Wanneer zwanger na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SteffiekeVO, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Hey dames,

Mijn miskraam is nog maar enkele dagen geleden begonnen... Maar ik wil toch zo snel mogelijk terug zwanger zijn, we proberen zo positief mogelijk te zijn door te denken "komaan we gaan er weer voor"

Nu mijn vraag,
    Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor je weer zwanger was na een miskraam?

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoe het anderen vergaat zegt niets over jou.
    Maar in principe kan je na een miskraam meteen weer zwanger worden.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hoewel het niet zoveel zegt over je eigen situatie begrijp ik je vraag wel. Hier de derde ronde na de MA weer zwanger (maar met zwanger worden heb ik bij alle 3 m'n zwangerschappen ook niet zo veel moeite gehad).
    Ik hoop voor je dat het snel weer raak mag zijn.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zoektocht naar informatie is heel herkenbaar. Al vrees ik ook dat je er niet veel aan zult hebben. Bij mij was het zo dat ik beide keren na een maand of 7 opnieuw zwanger was. En dat waren twee 'succesvolle' zwangerschappen, waarvan de jongste zoon vandaag zijn eerste verjaardag viert. Ik wens jou toe dat je over een tijd ook zo'n speciale dag mag vieren. Voor nu veel sterkte gewenst.

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Het zegt idd niks over jouw situatie, maar snap je vraag wel. Ik heb in juli een MA gehad en in oktober was ik weer zwanger (in de derde ronde dus). Helaas is dit in een MK geëindigd.

Off topic: Tupp, gefeliciteerd met je zoon! :)

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Tussen de eerste en tweede miskraam zat bijna anderhalf jaar, tussen de tweede miskraam en deze zwangerschap 5 maanden… het kan alle kanten op meid maar hoop dat je gauw weer zwanger bent. Sterkte met het verlies en het verwerken!

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi,
    1e zwangerschap : juni 2013
    Miskraam bij 13,5 week, geen hartslag bij 11.5 week
    2e zwangerschap : mei 2014
    Miskraam bij 8 wkn, vruchtje gestopt met groeien rond 5,5wkn
    3e zwangerschap: november 2014, vandaag positief getest

Ook ik zeg erbij dat het niks over jou zegt.
    Sterkte, het is niet makkelijk. En veel succes natuurlijk!!

8. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik weet wel dat iedereen verschillend is hoor. Ik ben gewoon iemand die graag veel opzoekt en weet dan. Snap je? Is misschien mijn manier van afleiding. Geen idee. Ik heb ook geen verwachtingen van hoe snel ik terug zwanger zal zijn.. Kga het gewoon laten komen...

9. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik heb ook veel opgezocht naar mijn miskraam en las overal dat je extra vruchtbaar bent daarna omdat je lichaam nog staat ingesteld op zwangerschap en je dus extra veel baarmoederslijmvlies hebt etc.. Maar ik zij wel tegen mezelf hoop niet teveel want dan komt de klap extra hard aan als het niet zo snel gaat.
    Maar ik had geluk 3weken na de mk een eisprong 5 weken naar mk een positieve test.. en die zwangerschap gaat goed tot nu toe zie banner.
    Sterkte met het verwerken hoop voor je dat je snel een goede zwangerschap hebt.

10. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik hoop ook niet te hard, want ik zal te teleurgesteld zijn als het niet "snel genoeg" gaat dan...

11. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik had eind juni miskraam met ruim 7 weken en 30 augustus testte ik weer positief na 2 menstruaties (die overigens niet normaal waren).

12. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Hoi hoi,

Wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad, hoeveel weken was je?
    Ik heb 9 november een miskraam gehad en ook wij zijn nu zo ver dat we er weer voor willen gaan. Het is ontzettend lastig, want de ovulatietesten zijn al meer dan een week positief, dus daar heb ik niks aan. Temperaturen deed ik niet en een eisprong heb ik ook nog nooit gevoeld. Ik vind het vervelend dat je niet weet waar je ongeveer in de cyclus bent. Ik hoop voor je dat het bij jou wat duidelijker zou zijn.
    Het lijkt me fijn om er samen over te kletsen..

13. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Heel veel sterkte met je miskraam :(
    Ik heb 16 oktober een miskraam gehad en testte 07 november alweer postief. Was dus meteen aangeteld :D

14. Logan

Logan Niet meer actief

7 rondes verder weer zwanger. Helaas weer een miskraam. Nu ben ik weer 7 rondes verder helaas.

15. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    sterkte :(

16. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik was 8 weken en 4 dagen...

Ik weet ook nooit waar ik in mijn cyclus zit, dus werkte ik ook met ovulatietesten en was het een beetje gokken.

Hopelijk snel een mooie zwangerschap bij jullie!

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Aan mij heb je weinig als je geruststelling zoekt... Zie onderschrift...

Als je 1 Mk hebt gehad dan is de kans volgens mij groot dat het de volgende keer gewoon goed gaat. Daarna neemt die kans bij iedere Mk af, even grofweg gezegd.

18. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Spijtig dat jullie dit allemaal al hebben moeten meemaken :(
    Is er al naar een oorzaak gezocht?

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja lang verhaal.
    Is niets mis met mij en m'n man. Sam is geboren door een GBS infectie in de placenta.
    Kortom het lijkt domme pech steeds.

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Herkenbaar van het opzoeken....ik maak mezelf soms gek. Ik heb 15 november een vroege miskraam gehad. Ik probeer het van me af te zetten maar het lukt me slecht..

Deel Deze Pagina