Hoi meiden, Vandaag hebben wij op dag 3 een tp gehad. Vind het altijd zo spannend en vind het dan ook fijn om met meiden te praten die ook op het wachtbankje zitten en/of in het ivf/icsi traject zitten.
Ja ikke We hebben donderdag 24 maart terugplaatsing van de 2de cryo gehad. Onze was 3 dagen oud, was 8-cellig de vriezer ingegaan en na ontdooien was ie 7-cellig en had "tekenen van regeneratie" (wij lopen in maastricht en daar worden cryo's ongeveer een drie kwartier voor de afspraak ontdooid).
Spannend he die wachtweken!! Ik vind dat altijd het zwaarst van de gehele ivf/icsi procedure. Vind het daarom ook fijn om met meiden die in hetzelfde schuitje zitten te praten. Jullie 'begrijpen' mij toch beter dan mensen die dit niet mee maken. Spannend jullie 2e cryo tp!! Hoeveel cryo's hebben jullie in de vriezer? En hoeveelste poging is dit van jullie? Hier nog nooit helaas cryo's gehad
Hallo annoniem!!! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik met de verse terugplaatsing mega uber nerveus was in de ww (kan ook aan de bak hormonen hebben gelegen, was randje overstimulatie) maar dat ik nu eigenlijk met de cryo's niet zo heel erg nerveus ben. Ik denk er wel veel aan maar ik maak me er niet gek om. Wij zijn nu met de eerste ivf poging bezig en we hadden in totaal 12 goede bevruchtingen, waarvan 1 is teruggeplaatst bij een verse tp en nu al 2 cryo's goed zijn ontdooid (wat me nog altijd verwondert) en we hebben er nu nog 9 in de vriezer. Ik ga het hele gebeuren in stages af en verheug me nergens meer op, heb al vaak genoeg mee gemaakt met de iui's dat er weer eens behandeling niet doorging vanwege iets wat tegenzat. Bovendien zit ik in gestimuleerde cyclus met progynova en utrogestan en dat bevalt me supergoed (ik word niet zomaar ineens ongesteld, ik mag eerst testen en heb meteen duidelijkheid). Ik lees dat jullie nog nooit eerder cryo's hebben gehad, wat rot voor jullie ik duim mee dat deze m dan gaat worden voor jullie!!! Hoeveelste behandeling zijn jullie nu mee bezig en hoe lang zitten jullie al in de mmm??? Bij ons is het nu in totaal iets van 7 jaar (en t hangt me de kont uit, maarja ik denk dat iedereen dat heeft).
Woooww dingetje je mag van geluk bij zo veel cryo .. Voor mij was het ook eerste ivf onderbehandeling bij radboud nijmegen helaas erste verse tp is miskraam vandaag volgensmijn vruchtje veloren na 4 dagen bloeden . Helaas we hadden niet cryos van 7 bevruchte emmy . Volgende maan nieuwe poging dus nog af wachten ..
Zoooo dingetje wat een mooie score zeg!! Lijkt me echt geweldig!! Al heb je natuurlijk liever gewoon ook eentje die lekker bij je blijft zitten. Ik snap dan wel dat je nu rustiger de wachtweken doorkomt. Al blijft het natuurlijk altijd spannend!! 7 jaar in de MMM is wel een hele poos zeg!! Kan me dan voorstellen dat je heeeel hard hoopt die dat die 'stomme' MMM snel voorbij is. Hier zitten we nu in de 2e ivfpoging voor ons 2e kindje. Wij hebben het geluk al gehad dat we papa en mama zijn geworden uit een allereerste ivfpoging. Ook bij die poging geen cryo's, maar wel de verse tp die is blijven zitten. Ons dochtertje is nu inmiddels 2 jaar en we zijn alweer ruim anderhalf jaar bezig voor een brusje. Eerst nog tegen beter weten in zelf geprobeerd, maar dat is dus nooit gelukt. Hier is er niets aan de hand, dus het zou wel moeten kunnen zeg maar. De eerste ivf poging voor een 2e kindje was mislukt en hadden daar geen cryo's. Hadden ook 9 bevruchtigen en alle 8 zijn ze dus weggegooid. De gyn had het over pure pech, maar toch twijfel ik daar aan. Zeker als het nu ook zo blijkt te zijn. Maar we houden goede hoop en hopen op nog een mooi wonder!! Dit keer hadden we maar 3 follikels, wat was ik bang dit keer!!! Maar alledrie zijn goed bevrucht en gisteren is dan de mooiste teruggeplaatst. De overige 2 zagen er ook mooi uit. Maar goed hier vallen ze dus op dag 4 elke keer uitelkaar. Dus hopelijk dit keer niet!!! Jemig Migi wathl heftig een miskraam!! Dan ben je zoo dichtbij en tegelijkertijd zo ver weg van jullie droom!! Mag je nu gelijk weer door voor een volgende poging? Of hebben jullie bij jullie ziekenhuis ook een verplichte rustronde/maand?
Hier afgelopen dinsdag de terugplaatsing gehad van een verse embryo. Wij zitten in onze tweede ICSI ronde. Ik had 14 follikels, uiteindelijk maar 8 geschikt voor de bevruchting. Maandag kregen we bericht dat er 4 goeie embryo's waren. Diep teleurgesteld dat de afvalronde zo hard ging, maar erg blij met 4. Gisteren kregen we helaas bericht dat de overige 3 niet geschikt waren voor de vriezer.. de celdeling stagneerde. Die hakte er flink in.. zo gaan de kansen snel voorbij. Hopelijk hebben we een plakkert! Houden jullie het nog een beetje? De tweede week is altijd zo zwaar, zie er wel weer tegenop wat kan een mens zich dan gek maken! Wanneer mogen jullie testen?
Hallo dames!! Zeker prijs ik me ontzettend gelukkig met zoveel cryo's ! maar tegelijkertijd twijfel ik ook ontzettend, de verse tp liep uit op n miskraam bij 6 weken en ik weet niet zeker of ik wel zoveel vertrouwen heb in n cryo... toen ik zo bol van de hormonen stond na de punctie blijf hij wel heel even plakken, dus wie zegt dat de cryo's wel blijven plakken? Maar goed de tijd zal het leren... Migi wat erg voor je dat je een miskraam heb gehad. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat er in hakt. Ik zelf loop nu bij de psycholoog ervoor en ik moet zeggen dat dat me wel erbij helpt om het te verwerken. Ik heb er ontzettend veel moeite mee gehad dat het mis is gegaan. Het was net voor kerst en ik had ook nog eens een nichtje wat een weekje later met het nieuws aankwam dat ze 5 (!?) Weken zwanger was en een echo erbij en toen stortte mijn wereld volledig in (vandaar dus ook de psycholoog). Annoniem wat raar dat die van jou na dag vier uit elkaar vallen? Hebben ze daar nooit verder onderzoek heen gedaan wat ze hieraan kunnen veranderen? Al hoop ik natuurlijk dat jullie dit niet hoeven te weten omdat je nu gewoon een plakkertje hebt Nancy wat vreemd dat er zoveel af zijn gevallen, hebben ze bij jou aangegeven waaraan dit lag? Ik moet heel eerlijk zijn dat wij in maastricht lopen en ik weleens vaker heb gehoord dat ze hier ietsje minder streng op de in te vriezen embryo's zijn. Al weet ik dat natuurlijk niet zelf te bepalen, ik heb t van horen zeggen. Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat je nu een plakkertje hebt! Ik mag as donderdag testen, maar omdat mijn man weg is voor zn werk van woensdag op donderdag heb ik besloten om t dinsdag of woensdag te doen en dan evt donderdag een tweede keer testen. Als t dan positief is kan ik meteen kijken of t streepje donkerder word
Dat is een flinke tegenslag he Nancy als je te horen krijgt dat er geen cryo's zijn.. ik was dan zo ontzettend verdrietig. Zeker ook, omdat de pogingen dan erg snel voorbij zijn!! Er worden er toch maar 3 vergoedt. Ja de wachtweken zijn KILLING!!!! Dan haal je van alles in je hoofd en vraag je jezelf bij alles af.. zou het? zou het? Echt om gek van te worden.. zelfs nu we er nog eentje hebben rondlopen, denk ik er ook vaak aan. Al is de teleurstelling nu wel 'minder', omdat ik dan juist weer meer besef dat we ontzettend gezegend zijn met onze dochter. Al besef ik me dat maar al te goed hoor.. maar toch heel gek dan altijd net even meer na zo'n teleurstelling. Ik hoop voor je dat dit een plakker is!! Hier mogen we 17 april testen, dus ben erg benieuwd. Bij onze dochter testten we eerst te vroeg en dus negatief, op de dag zelf wel licht positief. Dus voor hier gaan we niet eerder testen dan die datum. Oh jeetje dingetje, kan me heeeeel goed voorstellen dat het er goed inhakt als je nichtje even doodleuk met 5 weken zegt dat ze zwanger is!! En als je dan ook net een miskraam heb gehad, maakt dat het nog zwaarder. Wisten de mensen in jullie omgeving ervan? En weten de mensen in jullie omgeving van de MMM? Wel super spannend meis.. donderdag al testen!!! Ik kan me voorstellen dat je dan net even eerder test om te kijken of je dan zwanger bent ik duim voor een plakkertje!! Geen idee of ze in Maasstricht minder streng zijn. Vaak hoor ik dat er wel cryo's zijn. Wij waren tot nu toe nog de enige waarvan ik het dan wist.. uiteraard lees je wel eens iets op bepaalde fora, maar ik lees vaker wel dan geen cryo's.
Hoi! Ik zit ook op het wachtbankje! Heb afgelopen donderdag een cryo ( cytoblast, 5 dagen oud) terug geplaatst gekregen. Dit is mijn eerste cryo tp, deze is van 2 jaar terug. De verse tp heeft toen geresulteerd in een dochter die nu 15 mnd oud is. Heel spannend om weer op het wachtbankje te zitten, het gekke is dat ik echt al van alles lijk te voelen! Zal wel tussen mijn oren zitten..? Bij mijn dochter wist ik op 10 dpo ook al zeker dat ik zwanger was door kwaaltjes. ( ben 9 keer zwanger geweest en herken het duidelijk) Maar nu is nog wel erg vroeg! Nou goed... Nu maar wachten!
Dingetje, wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad. Dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn.. Dan heb je al zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden en dan krijg je dat ook nog eens te verwerken. Goed dat je hulp hebt gezocht! In je eentje is zo een groot verlies verwerken en doorgaan met het traject denk ik niet doen. Ik begrijp heel goed dat je het vertrouwen in de cryo's verliest, maar een cryo kan net zo goed als een verse zijn! Spannend dat je dinsdag al gaat testen! Zou het inderdaad ook samen met je man doen Hopelijk heb je een positieve test! Ik duim alvast heel hard! Ik kreeg het bericht van de cryo's per mail/brief, daarin stond dat er achteruitgang gezien was in de embryo's of de celdeling stagneerde. Ik vind het wel heel erg vreemd dat ze zulke berichten via een mail doen. Is niet niks dat geen een embryo het overleefd.. Had wel fijn geweest even je arts persoonlijk te spreken. We gaan ze hier ook zeker op aanspreken. We hebben iig 4 mei een gesprek met onze arts (voor een nieuw plan of hopelijk onze eerste echo). Aangezien onze eerste ICSI ronde eigenlijk best goed was (3 embryo's), denk ik dat dit gewoon pech is geweest. Wel twijfelen we wel heel erg om een second opinion te doen bij een ander ziekenhuis, misschien zelfs wel in Belgie. Maar eerst maar heel erg hard duimen voor deze ronde, hopelijk is al dat verder denken nergens voor nodig. Al vind ik het wel heel erg moeilijk om vertrouwen te hebben in dit embryootje, omdat al die andere eitjes zo slecht zijn geweest. Anoniem, ik vind het wel knap hoor, nog een keertje de hele molen door! Ik weet niet of ik het nog een keer zou kunnen na (hopelijk) ons eerste kindje. Al denk ik wel dat de "druk" minder is, omdat je al een kindje hebt rond huppelen. Dat is wat ik iig hoor van een vriendin van mij, die ook voor een tweede keer ivf heeft gedaan voor haar tweede kindje. Ik was trouwens ook erg verdrietig gisteren.. Was ook zo kwaad. Kregen allebei een soort van woede, "lopen ze nou zo te klooien in dat ziekenhuis?". Maar dat slaat nergens op.. Ze doen heus hun best! Voor jou duurt het testen nog wel even.. Spannend!! Goed dat je het echt pas op de testdatum gaat testen Wij mogen maandag de 11e testen, maar ik ga zondag testen. Anders is het maandagochtend zo een klap als hij negatief is, vlak voordat we allebei naar ons werk moeten. Ik geloof dat ze bij ons best wel streng zijn met de cryo's, en de zwakkere ook niet invriezen. Als we dit alles eerder hadden geweten, hadden we 2 embryo's terug laten plaatsen. Dit is (als het zover komt) wel wat de volgende keer graag willen voorstellen. Wauw Anne, al 9 keer zwanger geweest.. Dat moet heel zwaar zijn geweest Wel heel erg fijn dat je verse terugplaatsing van twee jaar geleden geresulteerd heeft in een dochtertje! Spannend nu, helemaal omdat je al vanalles denkt te voelen. Wat voel je allemaal? Ik voel echt helemaal niks... Alleen eergisteren een soort van pijn/zeurende kramp die twee uurtjes aanhield. Verder helemaal niks eigenlijk.
Anne wat lijkt me dat vreselijk, 9 miskramen!!! Super spannend dat je nu al 'kwaaltjes' voel die je herkende van je eerdere zwangerschappen. Hopelijk is dat goed nieuws!!! Wanneer mogen jullie nu testen? Spannend hoor.. ik duim met je mee!!!
@Nancy: Wij krijgen hier ook per brief te horen dat de bevruchte eitjes wel of niet goed genoeg zijn om in te vriezen. Bij de laatste mislukte poging hadden we ook een evaluatiegesprek waarin het één en ander besproken werd. Onze embryo's bleken veel fragmentatie te hebben en daardoor werden ze niet ingevroren. De oogst uit ivf-1 voor een brusje was trouwens veel beter dan de oogst waaruit ons dochtertje is ontstaan. Blijkbaar liep ons dochtertje toen in celdeling achter, maar dat zegt dus niets Het is inderdaad wel zo dat de 'druk' er nu af is, omdat ik al moeder mocht worden. Die onzekerheid toen vond ik vreselijk en het idee dat ik misschien nooit moeder mocht worden, werd ik erg verdrietig en ongelukkig van. Gelukkig is die droom werkelijkheid geworden en prijzen we ons iedere gelukkig dat we al een gezond, lief, mooi dochtertje hebben. Daarentegen weet ik ook hoe mooi het is om een kindje te mogen dragen en te mogen grootbrengen en het idee dat ik we dat misschien niet nog één keer mogen meemaken, maakt me zo nu en dan ook erg verdrietig. De MMM nog een keer doorstaan, dat doen we gewoon, omdat we het zoooo graag willen. Al weet ik niet of ik dit voor een 3e kindje ook nog een keer zou doen. Het hele traject vind ik psychisch gezien toch wel zwaar. Al praat ik er gelukkig wel makkelijk over en scheelt dat ook wel. Wel kan ik me heeeeeel erg ergeren en irriteren aan die goedbedoelde en bekende adviezen als; Je moet er niet zo mee bezig zijn in je hoofd' en 'misschien is het jullie tijd nog niet en moet zo zijn??'. Dat kwetst dan toch wel. Ja ik hoop het vol te houden hoor om pas op de testdatum te testen.. hahaha.. nu praat ik heeeel stoer, maar ik hoop het vol te houden. Zeker ook, omdat ik bij mijn dochtertje ook pas positief testte op de testdatum en daarvoor echt negatief. En was er toen dus heilig van overtuigd dat het niet gelukt was, terwijl ik daarvoor wel gewoon voelde dat het zo was. En achteraf bleek dat dus ook te kloppen. Het is op zich alleen maar fijn dat ze zo streng zijn met de cryo's. Anders word je misschien blij gemaakt met een 'dooie mus', omdat het dan niet goed ontdooit of toch misschien geen slagingskans heeft. Over een second opinion heb je gelijk hoor. Ik zat ook over België na te denken, maar dat gaan wij waarschijnlijk niet doen. Hadden wij ons dochtertje nog niet gehad, dan hadden we dat misschien wel gedaan. Mogen jullie kiezen hoeveel embryo's er worden teruggeplaatst? Hier mogen wij de volgende poging wel kiezen, omdat het dan de 3e poging is en dan mag het wel. Dinsdag 11 april wordt dan dus een spannende dag!!! Ik zal voor je duimen!!! O'nee ik lees nu dat je zondag gaat testen.. ik hoop zooo voor je dat je dan een positieve test in handen mag hebben en dat je dan in december een kindje mag verwelkomen!!!
Meiden, hoe gaat het? Trekken jullie het nog een beetje?! Dingetje, heb je gisteren nog getest? Ik hoop dat er een streepje te zien was...? Annoniem, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Of het nou je eerste, tweede of derde kindje is, de onzekerheid of het wel zal lukken is doodeng en maakt je super onzeker. De mmm is zwaar, maar uiteindelijk is het het meer dan waard. Dat zie je al aan jou, je doet het gewoon nog een keertje! Ik vind het psychisch ook erg zwaar.. Steeds die teleurstellingen en jezelf maar weer bij elkaar zien te rapen en de kracht en de moed verzamelen voor de volgende ronde. Ik heb vorig jaar en dat jaar ervoor echt een extreme dip gehad, echt tegen depressief aan. Gelukkig heb ik het niet meer zo extreem en weet ik me de laatste paar rondes redelijk snel weer uit de dippen te trekken, gelukkig! De mensen met al hun goeie adviezen irriteer ik me ook mateloos aan... als je niet weet waar je het over hebt, houd dan gewoon je mond! Zo vermoeiend... Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik ben erg rustig en voel en merk eigenlijk helemaal niks bijzonders (of dat nou goed is?) De laatste keren maakte ik mezelf altijd helemaal gek en dacht echt vanalles te voelen, maar nu helemaal niet zo. Misschien omdat ik de hoop al een beetje heb opgegeven, omdat de overige embryo's niet goed waren. Wel spannend! Zondag ga ik testen
Hallo allemaal, Ik heb gisteren de terug plaatsing gehad van onze eerste IVF. Het was een verse terugplaatsing en alles is goed gegaan. Er waren nog drie eitjes bevrucht en we ontvangen daar een brief over of deze goed genoeg waren om in te vriezen. Ik hoop het maar ik hoop ook eerlijk gezegd we ze niet nodig hebben 20 april moet ik bloed laten prikken....... nog twee volle weken!
Hallo dames ik hoop iemand met meleuke nieuws . Ik ben in rust mand volgende week ff naar ziekenhuis gesprek voor volgen ronde .. Ik duim voor jullie suc6
Zoooo ik vind wachten echt KILLING!!!!! Ik denk dus wel van alles te voelen en dan juist weer niet. Pffffff... die onzekerheid.. ik word soms echt gek van mezelf 😉 Oh spannend Nancy dan mag je bijna testen!! Ik hoop zo voor jullie dat het dan positief nieuws is!!! Vreselijk nieuws he als je te horen krijgt dat er geen cryo's zijn. Ik herken echt je gevoel!! Ik had er toen ook geen vertrouwen meer in, maar toch ligt ons meisje van 26 maanden boven in dr bedje te slapen. Dus ik heb goede hoop voor jullie en duim ook mee voor jullie!! Spannend Blossem!! Dus afgelopen maandag tp gehad.. spannende periode he!! Nu inderdaad nog 2 weken wachten en die duren altijd tergend lang!! Hier mogen wij 18 dagen na punctie testen. Heb me heeeel braaf voorgenomen om me hieraan te houden 😉 Maar of me dat gaat lukken, weet ik niet! Heb sowieso geen testen in huis en laat dat voorlopig zo. Migi altijd 'vervelend' zo'n rustronde, maar vaak ook wel weer 'fijn' om even tot rust te komen en de miskraam proberen een plekje te geven. Ik hoop voor jullie dat ivf 2 jullie ronde is en dat er een plakkert 9 maanden blijft zitten!! Hier gaat het dus wisselend. Ene moment denk ik 'Goh het is gewoon zo' en het andere moment denk ik ' Nee toch niet'. Om dus gek van te worden. Lichamelijk vind ik het minder zwaar dan geestelijk. Weet niet of jullie dat ook zo ervaren? Tuurlijk spuiten en punctie zijn geen pretje (lees: afgelopen punctie zonder enige verdoving gedaan). Kan vertellen dat het behoorlijk zeer deed, maar toch vind ik dat nog in het niets vallen met mijn psychische gezondheid😉 En dan probeer ik mezelf wijs te maken 'niets' te denken. Dat is natuurlijk helemaal een lachertje. Op werkdagen gaat het gelukkig een stuk beter, want heb er dan gewoonweg geen tijd voor om aan te denken. Maar op de dagen dat ik vrij ben, merk ik dat ik toch wel meer opspeur op het internet. Een detective is er niets bij😉 Maaaaaar ondanks alles, blijf ik positief!! Ik duim voor jullie allemaal!!!!
Hee dames!!! Nancy, testje was gedaan en was negatief en ik ging er eigenlijk ook al vanuit dat dat zo zou zijn dus had maandagavond al n jankbui bij mn man gehad Morgenvroeg doe ik voor de zekerheid nog n test, morgen moet ik namelijk ook t ziekenhuis bellen wat de uitslag was en dan hopen en duimen dat ik meteen door kan en niet aan de pil hoef, want ik heb er echt geen zin in om er twee jaar over te doen met 11 cryo's.... Ik hoop dat je nog altijd rustig bent en nog altijd weinig vreemde dingen merkt (in de hoop natuurlijk dat dit een goed teken is ), dat vergelijken van de vorige keren herken ik wel Annoniem, ik kan me enerzijds voorstellen dat de "druk eraf is" bij jou, anderzijds is een verlangen wat onbeantwoord blijft ook heel zwaar te verwerken. Ik vind t knap dat je er zo stoer in staat, al moet ik heel eerlijk zijn dat ik zelf vind dat je echt een olifantenhuid krijgt van die MMM. Het bewijst weer ons dat niks vanzelfsprekend is, en daar kan ik me vet heftig aan irriteren bij mensen (de vragen waarom je nog geen kinderen hebt, of "nee wij willen eerst ons huis verkopen en dan een groter huis kopen want we hebben nu maar drie slaapkamers en dat is te klein voor een kind erbij"). Wanneer mag jij testen??? Migi, heel veel succes in je stop maand, ik hoop dat je ook echt een beetje tot rust kunt komen en wellicht wat je batterij kunt opladen en er dan volgend maand weer ertegenaan kan!!! Blossom, ik duim voor je mee, dat je positief nieuws mag krijgen over je embryo's en natuurlijk dat je ze niet nodig hebt omdat deze blijft plakken!!! Anne weet je de rust nog een beetje te bewaren??? Ook hier word voor je meegeduimd!!!
Ik zit ook op het wachtbankje! Weliswaar van IUI poging. Of is dit alleen voor IVF/ICSI wachtbankjes?
Hallo meiden. Mag ik aansluiten? Donderdag 31 maart hebben we een tp gehad van 12 cellig embryo in kunstmatige cyclus. Ik heb pcos en weinig tot geen goede eigen eisprong en Ml verminderd zaadkwaliteit. We hebben inmiddels iui doorlopen en zijn beland bij de 2e icsi. 1e icsi 1 verse tp en 3 cryos. 1e cryo uit icsi 1 was ook 12 cellig en ben ik even zwanger van geweest. Helaas VMK op 10 juni 2015 gehad en nu nog steeds niet weer zwanger geweest. Dit is de eerste cryo uit icsi 2. Wel nu stuk minder cryos dam vorige x. Helaas eerste niet goed ontdooit en deze 2e van 12 cellen dus weer wel. 13 april 17 dpo mag ik pas testen.