Hallo, Er zal vast al een keer een antwoord zijn gegeven op deze vraag maar kon het niet vinden, helaas!!! Ik maak mijn huis dus schoon met chloor of bleek (ook weleens met Dettol)! Is dit schadelijk als ik het op mijn handen krijg en als ik het teveel inadem, want ik ben er om de dag wel mee bezig zeg maar! En heb net bij het schoonmaken van iets een gedeelte op mijn handen gekregen (onverdund)?!? Ik hoop dat het allemaal meevalt en bedankt alvast voor het antwoorden!
hoi Karina, nou, om de dag in de lucht van de bleek/chloor is voor niemand gezond! Verloskundig gezien weet ik niet of het schade kan, maar het is zeker niet nodig om je huis zo hard te boenen! Je kunt het zelfs beter niet doen! Te hygiënisch is namelijk helemaal niet gezond, ook niet voor je baby straks. In huis horen normale bacteriën te zijn, de "commensale flora" zoals dat heet. Daardoor bouw jij en straks dus ook je kind, weerstand op. Schoonmaken in huis kan gewoon met water en (vloeibare) zeep. Meer is niet nodig. En als je echt graag grondig wilt reinigen is 1 keer per maand genoeg! Voor je huid is het zeker niet goed, dus als je het dan gebruikt, doe dan huishoudhandschoenen aan. Mirjam
Ok bedankt, ik doe ook niet het hele huis dan hoor met chloor om de dag (hihi), maar wel de vloer! Is het dan ook schadelijk om zoveel in te ademen?! Mijn huis is zeker niet de schoonste (ben nou niet echt een poetskoningin hoor, alleen wel mijn vloer die doe ik om de dag), dus weerstand zullen mijn kinderen wel opbouwen hoor, maar bedankt voor de tip geef ik gelijk door aan mijn vriend, haha!
hoi Karina, nog even ter aanvulling. Door je huis zo vaak te poetsen met chloor/bleek kun je hele aparte bacteriestammen krijgen die resistent zijn tegen deze middelen. Dit is niet wenselijk. Ook zijn dit soort middelen heel slecht voor het milieu. Dus liever helemaal niet gebruiken in huis! Mirjam