huisarts dicht.. Huisartsenpost bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch11, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hallo,

Ik zit met witte blaasjes op mijn buik, die een trekkerig jeukerig gevoel geven... en ze zitten op mijn bovenbuik 2 cm onder mijn borsten.

Nu heb ik rond half 12 de verloskundige gebeld, over hoe en wat het kon zijn. Daar heb ik niet echt een duidelijk antwoord op gekregen. De assistente zei dat de verloskundige terug zou bellen, en het best wel erg kon zijn.

Nu heb ik er niet bij gezegt dat het een trekkerig jeukerig gevoel geeft, maar dat er echt witte blaasjes zitten die begonnen met jeukerige bultjes.
    Ze melde, als de verloskundige niet terug had gebeld dat ik dan naar de huisarts moest bellen.

Nu zit ik even met iets; Ik wil bellen, graag zelfs want ik heb geen idee wat het is.. of als het erg is ( ervaring? ) Maaaar onze huisarts zit in Staphorst wat best cristelijk dorp is. Waardoor ze dus woensdagsmiddags dicht zitten. NOOIT aangedacht..!!

Mijn partners huisarts zit hier niet ver vandaan, maar daar zit ik nog niet ingeschreven, wat ik eigenlijk wel wil doen.. Maar dat zou ook wel via mijn eigen huisarts moeten??

Is het dus nu de bedoeling om de huisartsenpost de bellen? Omdat mijn eigen huisarts uit dienst is op dit moment?

:(

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik zou gewoon nog een keer de vk bellen en melden dat je huisarts er niet is. en huisartsenpost kan je altijd bellen, die zeggen aan de telefoon wel of je wel of niet langs moet komen.

maar wie weet belt de vk jou nog wel terug want je hebt nog geen uur geleden gebeld.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Huisartsenpost gaat pas open vanaf 5 uur. Neem aan wat betreft je eigen ha dat ze wel een bandje op hebben staan hoe je eventueel voor spoed kunt bellen of dat je bij een andere praktijk moet zijn: En anders gewoon nog even de vk bellen.

4. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Jullie ook geen idee van wat het kan zijn misschien? :)

Verloskundige heeft telefonische spreekuur van half 10 tot half 12.. maar er staat nog wel een 06 nummer op de kaart, kan ik dat nummer dan altijd bellen denken.. Is dat niet echt voor spoed gevallen?

Ik heb verder nog nooit gebeld, heb wel een fijne zwangerschap gehad.. maar ik weet niet of dit ook onder spoed wordt gezien? :(

Jah, sorry ik heb echt geen idee!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon bellen naar het spoed nummer en anders naar de vervangende huisarts. de hap is nu nog niemand aanwezig

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zou gewoon ff de huisarts van je partner bellen en het uitleggen.. Die kan je dan altijd nog zeggen dat het iets "verloskundigs" is of dat je toch gewoon ff langs mag komen..

Hier had vriendlief in zn hand gesneden en moest misschien gehecht maar hij stond ook nog niet bij onze huisarts hier in t dorp ingeschreven.. ik heb toch ff gebeld en hij kon gewoon heen en is toen ook meteen ingeschreven. no problem dus :)

En anders idd even het spoednummer bellen van je vk, hier deden ze er ook nooit moeilijk over maar ik vond het zelf ook niet prettig om die te bellen als ik twijfelde ;) dus wat dat betreft snap ik je gevoel wel..

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hier neemt de doktersdienst (zo heet de HAP hier in A'dam) ook tussen de middag de telefoon op hoor, dus ik zou het sowieso proberen.
    En anders de waarnemend huisarts, of een spoednummer.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Wat een rare gewaarwording.... Ik werk al 10 jaar in de huisartsenwereld en er moet toch iemand zijn die waarneemt bij spoedgevallen. Zou maar eens gewoon het spoednummer van je HA bellen, dan krijg je een bandje. Als dit niet zo is, dan vind ik dat een hele slechte zaak!!!

9. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Tja het is niet anders, ik kan morgen weer bellen tussen 8 en 10 voor een afspraak en voor verdere vragen gewoon de hele dag.
    Staat trouwens ook in me andere vraag heh ( vorige onderwerp ) dat ik bezig ben met nieuwe huisarts omdat ik net verhuist ben.. dus ga me er niet meer druk over maken..

& vandaag kan ik gewoon na 5 uur terecht bij huisartsenpost..

Is het raar dat ik dan bel hiervoor bij huisartsenpost straks??

Dat ik witte blaasjes 2 cm onder mijn borsten heb op mijn bovenbuik.

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gewoon even bellen als je je zorgen maakt. Als ze denken dat het ernstig is dan mag je langskomen, en bel ander gewoon nog een keer met je vk. Daar zijn ze voor hoor :)

succes

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

De ha vriend zal er vast geen probleem van maken als hij evn moet kijken! gewoon even bellen en dan gelij kinschrijf formulieren aanvragen invullen inleveren en je oude ha bellen of ze jou dossier door willen sturen;)

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    je kan toch ha post bellen en nogmaals vragen, als het ernstig is wat kan volgens de vk kun je dat toch zeggen, raar dat je dan de volgende dag weer moet bellen. ik zou het eens voorleggen aan de HApost...

Deel Deze Pagina