Ik vroeg me af of ik voed op verzoek.... Het zit namelijk zo; zodra me dochtertje wakker wordt geef ik haar gelijk de borst. Zonder naar haar te kijken of ze daadwerkelijk honger heeft. Ze drinkt altijd wel erg gulzig.... Maar dit is dan toch niet op verzoek voeden?
Ja dat is ook voeden op verzoek, alleen dan op JOUW verzoek ! Dus na haar slaapjes krijgt ze de borst op jouw verzoek. En tussendoor krijgt ze (denk ik ook nog voeding) en dat is dan op haar verzoek. Op verzoek is dus dat je geen tijden aanhoud. Het wisseld dus per voeding, hoe laat dat die gegeven word. Als je niet op verzoek zou voeden, zou je een schema aanhouden. En dan dus bijvoorbeeld alleen om 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 - 3.00 voeden .
Ik denk dat als ze goed geslapen heeft en wakker wordt, ze gewoon honger heeft. Dus dan is het wel op haar verzoek denk ik...? Ik geef ook automatisch eten als ze na 3 uur slaap wakker wordt. Ze drinkt ook heel veel dan en als ze geen honger zou hebben drinkt ze niet hoor! daar is mijn meiske lekker eigenwijs in. Tepel is wel lekker om aan te sabbelen maar zuigen is uit den boze en een fles?! daar moet je dan al helemaal nie tmee aankomen want ze spuugt alles over je heen haha
op verzoek is als de kleine het aangeeft. geven wanneer het wakker word is dus iets anders. sommige kindjes hebben niet gelijk honger als ze wakker worden. als ze echt honger heeft merk je het wel hoor
mijn zoontje krijgt afgekolfde borstvoeding. ik geef hem ongeveer om de 3 a 4 uur. wanneer hij wakker word en begint te huilen geef ik hem eerst een schone pamper, ik merk dat hij honger heeft omdat hij echt op zijn knuistjes begint te zuigen. zodra ik dat opmerk krijgt hij van mij een voeding. hij krijgt 100cc per fles nu en komt hier meestal wel 4uur mee toe. als we gaan wandelen (frisse buitenlucht) of er visite is (van arm naar arm en dus niet veel slaapt) komt hij om de 3 uur.
Kun je trouwens echt niet te veel geven als je op verzoek geeft? Alles bij elkaar opgeteld zitten we namelijk weer op zeven voedingen ongeveer. Overdag zijn het echt afgebakende voedingen, maar 's avonds is het aan een stuk knuffelen en drinken. Ik ben een beetje bang dat ik op mijn kop ga krijgen van het cb, omdat ze op zich al op maar vier of vijf voedingen zou mogen zitten. Mijzelf maakt het overigens niets uit... ik vind het gezellig! Aanvankelijk voedde ik trouwens ook direct na haar slaapjes en soms tussendoor. Nu laat ik haar soms eerst even spellen of knuffelen we wat, tenzij ze echt honger heeft al. Het is iedere keer anders... Gezien het feit dat we zelf totaaaaaaal geen ritme en regelmaat hebben is dat voeden op verzoek ideaal hoor...
als je borstvoeding geeft dan maakt het niet uit hoevaak je geeft, met kunstvoeding heb je wel een maximum. waarschijnlijk drinkt je kleintje 7 keer een beetje, als je het rekt en minder vaak geeft dan drinkt je kleintje minder vaak iets meer en je krijgt heus niet op je kop hoor hihi is toch prima zo