Thuis bevallen....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1984, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar willen jullie bevallen ???

1. Thuis

2. In het ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Ik zit even in dubio en wil even jullie advies vragen .... Ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou thuis of in het ziekenhuis wil bevallen, ik zit met het punt dat ik heel graag thuis wil bevallen maar er is hier niet direct in de buurt een ziekenhuis ik woon namelijk in Hellevoetsluis en het dichtsbijzijnde ziekenhuis is in spijkenisse of in Dirksland dus mocht er wat gebeuren dan ben ik pas binnen 25 min ongeveer in het dichtsbijzijnde ziekenhuis... En het andere punt is dat mij verteld is dat je thuis geen pijn bestrijding kan krijgen is dit waar?

2. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    ik zou graag thuis willen bevallen maar MOET in het ziekenhuis :cry:

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Wij gaan thuis bevallen, maar hebben dan ook het ziekenhuis zo'n beetje om de hoek liggen. Voor zover ik heb begrepen is er inderdaad geen pijnbestrijding bij een thuisbevalling, maar ik kan het ook compleet mishebben. Ik ga er zelf maar vanuit dat het er niet is, kan het alleen maar meevallen als het er wel blijkt te zijn.
    Succes met je beslissing!

4. gerianne

gerianne Niet meer actief

ik moet naar het ziekenhuis
    1e bevalling was een keizersnede
    ik denk gok deze ook
    ik heb geen keus
    maar dat vind ik helemaal niet erg
    ook niet onzeker als je dan wel de goeie keuze hebt genomen

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook zo!

Er is thuis idd niet echt pijnbestrijding, zoals in het zh. Dus geen ruggeprik en dat soort zaken.

Ik wil het liefste thuis bevallen, maar ik kan me voorstellen als je zover van het zh af woont, dat je daarheen gaat.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik denk ook dat het gewoon het ziekenhuis word omdat ik het mezelf nooit kan vergeven als er iets met die kleine gebeurd en in het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand mocht er iets verkeerds gaan... Maar ja thuis is zo lekker vertrouwd en dan lig je in je eigen bedje enzo... Moeilijk Moeilijk

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Wilde van m'n dochter ook thuis bevallen maar was met 36 weken opgenomen omdat ze bang waren voor zwangerschaps vergiftiging, drie dagen erna mocht ik naar huis (alles was goed).
    En toen ik weeen kreeg was ik precies op de kop af 37 weken dus vond de vk het beter dat ik naar het ziekenhuis ging(vond het allang best met dat warme weer)

En nu hoop ik wel thuis te bevallen, maar mocht het weer nodig zijn vind ik in het ziekenhuis ook niet erg.
    Maar het lieft lekker thuis,(wij hebben trouwens geluk in andere landen bv Amerika of belgie moet je in het ziekenhuis)

jessica

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik wil ook proberen om thuis te gaan bevallen.

9. Lieltje

Lieltje Lid

6 aug 2006
    63
    0
    0
    Wij gaan als alles gewoon goed gaat thuis bevallen.
    Net als de vorige keer bij mijn zoon.
    Ik moet er niet aan denken om in het ziekenhuis te bevallen. Ben veel liever in mijn eigen omgeving, maar ja als het niet anders kan kan het natuurlijk niet anders.
    En wij moetens trouwens ook een minuut of 20 rijden naar het ziekenhuis.
    Thuis kun je idd geen pijnbetsreiding krijgen.

Maar jij moet doen waar jij je het pretigste bij voelt. Want jij moet het tenslotte doen.
    Praat er anders een keer over met je vk. En die zal je denk ik ook wel gerust kunnen stellen over het feit dat het ziekenhuis niet om de hoek is.

Heel veel succes.
    Groetjes Lieltje

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb t ziekenhuis gekozen omdat mijn vriend dit graag wilde. Ik ga er verder geen discussie van maken. Als hij zich daar prettiger bij voelt dan dan we dat!

Heeft een nichtje gahd dat thuis is overleden en dat staat hem nog altijd bij... :cry:

Succes met je beslissing.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Zeker in het ziekenhuis!

12. Esma

Esma Bekend lid

Ik zit ook in dubio. Ik wou eerst thuis bevallen, maar ben toch wel bang dat er iets mis gaat. Dit is mijn eerste zwangerschap en weet absoluut niet wat mij te wachten staat. Dus denk dat ik voor het ziekenhuis ga.

13. Niet meer actief

in het ziekenhuis,... ik wil niet thuis bevallen.

14. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Thuis heb je geen pijnbestrijding idd maar in het ziekenhuis geven ze je het ook niet zomaar hoor ;)

15. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    weet t nog niet , maar waanschijnlijk in het ziekenhuis.
    geen rommel thuis ;)

16. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik wou thuis bevallen maar dat mag helaas niet omdat ons kindje in stuit ligt.

Groetjes, Wendy

17. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Voor de rommel hoef je het niet te laten hoor ;) Dat wordt netjes opgeruimd door de kraamhulp :D

Ik ben thuis bevallen maar had weinig keus want de bevalling ging zo snel dat ik niet eens meer naar het ziekenhuis kon. Was heel fijn, lekker in eigen bed.

18. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik ga voor het ziekenhuis,

Kan ik me longen uit me lijf schreeuwen, zonder dat iemand daarvan wakker ligt!

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Thuis!

Ik ben ook van het snelle bevallen trouwens, dus zou waarschijnlijk het ziekenhuis niet eens meer redden als ik weeën krijg :p :)

Maar heerlijk hoor in je eigen bedje en je eigen sfeer in je eigen huis waar je het zelf voor het zeggen hebt...

Heb trouwens wel een zk bevalling meegemaakt (de 1e ivm meconiumhoudend vw), dus heb een vergelijking!

Schijnt trouwens wel dat er sneller naar hulpmiddelen (kunstverlossing zoals tang en vacuum) gekozen wordt als je in het ziekenhuis bevalt.. (Zo ook bij mij dus idd)

20. Niet meer actief

Ook ik WIL thuis maar MOET in het ziekenhuis bevallen ,, Stem dus niet ;)

Deel Deze Pagina