Mijn man is vorige week bij de huisarts geweest voor een kalknagel die maar niet over wil gaan. Hij heeft daarvoor pillen gehad die hij 100 dagen achter elkaar moet nemen. Hij moet de kuur afmaken, anders werkt het niet. Ondertussen willen we eigenlijk ook heel graag voor een tweede kindje gaan. In de bijsluiter van de medicijnen staat dat je de medicijnen niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Dus ik schoot al in de paniekstand dat ik nog minstens 100 dagen moest wachten. Ik heb de doktersassistente net al gebeld of het kwaad kan als hij die medicijnen slikt, (wat een erg interessant gesprek was haha) zij zegt van niet. Maar ik ben toch niet helemaal gerust gesteld. Zou het echt geen kwaad kunnen voor de ongeboren vrucht dat hij die medicijnen slikt?
Ik zou uitgaan van het antwoord dat je hebt gekregen van de doktersassistente. Het is hooguit van invloed op de kwaliteit van het sperma....
nee het heeft invleod op de zwangerschap, ik verwacht dat niet hij maar jij zwanger zal raken mochten jullie dat willen..... het heeft invloed op de cvrucht en de ontwikkeling daarvan. dat gebeurt in jouw lichaam en jij slikt de medicatie niet. overigens zouden ze eventueel wel kunnen dat het invloed heeft op aanmaak van zaadcellen, maar ik denk niet dat ze daar ooit op gelet hebben bij medicatieonderzoek. dit zal denk ik dan ook niet vermeld worden in de bijsluiter. ga er van uit dat mocht je zwanger raken dat de zaadcel goed genoeg was om en je icel te bereiken en binnen te dringen..... zaadcel levert enkel de genen af van de man en dan nog maar de helft, andere helft zit in de eicel en de groei van de vrucht komt dan pas op gang. jouw lichaam is daarvoor de verantwoordelijke. geen zorgen maken dus.
-even tussendoor- haha, sorry maar dat leek me inderdaad een interessant gesprek -genoeg gelachen- ik volg flowerpower ... succes!!!!!