Hallo, ik heb eigenlijk weken zitten twijfelen om dit hier neer te zetten aan de ene kant schaam ik me er wel een beetje voor met mij geklaag maar.. wij hebben ondertussen een pracht van een dochtertje van een halfjaar oud! de bevalling liep voorspoedig en ze was er dan ook snel. in de kraamweek kon ik alleen niks..bleek dat ik een hb had van 2.8 dus daar kwam een bloedtransfusie aan te pas. later volgde een curretage want wat bleek..alles was naar me baarmoeder gegaan en er zat dus nog een stukje placenta.. later op controle werd me uitgelegd dat ik weer zwanger mag worden maar dat ze het verstandig vonden om weer in het ziekenhuis te bevallen, nu is dat mij voorkeur ook..maar ze zeggen dus dat ik nu een litteken heb zitten en dat bij een volgende zwangerschap mijn placenta weer voor kan gaan zitten.. maar waarom ik dan perse in t ziekenhuis moet? ik snap die combinatie niet.. t spookt steeds door me hoofd..Waarom? kan me placenta losraken omdat t zo hobbelt door die litteken? of loop ik dan gevaar? ik weet het niet meer.. mn hoofd liep over van alle onverwachtte dingen die op me bordje kwamen.. nu is ons meisje al een half jaar en willen over een tijdje voor een tweede kindje gaan..we willen ze t liefst niet te ver uit mekaar maar we hebben t helaas niet voor t zeggen maar proberen kan altijd.. hiermee willen we nog even wachten hoor.. maar door dit alles staat t me ook in de weg.. ik wil dolgraag en ben al helemaal bezig welke namen er passen bij die van onze dochter en alles..maar steeds ben ik zo ontzettend bang dat ik een ellendige zwangerschap ga of kan krijgen. misschien dat dit niet juist staat.... dan hoor ik dat wel! maar als jullie me kunnen helpen..GRAAG Vriendelijke groetjes van FAYY
Hoi Fayy, help me even; heb je een keizersnede gehad en doel je op dát litteken? Of hebben ze gezegd dat er nu een litteken in je baarmoeder zit door de nacurretage? Je hebt een wat grotere kans dat een placenta weer niet in zijn geheel zal komen als je dat in de voorgeschiedenis hebt. Om die reden willen ze graag dat je al in het ziekenhuis bent mocht dit weer het geval zijn. Dan kunnen ze meteen ingrijpen. Dus de zwangerschap mag je gerust onder controle van de vk doen,. want in de zwschap zelf verwacht je geen complicaties. Wellicht wel tijdens de bevalling of iig, met name daarná met je placenta. Hoeft helemaal niet, maar het zekere voor het onzekere. En ik zou je wel adviseren om in het begin van de volgende zwschap eens een consult bij de gyn te hebben om één en ander door te nemen, zodat je goed geïnformeerd bent en je je angsten en vragen kunt uiten. Scheel t wellicht een hoop zorgen. Groetjes Brigitte Groetjes Brigitte
Hallo Sorry dat ik niet al te duidelijk was maar ben gewoon vaginaal bevallen en daarna curretage omdat de placenta niet heel was..en daardoor is er een litteken ontstaan IN mijn baarmoeder. wat bedoelt u met iig? heel erg bedankt voor je antwoord!!!!
Hoi Fayy, in dat geval klopt mijn antwoord. Je hebt een iets grotere kans dat de placenta juist weer vast blijft zitten. Dus voor tijdens de zwangerschap is dat geen probleem. En ik bedoeld met iig; in ieder geval... sorry voor de verwarring. Groetjes Brigitte