligheid.... kunt u mij iets meer erover vertellen en of het wel of niet mogelijk is? Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet en al helemaal niet als mijn huisarts me niet serieus neemt. Liefs Pam
Ook al is de kans klein dat je zwanger bent, een heel enkel keertje komen we het toch tegen, dat je bloedverlies hebt als een menstruatie en toch zwanger bent. Probeer het even (voor zover mogelijk) een weekje rustig aan te doen. Wanneer er geen verandering komt in je klachten zou ik voor de zekerheid contact opnemen met een verloskundige of gynaecoloog, gezien het feit dat de huisarts je niet serieus neemt... Om een zwangerschap geheel uit te sluiten kan er dan hopelijk een echo gemaakt worden. Of ben je toevallig onlangs gestopt met de pil. Dit zou ook deze symptomen kunnen geven. Lonneke
Hoi Lonneke, bedankt voor de snelle reactie! De klachten worden steeds erger, ik lig nu ook op de bank, lekker dekentje over en laptop op tafel. Mijn broek begint strak te worden en kan hem niet meer aan hebben, doet me gewoon pijn.. Ook heb ik witte vlokken in de urine en met het afvegen komen er soms een soort propjes mee.. Dit heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gehad.. Ik zou eerst vandaag de vlos bellen die hier in de regio zit maar ben echt bang dat het alweer niet serieus genomen gaat worden, dus jou reactie doet me echt goed en geeft me veel steun nu. Ik ben sinds 4 maanden weer aan de pil, ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven maar gedurende die 7 maanden heb ik wel 5 maanden bloedingen gehad, soms elke dag soms om de dag.. vandaar dat ik weer begonnen was, om er weer ritme in te krijgen. Maar ik kon er nog niet aan wennen dat ik het weer elke dag moest innemen dus ben het de afgelopen maanden meerdere malen vergeten om te slikken. Ik ben dus vorige week weer gestopt met de pil, omdat ik voor 100% zeker wist dat ik zwanger ben en door de pil veel migraine heb. En de klachten zijn er sinds 3 weken... Echt super bedankt! Voel me nu een stuk beter omdat je het hebt gelezen en het niet meteen afscheept en serieus neemt. Liefs Pam
Hoi vlos! Ik ben vanmiddag weer naar de huisarts geweest. Met een inwendig onderzoek heeft hij mijn baarmoeder nagekeken en hij zegt dat die niet vergroot is, dus dat het echt geen zwangerschap kan zijn. Voor de rest ben ik ook nog geen steek verder gekomen, ik moet maar 24 uur per dag aan de paracetamol en afwachten of de klachten over gaan. Is het aan de baarmoeder met een inwendig onderzoek goed te inschatten of het wel of geen zwangerschap is? Liefs Pam
hoi Pam, alleen aan de baarmoeder voelen geeft geen absolute zekerheid. Een negatieve test wel. De combinatie van een negatieve test en een niet vergrote baarmoeder geeft wel aan dat je niet zwanger bent. Mirjam
en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? de 3 punten die daar staan omschreven als sympthonen zijn mijn hoofdklachten sinds maandag... Later kan er vaginaal bloedverlies optreden en/of kunt u pijn aan één kant of onderin de buik krijgen. Vaak ontstaat dan plotseling hevige buikpijn met schouderpijn en loze aandrang (het gevoel dat er ontlasting is terwijl er niets komt) Een van de belangrijkste oorzaken van een EUG is beschadiging van de eileider(s) door: een eerdere operatie aan de eileider Ik ben in 2004 geopereerd, ik had toen een cyste aan mijn eierstok. en ook staat op de site dat als een zwangerschap niet aantoonbaar is via een zwangerschapstest er een bloedtest uitgevoert moet worden. Dus het is wel mogelijk. Liefs Pam http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/verloskunde/zwangerschap/vroege_zwangerschap/buitenbaarmoederlijk
Hoi vlos, ik wil even meedelen dat ik vannacht bij de huisartsenpost ben geweest. Ik had de pc nog aan staan dus wilde het je toch nog even meedelen... vanavond werden mijn borsten nog pijnlijker en gespannen, net voordat ik naar bed ging dacht ik, laat ik er eens in knijpen, want het voeld alsof ze aan het vollopen zijn. en ja, er kwamen 3 druppels melk uit, ik schrok ervan... mocht dus meteen komen bij de huisartsenpost en ik ben goed nagekeken, urinetest, niks te vinden... zwangerschapstest negatief inwendig onderzoek, gevoelige baarmoeder en morgen kan ik langs komen bij de gyno en krijg ik uitslag van de bloedtesten of ik een echo krijg weet ik niet. ze vinden het lijken op een zwangerschap, maar door de negatieve test gaan ze er niet van uit. Liefs pam