zijn hier nog meer vrouwen te zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

hier even een vraagje
    zijn hier meer vrouwen te zwaar en toch zwanger met te zwaar bedoel ik boven de 40 met je bmi

ik heb heel veel vragen omdat me gyn een beetje raar doet en zou graag in kontact willen komen met andere vrouwen

alvast bedankt

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ja Hier ook iemand met een te hoog bmi.

Als je vragen hebt dan stuur maar ff een pbtje.

Liefs wolly

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier ook! Je mag mij ook pb'en als je wil.

Groetjes van Vlinderbloem

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier dan wel niet te zwaar. Maar ik wil alleen kwijt dat ik het echt belachelijk vind dat een gynaecoloog rare (nare) opmerkingen maakt! Een gyn moet iemand zijn bij wie je je op je gemak voelt (voor zover dat mogelijk is natuurlijk als je daar met blote onderkant ligt ;)!). En je moet er niet onzeker ofzo van worden. Meid ik kan je niet helpen met je vragen denk ik, maar ik zou als ik jou was kijken of je niet naar een andere gynaecoloog toe mag/kan.
    Liefs, Hanneke.

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wat is raar? Een BMI van 40 is erg hoog en dit geeft een verhoogde kans op complicaties in je zwangerschap of bij de geboorte. Een gyn moet je daarop wijzen en je daarbij begeleiden. Het is natuurlijk niet nodig dat hij of zij vervelend gaat doen maar je zult wel wat vaker geconfronteerd worden met je ernstige overgewicht. Ik ben het er trouwens erg mee eens dat je als je je niet op je gemak voelt, je op zoek moet gaan naar een ander... maar vraag je wel af waarom je je niet op je gemak voelt... oftewel ligt het echt aan de gyn?

Goed dat je in contact wil komen met andere vrouwen voor tips e.d. Ik kan je verder niet echt helpen (heb een BMI van 25)

gefeliceerd nog en succes!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat bedoel je precies met 'raar'? Ik heb zelf een BMI ergens rond de 32 (ook tijdens de zwangerschap) en dat is toch duidelijk te hoog, maar daar werd echt nooit raar over gedaan. De vk vertelde gewoon wat de risico's waren en dat was het... Ben het met bolbuikje eens: de gyn moet je gewoon vertellen hoe en wat en je daarnaast ondersteunen en je zeker niet het gevoel geven dat je nu hebt!

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook iemand met een hoge BMI en zwanger.
    Als je wat wiltr vragen graag een pbtje

8. angelique83

angelique83 Bekend lid

28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier nog iemand met een BMI van rond de 40... Pb maar als je vragen hebt..

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen ik zwanger werd, had ik een BMI van 30.

Wat bedoel je met "raar"?

10. p0ppemieke17

16 nov 2008
    26
    0
    0
    student
    limburg
    ik hb ook een bmi van 30 zoiets mijn gyn zegt er bitter weinig over
    mijn lkr zaagt er meer over
    nu met mijn zwangerschap ben ik wel wa afgevallen maja
    da zal er zo weer bij zijn he
    als je vragen hebt mag je altijd een brichtje st

groetjes ;)
    kelly

11. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi hoi

ook ik heb overgewicht (+/- 35kg)
    en als je met vragen zit mag je ze altijd aan me vragen!
    ikzelf heb er geen last van gehad (tot nu toe dan) tijdens mijn zwangerschap vond het alleen niet zo leuk om elke keer weer op de weegschaal te moeten! :s

bloeddruk en suiker was altijd goed op pijl, en heb toch een beetje geprobeerd om de kilo's zo min mogelijk te houden.

groetjes willy

12. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    hoe kun je je bmi uitrekenen dan?
    Ik denk dat ik ook veel ste hoog zit

13. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hoi allemaal

nou ik voel me gewoon niet fijn bij haar ze is bot en altijd kort van stof zeg maar

vandaag weer geweest en ze zei nou we gaan even echo doen dus ik dacht ok weer inwendig(vind ik niet erg hoor) nee zei ze gewoon via je buik
    dus ik helemaal blij want ik d8 dat ik dan eindelijk het hartje ging horen maar dat kon niet zei ze alleen zien dat vind ik heel raar want ik heb een vriendin die het zelfde postuur heeft en die is ten eerste gewoon bij de vk gebleven en heeft gewoon elke keer een normale echo gehad

nu moet ik 22 dec voor de 20 wk echo en dat moet dan weer in het ziekenhuis terwijl ze hier ook gewoon dezelfde apratuur hebben
    ik voel me hier echt rot over snap je?

hier hoor je toch van te genieten nou dat doe ik nu even nie hoor ik weet ook dat ik te zwaar ben en dat der daarom meer risico is maar hoeft toch nie telkens gezegt te worden of gewoon op een andere manier maargoed

bedankt voor jullie reacties ben blij dat ik niet de enige ben

14. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Met BMI van boven de 40 heb je morbide obesitas: dit is bijzonder gevaarlijk voor je gezondheid en het zegt wel iets over je levensverwachting, het heet niet voor niets 'morbide'.

Iemand kan je dit wel heel lief vertellen maar het is ook belangrijk om te weten dat het erg gevaarlijk voor jou en je kind is.

daar komt bij dat je in de toekomst een grote kans hebt op suiker, hartklachten en andere klachten. Ook je mobiliteit zal in de toekomst behoorlijk afnemen omdat je gewrichten niet gemaakt zijn om dit soort belastingen te kunnen weerstaan. Minder mobiel is kwalitatief minder goed voor je kinderen kunnen zorgen. Verhoogde kans op complicaties tijdens de zwangerschap en een niet al te gunstig toekomstbeeld.....kan me voorstellen dat niet elke arts dit in een kadopapiertje vertelt.

Het is gewoon goed je hier van bewust te zijn. Ik zet het er misschien wat lomp neer, maar ik vind het wel naar dat je je niet op je gemak voelt bij de gyn. Ik had zelf ook een gyn op den duur die ik niet mocht en ik ging niet met plezier op controle aan het einde. Dus als het je niet bevalt zal ik zeker een ander zoeken. Ik hoop dat je volgende bezoek leuker wordt en dat je het hartje kunt horen.

15. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    nee dat snap ik ook
    maar ben al een paar keer bij der geweest en als ze dat de eerste keer zegt prima maar hoeft toch niet elke controle ik weet het nu wel hoor
    en heb der ook niet om gevraagd he

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien is ze tegen dunne mensen ook wel zo!
    Ik heb ook een speklaagje daar hoor, maar met 12 weken een prachtig kloppend hartje gehoord!
    De 20 weken echo is een medische echo waarbij er naar de gezondheid van de foetus wordt gekeken, daarvoor moet ik ook naar het ziekenhuis.
    Ja, dat snap ik. Als je het echt een onprettig mens vindt, zou ik naar een ander gaan. Je moet wel vertrouwen in haar hebben, ze gaat je bevalling leiden, dus wel fijn als je een beetje goede band hebt!

17. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik wil je ook niet beleren en heb mijn reactie erboven nog wat aangepast onderaan. Ik ben het met je eens dat ze het niet de hele tijd hoeft te zeggen.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    ter informatie. Bij mij werden bij echo's ook niet geluisterd naar het hartje. Je kan het ZIEN kloppen en dat is voldoende. Heeft dus niets met gewicht te maken maar met werkwijze

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Zeker raar als een gyn zo doet!
    Ik zou zegge lekker op zoek ga\an naar iemand anders!
    Je moet hier zeker van genieten!
    Ik ben ook te zwaar geen bmi van 40 maar ongeveer 33 ook te zwaar dus!
    Laatste 2 jaar 17 kg aangekomen pffff en zwaner van mn eerst nu!
    Ik voel me er zelf ook altij rot onder dat ik zo dik ben en andere zeggen dan stevig maar goed....
    Na mn zwangerschap ga ik proberen alles eraf te trainen weer!

20. Niet meer actief

Maaike sorry maar je hebt zelf zeker maatje 36 ;) Je kan je in ieder geval niet in de wereld van een 'morbide' persoon verplaatsen... Denk je dat 'wij' obesitas patienten de risico's niet kennen? Sorry ik word echt moe van dit soort blabla preekjes...... Wees blij dat ze zwanger is geraakt toch? Als het lichaam er niet op gemaakt zou zijn met zo'n gewicht dan zouden dikke vrouwen ook niet zwanger raken denk ik altijd maar...En bij het openen van haar topic heeft ze ook niet gevraagd om dit soort belerende teksten want ik denk dat ze de risico's heel goed kent :rolleyes:

Deel Deze Pagina