Heb in 2009 en vorige jaar op valentijnsdag miskramen gehad en ben nu dus weer zwanger ik loop gelijk als vorig jaar heel eng EIGELIJK . Al vanaf maandag pijn steken in me baarmoeder gehad gisteren wat slijm met bloed verloren de vk gebeld maar de assistente was zo bot tegen me dat ik er niet verder mee kon moest maar afwachten en dat ze op de echo nog niks kan zien met 7 weken en 4 dagen. Gister avond nog wat bloed verloren dit was donkerder bijna zwart van kleur. Daarna geen bloed meer maar voel me nu niet meer zwanger. Heb geen pijn in me borsten meer ben niet meer moe en ben al 2 dagen niet meer misselijk. Me vk wilt me niet helpen en voel me nu in de steek gelaten. Ik weet niet meer wat ik met me zelf aan moet de angst van dat het nu weer mis kan zijn word met de minuut groter en heb het iedee dat niemand mij wilt helpen we willen zo graag nog een kindje maar ben bang dat het nu weer mis is. Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar ik moet het even van me af schrijven. Ik denk dat er vast nog meer meiden zijn die zich zo voelen als ik en die snappen wat ik bedoel. Bedankt voor het lezen.
Het hoeft natuurlijk allemaal niks te betekenen. Maar vind het wel gek dat je vk niks wilt doen. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan je verhaal doen, ook dat je bloed verliest en misschien krijg je dan via hem een verwijzing naar het ziekenhuis. Is ook niks om in die onzekerheid te zitten.
Het hoeft het niet te betekenen snap wel dat je er aan denkt. Ik snap echter niet waarom je VK zo doet... Als ik bel met iets kon ik altijd gelijk terrecht. Misschien kun je inderdaad je huisarts even bellen, of nogmaals je verloskundige en wordt eventueel even boos! Met 7 weken en 4 dagen heb ik ook een echo gehad, en was er écht een klein vruchtje met kloppend hartje dus vind het stom dat ze dat zeggen. Of je belt een gyneacoloog, of een andere verloskundige in de buurt? Succes.
hier ook! wand het is bullshit dat ze met 7 weken en 4 dagen niks kunnen zien! hier met 4w4d al zichtbaar.
Ik heb echo's gehad met 6+6 weken en echt wel kloppend hartje te zien hoor. Al was het wel inwendig gedaan. Nogmaals bellen hoor
Is toch te gek dat je moet bedelen em niet serieus genomen wordt. Nee bij zo'n vk zou ik me niet meer fijn voelen dam
Ik zou ook een andere vk bellen als je zo bezorgd bent. Wanneer wil deze vk je dan een echo geven? Ik mocht rond jouw termijn voor het eerst langskomen voor een echo, en heb nooit een miskraam gehad (wel verhoogde kans op). Ze kon al best wat zien (kloppend hartje, of het er goed bij lag, vruchtzakje, etc.).
Er is maar 1 vk in me buurt en dat is deze anders had ik wel een ander gebeld. Ik mag pas 22 feb komen eerder willen ze me niet helpen kijk het vandaag nog ff aan en anders bel ik morgen nog een keer en dan word ik maar een beetje boos vandaag te veel verdriet van mij. Miskraam een jaar geleden. Dus je kan al wel wat zien op de echo? Ze zeggen van niet tegen mij vi d raar dat ze dat zeggen. Me huisarts is op dit moment op vakantie en heeft alleen een vervanger voor spoed gevallen. Bedankt voor de reacties
Mijn 1e reactie toen ik je verhaal was, was ook zoals bovenstaande. Wat een prut verloskundige zeg! Ik zou per direct een andere opzoeken, die bellen, uitleggen wat er allemaal gebeurt is. Je kan hartstikke goed zien met 7wkn echo hoor! Laat je niet afschepen! Laat je ons nog even weten hoe het is afgelopen? Sterkte en succes
wat een dom antwoord van je vk zeg! Ik mocht ook gewoon heen en was toen minder ver, daar kunnen ze wel degelijk zien of er iets is gegroeid en of het op de juiste plek zit. en met 7+1 zie je echt wel een hartje knipperen. ik hoop dat het niks betekend maar snap je angst wel, pijnlijke steken en bloed tja vind dat zo rot....
Balen meid..........vindt het gewoon jammer dat ze niet even kijke. Alleen al om je onzekerheid weg te halen. Wat maakt het nu uit? Je zou nog die vervanger van je HA kunnen bellen, die je toch zeker niet alleen voor spoedgevallen kan bellen wat is dat dan nou. Wat als je ziek wordt? Daar een verwijsbriefje vragen voor het zk om een echo te krijgen. En als je echt niet kan wachten kun je altijd nog naar de eerste hulp gaan? Maar dat zou ik niet zo durven.
Ik vind het maar raar dat ze zo doen,.. Hier zijn de VK toch wel anders ingesteld dan bij jullie. Kan je man/vriend niet een keer boos opbellen met de mededeling dat jij het gewoon niet meer trekt? Er zijn genoeg vrouwen die rond die tijd wel een echo krijgen..
Op die termijn zien ze absoluut wel al iets hoor! Bij beide zwangerschappen op 7 weken een echo gehad en al duidelijk een embryo met kloppend hartje te zien! Je niet laten afschepen en anders toch kijken waar je nog terecht kan. Ik zou daar al niet meer willen gaan eerlijk gezegd!
Ik had met 6 weken en 4dagen een bloeding en heb de vroeg zwanger poli in het ziekenhuis gebeld. Kon meteen terecht. Weet niet of jij dat hebt in de buurt? Zij hebben een inwendige echo gedaan en hartactie was te zien. Omdat ik uitlegde dat ik een mk had gehad, zeiden ze kom maar meteen. Natuurlijk kunnen ze geen garantie geven, maar ze snappen (meestal, kennelijk jouwe niet helaas!) dat jij je ongerust maakt......... Succes!!
Wat een botte VK zeg! Ik snap dat je met de rug tegen de muur staat, hier ook maar 1vk-praktijk in de omgeving waar je terecht kan en als het niet klikt heb je grof gezegd, pech. Morgen toch weer opnieuw bellen en desnoods even boos worden! Ze kunnen wel degelijk nu al wat zien hoor.
jeetje wat een botte reactie van je vk, zeker na je mk van vorig jaar. Ik verlies vanaf 6 weken tot nu regelmatig bloed, en ik heb al een heleboel keren de vk gebeld hiervoor. De eerste keer zeiden ze inderdaad ook tegen mij dat ze in dat stadium weinig konden doen omdat er op de echo nog niks te zien is, maar ze hebben toen wel een echo ingeplant zodra het mogelijk was. En ik werd ook zoveel mogelijk gerustgesteld dat er niks aan de hand HOEFT te zijn. De keren daarna mocht ik steeds komen als ik weer huilend opbelde en elke keer mocht ik het hartje komen luisteren en heb zelfs 2x een extra echo gehad. Gelukkig deed de kleine het steeds prima, en uiteindelijk hebben ze een heel inwendig onderzoek gedaan omdat ik toch af en toe bloed bleef verliezen. Er is niks uitgekomen, dus waarschijnlijk heb ik een hele gevoelige baarmoedermond. Het hoeft dus niet meteen iets ergs te betekenen. Maar een beetje begrip van de vk was wel op zn plaats geweest. Sterkte meid!
Hier bij mijn eerste zwangerschap ook bloedingen gehad en kon direct komen voor een echo, met 6w en 3d en een kloppend hartje! Hele rare reactie zeker omdat je in het verleden ook al 2 miskramen hebt gehad. Als je de verloskundige zelf spreekt zou ik zeker aangeven hoe de assistente heeft gereageerd, ik vind het echt niet kunnen! Succes meis, hopelijk wordt je snel gerust gesteld.
Hoi, Rare reactie van je vk. Ik heb ook in oktober mk gehad en vervolgens snel terug zwanger... vanaf 6 weken (en enkele daagjes) ben ik steeds naar de gynaecoloog (in België werken we via de gynae) geweest, telkens om de 2 weken.. en dat gaf toch gemoedsrust. Zeker omdat je al 2 mk hebt gehad, is een extra opvolging zeker wenselijk ! Mocht het blijven duren, dan kan je misschien even naar de spoeddienst ? Of heb je daar ook verwijzing voor nodig ? Ik wens je allesinds een plakkertje toe en een geruststellende echo... doorbijten en aandringen, meid !! Liefs
Was ook mijn eerste gedachte, wat een rare reactie van je vk!! Het hoeft niks te betekenen, maar je weet het niet en jij wordt gek van onzekerheid! Ik zou ook een andere vk of je ha bellen hoor! Bij mij was nl. met 6,5 weken een kloppend hartje te zien! En ze vertelde dat het hoog in de baarmoeder lag wat een goed teken is, verder zie je niet meer dan een klein bolletje, maar dat maakt niet uit, die bevestiging is genoeg! Trouwens ook bloedverlies gehad, beetje, ook af en toe wat bruinig, hoeft ook niets te zeggen... maar net wat ik zeg, jij bent en blijft zo onzeker en je vk moet er zijn om je gerust te stellen! Natuurlijk is het afwachten, maar ze kunnen allicht even kijken... Sterkte en sta op je strepen, de aanhouder wint!!