Zout eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chebu, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben nu in de 7e week zwanger van de derde en in tegenstelling tot de vorige twee zwangerschappen, heb ik bij deze zo'n trek in zout eten: chips, zoute boter, vlees op brood, zout over de tomaten, komkommers etc. En ik heb ook altijd dorst. Ik vind het moeilijk om er tegen in te gaan. En ik probeer uiteraard zoveel mogelijk geen chips etc te eten.
    Herkent iemand het en wat doe je ertegen;)

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi chebu,

Ik ken dat ook. Opzich is het niet zo heel erg. Zou het wel aangeven bij je vk zodat ze je bloeddruk goed in de gaten houden. Mocht die goed blijven, is er niks aan de hand.

Wat betreft die dorst, dat had ik de eerste weken ook. Dronk normaal heel weinig en het liefst geen water, maar toen ik net zwanger was, dronk ik ruim 2 liter water op een dag, heerlijk vond ik het!

Devies is dus eigenlijk, ga niet helemaal los met de zoute dingen, maar zou, zolang je bloeddruk het toelaat, jezelf ook niet geheel ontzeggen. En lekker blijven drinken.

Mocht je het niet vertrouwen, kaart het altijd aan bij je vk of ha!!!!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja de bloeddruk was twee weken geleden een probleem. Maar ik zit midden in een emigratie dus op zich wel te verklaren. Ik voel me nu weer prima.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik at de eerste paar weken ook veel zout. Was het enige dat mw nog beetje op de been hield. Nu heb ik van mezelf een lage bloeddruk dus was het ook niet zo erg. Was bij mij na paar weken over en had er toen helemaal geen trek meer in!

Deel Deze Pagina