vreselijke hoofdpijn/migraine bij 4,4weken zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door truelove4ever, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hallo

ik ben nu 4,4weken zwanger...na een miskraam bij 5 weken afgelopen 29 mrt!
    nu valt mij vandaag iets op...
    ik heb vandaag vreselijke hoofdpijn,waarvan ik nu all voel dat dit de verkeerde kant op gaat nl naar migraine...
    nu zat ik zo eens terug te denken bij me vorige zw.schap afgelopen maand....toen had ik ook op 4,4 weken die vreselijke hoofdpijn (werd echt flinke migraine)
    kan dit met de zwangeschap te maken hebben???(of met een evt miskraam)

vind het gewoon zo raar dat dit nu weer gebeurd!!

2. nie82

nie82 Niet meer actief

hoi,hoi!

wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn en migraine hebt! ik weet er alles van, kamp al zo'n 14 jaar met chronische hoofdpijn en migraine.
    Ik ben nu 5 weken zwanger, maar ik kan nu, in tegenstelling tot jou, zeggen dat mijn hoofdpijn en migraine heel erg is verminderd.
    Ik weet dat migraine en hoofdpijn kan ontstaan door hormonen ( of weg kan gaan door hormonen) dus ik denk dat dit er gewoon een beetje bij hoort en je je niet zo druk moet maken ( makkelijker gezegd dan gedaan)..
    En anders gewoon even bellen met de huisarts, om je gerust te stellen...

groetjes!

3. moeder3

moeder3 Lid

3 mei 2011
    38
    0
    0
    ik heb met mijn laatste zwangerschap de gehele zwangerschap last gehad van migraine (had het minstens 2x per week) echt heel vervelend

4. jbl

jbl Lid

5 mei 2008
    51
    0
    0
    welke pijnstillers mag je wel slikken als je zwanger bent want als ik zon aanval krijg dan kan ik wel hoofd tegen de muur slaan bij wijze van spreken

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Je mag helaas alleen paracetamol...en dan nog max 4 per dag.
    Ik heb mijn vorige zwangerschap ook vreselijke hoofdpijn gehad de eerste weken. Waarschijnlijk "gewoon" op basis van hormonen. Niets om je zorgen over te maken, wel heeeeel vervelend. Sterkte.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had het bij deze zwangerschap ook héél erg terwijl ik normaal gesproken nooit hoofdpijn had. Ik kreeg van mijn vk de tip om meer/veel te drinken en bij mij heeft dat heel goed geholpen. Of een bouillonnetje te drinken voor je zout/vocht balans.
    Verder kan je inderdaad paracetamol pakken, heb ik ook gedaan.

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    De gyn vertelde mij laatst dat je 3x2 paracetamols per dag mag. Maar je zou het even aan je VK kunnen vragen

8. w0nder

w0nder Niet meer actief

Hoofdpijn kan echt met de zwangerschap te maken hebben, ikzelf heb het bijna dagelijks!
    Als ik niet zwanger ben heb ik nooit last van hoofdpijn.
    Paracetamol helpt niet meer. Advies van mijn gynaecoloog is om 2 stuks tegelijk in te nemen
    en dat mag 4x per dag ;)

Deel Deze Pagina