Ervaring met Primolut N

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door draakje22, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Gisteren ben ik bij de huisarts geweest omdat ik inmiddels alweer een maand iedere dag last heb van bloed verlies. Hij gaf aan dat dit niet vreemd was na jaren pil gebruik. Dit is op dit forum ook al meerdere keren tegen mij gezegd, dus dit begrijp ik wel. Aangezien ik toch veel klachten van dit bloedverlies heb, veel steken in mijn onderbuik, ik voel me ontzettend vies en heb nog maar weinig zin om te vrijen heeft de huisarts me eenmalig Primolut N voorgeschreven gedurende 10 dagen 3x per dag.

Wij willen echt heel erg graag een baby, en ik had van te voren al verwacht dat het bij mij niet zo vanzelf zou gaan, geen idee waarom maar zo'n gevoel had ik en dit is uiteindelijk ook zo gebleken.

De bedoeling van de Primolut is dat mijn cylcus als het ware gereset wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurde het na de tijd voordat je zwanger was?

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Zelf gebruik ik ook primolut, maar dan meer om mijn cyclus op gang te brengen. Anders word ik niet ongi. Ik gebruik het dan ook icm clomid.

Heb dus geen ervaring voor de manier waarop jij het gebruikt. Hoop dat je niet teveel bijwerkingen gaat ervaren.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb het ook gehad omdat mijn cyclus toen alweer over de 40 dagen zat. 7 dagen geslikt, 3 of 4 dagen later werd ik ongesteld en een maand later was het weer hetzelfde gezeik, dus voor mij heeft het weinig gedaan.

4. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik heb vandaag nog geen bloeding gehad, dus ben benieuwd of dit deze 10 dagen geheel uitblijft..

Watvoor bijwerkingen had jij WanneBeMommy?

Wat vervelend dat je cyclus nu nog steeds niet op gang komt TempusFugit, ben je alweer naar de arts geweest of wacht je het nu eerst weer af?

5. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Als het goed is blijft de bloeding uit zolang je primolut slikt. Ongeveer 2-4 dagen nadat je klaar bent met de primolut word je ongi. Zorg ervoor dat je daarop voorbereid bent, want ik had de eerste keer een gigantische bloeding. Dus hou daar rekening mee dat dat zo kan zijn. De tweede keer ging het al veel beter.

Ik had als bijwerkingen dat ik heel erg moe werd, lag elke avond om 8 uur in bed. Ik werd nogal prikkelbaar, dus vriendlief moest echt uitkijken anders hadden we weer ruzie. En verder wat buikpijn, hoofdpijn en opvliegers.

Heb voordat ik aan deze kuur begon nog nooit last gehad van bijwerkingen met welk medicijn dan ook, dus ik verbaasde me er heel erg over. Ik hoop voor jou dat het bij jou beter gaat!

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@draakje22: Ik ben vanochtend naar de dokter geweest omdat ik al 3 weken bruine afscheiding verloor, maar de menstruatie niet doorzette. Hij heeft me weer een formulier meegegeven om m'n bloed te checken.
    Wat denk je.. een uurtje thuis en ongesteld. Na 91 dagen, net de dag dat ik besluit om naar de dokter te gaan haha.

Nou, ik hoop dat het voor jou werkt in ieder geval! Je kunt het sowieso proberen :)

7. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Bedankt voor de tip WanneBeMommy dan kan ik daar in ieder geval rekening mee houden. Het klinkt gek maar ik zou graag echt een keer weer goed ongesteld willen zijn.. Dan word mijn baarmoeder miss weer eens goed schoon en is dit gekwakkel hopelijk voorbij. Ik verbaas me er echt over hoe snel mijn lichaam op de hormonen reageert.

TempusFugit ik ben blij voor je dat je nu ongesteld bent! Wat toevallig dat je dit uitgerekend vandaag wordt.

Ik hoop dat mijn cyclus snel goed opgang komt dan kan ik tenminste ongeveer weet wat mijn vruchtbare dagen zijn.

8. WanneBeMommy

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Dat gevoel had ik ook de eerste keer dat ik aan de primolut ging. Ik was zo blij dat ik weer een keer echt ongi zou worden. (ik was namelijk soms 5 maanden niet, en dan weer 2 maanden wel ongi, alleen had altijd alleen maar bruinverlies). En ongi was ik hoor!

Succes met je kuurtje!

Deel Deze Pagina