Ik ben dus 8 weken zwanger en het was in eerste instantie een tweeling, 1 hartje klopt en 1 leeg vruchtzakje. Ik had bij de vorige zwangerschappen niet zo heel erg sterk last van zwangerschapskwaaljes, bij dochter werd ik pas misselijk bij week 14. Nu heb ik al weken sterke symptomen, mijn borsten staan op klappen en doen verschrikkelijk pijn, liespijn en enorm moe en misselijk. Heb al een paar weken savonds een opgezette buik, dat hierboven was een reden om opnieuw te testen (deze rond was absoluut niet de bedoeling). Maar goed sinds vorige week is mijn buik dus ook zeer zichtbaar overdag en kan ik het dus niet meer verborgen houden voor mensen die ik vaak tegenkom. Zo had ik eergister een date met vriendinnen met eten en bowlen. Aan tafel hadden ze het niet door, maar ja bij het bowlen kwam die ene vraag eigenlijk meteen..... Het scheelt dat ik mijn ouders niet dichtbij heb, maar woensdag logeer ik daar en het kan niet anders dat ze het zien. Ik ben namelijk nu al net zo rond als met dochter met week of 15. Ik denk dat ik er niet onderuit kom om het te vertellen, dus wil ze dan eigenlijk voor zijn. (eigenlijk wil ik wachten tot na de 3e echo op 10 feb) Ik ben redelijk stevig van mezelf, maar ik heb echt een rond bolletje.... en eigenlijk gaan mijn gewone spijkerbroeken niet meer dicht. Zou ik gewoon enorm veel hcg hebben omdat mijn lijf denkt dat ik een tweeling moet laten groeien? Wie of wie herkent het?
Als je al eens zwanger bent geweest, kan het daarna snel gaan is mijn ervaring. Bij de tweede moest ik positiemode aan met 9 wkn, bij de derde was dat al bij 5 wkn. Kon er echt niet omheen... En kwaaltjes kunnen echt van zwangerschap tot zwangerschap verschillen, in ernst, termijn waarop ze komen, maar ook het soort kwaaltjes. Ik denk niet dat het perse te maken heeft met hoogte HCG of een vanishing twin.